روز پنجشنبه، OpenAI یک اشتراک ماهانه 20 دلاری (تقریباً 1600 روپیه) را در ابتدا فقط برای کاربران ایالات متحده اعلام کرد. این شرکت گفت که این سرویس پایدارتر و سریعتر و همچنین فرصتی برای آزمایش ویژگیهای جدید در ابتدا فراهم میکند.
تحلیلگران بر این باورند که راه اندازی ویروسی ChatGPT به OpenAI برتری اولیه را در برابر سایر شرکت های هوش مصنوعی می دهد. استفاده رو به رشد، در حالی که هزینه محاسباتی قابل توجهی را بر OpenAI تحمیل می کند، همچنین بازخورد ارزشمندی را برای کمک به آموزش پاسخ های چت بات ارائه کرده است.
© تامسون رویترز 2023
تحلیلگران UBS در یادداشت نوشتند: «در 20 سال پس از فضای اینترنت، ما نمیتوانیم رمپ سریعتری را در یک برنامه اینترنتی مصرفکننده به یاد بیاوریم.
این گزارش، با استناد به دادههای شرکت تحلیلی Similarweb، میگوید که به طور متوسط حدود 13 میلیون بازدیدکننده منحصربهفرد در روز از ChatGPT در ژانویه استفاده کردهاند که بیش از دو برابر سطح دسامبر است.
ماه گذشته، مایکروسافت از سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری دیگر در OpenAI در قالب پول نقد و ارائه محاسبات ابری خبر داد.
ChatGPT می تواند در پاسخ به درخواست ها، مقالات، مقالات، جوک ها و حتی شعر تولید کند. OpenAI، یک شرکت خصوصی تحت حمایت مایکروسافت، آن را در اواخر نوامبر به صورت رایگان در اختیار عموم قرار داد.
این شرکت گفت که درآمد اشتراک به پوشش هزینه های محاسباتی کمک می کند.
در دسترس بودن این ابزار سوالاتی را در مورد تسهیل عدم صداقت دانشگاهی و اطلاعات نادرست ایجاد کرده است.
طبق دادههای Sensor Tower، TikTok حدود 9 ماه پس از راهاندازی جهانی خود به 100 میلیون کاربر و اینستاگرام 2 سال و نیم طول کشید.
طبق مطالعه UBS در روز چهارشنبه، ChatGPT، چت ربات محبوب OpenAI، تخمین زده میشود که در ژانویه، تنها دو ماه پس از راهاندازی، به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده باشد و آن را به سریعترین برنامه مصرفکننده در تاریخ تبدیل کند.