از سوی دیگر، اتاق فکر دیجیتال BIF – که شرکت های فناوری مانند خدمات مشاوره تاتا، سیسکو، آمازون، گوگل، مایکروسافت و متا مالک فیس بوک را به عنوان اعضای کلیدی خود به حساب می آورد – هشدار داده است که مقررات پخش کننده های OTT می تواند خفه شود. اکوسیستم اجتماعی-اقتصادی و آسیب رساندن به نوآوری.
COAI اظهار داشت که KYC یک نیاز ضروری است، چه برای خدمات مخابراتی یا OTT.
تا آنجا که به حفاظت از کاربران مربوط می شود، “لایحه ممکن است برای پوشش دادن کلاهبرداری سایبری یا مالی یا ارتباطات تجاری ناخواسته تمدید شود و ممکن است شرطی برای همسو کردن اختیارات بخش مخابرات در مورد این موضوع با TRAI باشد. در حالت ایده آل باید فقط یک نهاد وجود داشته باشد. COAI گفت که این موضوع را تنظیم می کند.
سازمان اپراتورهای مخابراتی COAI روز سهشنبه پیشنهادی قوی برای خدمات ارتباطی OTT (بیش از حد بالا) ارائه کرد تا مستقیماً بهخاطر ترافیک دادهای که به شبکههای مخابراتی منتقل میشوند، جبران کند، زیرا از یک چارچوب مقرراتی مجوز و لمس سبک برای چنین خدماتی حمایت میکند. .
علاوه بر این، آن بیان کرد، کمکهای صندوق توسعه مخابرات باید از محل تخصیص بودجه و مبالغ جمعآوریشده از طریق مزایدههای طیف و همچنین «از محل مشارکت نهادهایی که باعث ترافیک میشوند، یعنی شرکتهای OTT – استریم، بازی و شرکتهای رسانههای اجتماعی» تأمین شود. .
از آنجایی که ارائه دهندگان خدمات مخابراتی درآمد حاصل از OTTها را به عنوان بخشی از خدمات مخابراتی خود دریافت می کنند، به طور خودکار هزینه مجوز را به دولت (به عنوان بخشی از درآمد ناخالص تعدیل شده TSP) به صورت افزایشی به میزان پرداخت ها می پردازند. توسط OTTها به TSPها، “COAI گفت.
COAI در یادداشتی با تشریح موارد ارسالی اخیر در مورد پیش نویس لایحه مخابراتی، گفت: “OTTs ارائه دهنده خدمات مخابراتی مشابه مخابرات مانند تماس صوتی/تصویری و پیام رسانی در معنای لایحه مخابراتی… به وضوح تعریف می شود و همان تعهدات نظارتی و امنیتی که باید توسط TSPها برای ارائه خدمات مشابه انجام شود. از طرف دیگر، ارائهدهندگان خدمات ارتباطی OTT میتوانند مستقیماً برای استفاده از شبکههای خود برای ارائه خدمات «به شیوهای منصفانه و عادلانه از طریق هزینه اتصال داخلی (مثلاً هزینه دسترسی به شبکه) برای ترافیک واقعی حملشده توسط این خدمات، به مخابرات پرداخت کنند. OTTها در شبکه TSP ها که به راحتی قابل اندازه گیری هستند.” سهم OTTها در هزینه های شبکه می تواند بر اساس معیارهای قابل ارزیابی مانند حجم ترافیک، آستانه گردش مالی و تعداد کاربران و غیره باشد.
وی افزود، در آینده، همان اصل مصرف داده مبتنی بر سهم درآمد را می توان برای سایر OTTها (همه دسته ها) نیز اعمال کرد. در حال حاضر، پیشنهادات COAI به حوزه برنامه های ارتباطی OTT محدود می شود، نه کل اکوسیستم، زیرا پیش نویس لایحه به برنامه های ارتباطی اشاره می کند.
خدمات ارتباطی OTT شامل واتس اپ، سیگنال، گوگل میت، تلگرام و سایر برنامه های مشابه است.
COAI همچنین گفت که خاموش شدن اینترنت نه تنها بر میانگین درآمد هر کاربر مخابراتی تأثیر می گذارد، بلکه بر پایه مصرف کننده نیز تأثیر می گذارد.
مدیر کل انجمن اپراتورهای تلفن همراه هند (COAI) SP Kochhar گفت که این انجمن به عنوان بخشی از پیش نویس لایحه مخابراتی، پیشنهادات خود را در مورد نحوه تعریف خدمات ارتباطی OTT ارائه کرده است تا اطمینان حاصل شود که هیچ ابهامی وجود ندارد.
دیگر توصیههای اصلی COAI – که اعضای آن شامل Reliance jio، Bharti Airtel و Vodafone Idea هستند – شامل کاهش هزینه مجوز از 3 درصد به 1 درصد است، حرکتی که انجمن میگوید تضمین میکند که بودجه بیشتری برای عرضه در اختیار بازیکنان قرار میگیرد. از شبکه ها پیشنهاد کاهش عوارض نیز بخشی از فهرست خواسته های پیش از بودجه COAI به دولت است.
ارائه دهندگان خدمات مخابراتی، تحت حمایت COAI، برای تحت نظارت قرار دادن خدمات ارتباطی OTT تلاش کرده اند. COAI «قوانین یکسان خدمات» را برای خدمات ارتباطی OTT و مخابرات منتشر کرده است تا از شرایط بازی یکسان اطمینان حاصل کند.
COAI پیشنهاد کرده است: “زیرساختهای غیرتجاری نیز باید توسط ارائهدهندگان خدمات مخابراتی در این زمینه راهاندازی شود و برای آنها هزینه شود. بازپرداخت آن توسط دولت در نظر گرفته شود.” باید رویههای عملیاتی استانداردی برای چنین اقداماتی مشخص شود و مسئولیت آن باید با مقامات آغاز کننده یا نظارت کننده بر این اقدامات باشد.
این لایحه به همه برنامههای تماس اینترنتی و پیامرسانی پیشنهاد میکند تا زمانی که تحت محدوده مقررات مخابراتی قرار میگیرند، از مفاد «مشتری خود را بشناسید» (KYC) پیروی کنند.
در حالی که رایزنی ها در مورد پیش نویس لایحه مخابراتی در حال انجام بود، نهادهای صنعتی COAI و انجمن باند پهن هند (BIF) در یک نبرد تنومند در مورد موضوع درمان OTTs قفل شده بودند.
کوچار در یک جلسه توجیهی به خبرنگاران گفت که جنبههای دیگر مانند مدل مالی دقیق خدمات ارتباطی OTT برای جبران خسارت به ارائهدهندگان خدمات مخابراتی، در آینده و زمانی که تفاوتهای ظریف چارچوب مقررات مربوط به لمس سبک مورد بحث قرار میگیرد، به دولت ارائه خواهد شد.
COAI به گزارشی اشاره کرد که تخمین زد 56 درصد از ترافیک داده جهانی در شبکه مخابراتی از OTTهای پیشرو است. این انجمن همچنین در ادامه پیشنهاد کرد که در صورت وضع مالیات، کمک OTT به خزانهداری میتواند حدود 800 کرور باشد.
دپارتمان مخابرات همچنین پیشنهادی را برای بازپرداخت هزینه ها در صورتی که یک ارائه دهنده مخابرات یا اینترنت مجوز خود را تسلیم کند، ارائه کرده است.
پیشنویس لایحه مخابراتی به دنبال جایگزینی سه قانون است: قانون تلگراف هند، 1885، قانون تلگراف بیسیم هند، 1933 و قانون سیمهای تلگراف (تصرف غیرقانونی) 1950.