Team Deathmatch، بسیار شبیه حالتهای با ارزش زمان محدود در Apex Legends، برای سه هفته اول فصل جدید قابل دسترسی خواهد بود. همانطور که Kotaku می گوید، حالت بازی جدید شبیه به بازی های مرگ در بازی های دیگر خواهد بود – عاری از خرابی، با بازپخش های سریع زمانی که بازیکنان برای تیم خود کشتار جمع می کنند. با شش بازیکن در هر دو طرف، اولین تیمی که 30 کشتن به دست آورد، برنده دور مسابقه است. این یک سناریوی بهترین از سه است، که در آن برنده شدن در دو راند تیم شما را به پیروزی می رساند. در شروع مسابقه، بازیکنان میتوانند یک لودآوت متشکل از تعداد زیادی سلاح و یک نارنجک انتخاب کنند. گفته میشود، اگر تیم شما در موقعیت ضعیفی قرار دارد، میتوانید هر طور که میخواهید بین قهرمانها جابهجا شوید – شبیه به Overwatch – و از مجموعه مهارتهای آنها به نفع خود استفاده کنید.
Apex Legends فصل 16 — Revelry — از 14 فوریه برای رایانه های شخصی، نینتندو سوییچ، PS4، PS5، Xbox One و Xbox Series S/X آغاز می شود. اوایل این ماه، این استودیو اعلام کرد که نسخه موبایل را خاموش می کند.
Respawn همچنین لیست پخش حالت چرخشی را برای رویدادهای با زمان محدود ارائه می دهد. این ویژگی جدید که «Mixtape» نام دارد، قرار است در اوایل ماه مارس ارائه شود و به بازیکنان اجازه میدهد تا از میان حالتهای چرخشی TDM، Gun Run و Control انتخاب کنند – موقعیتهای شدید با زمان توقف کم. علاوه بر این، یک سلاح جدید – Nemesis – در راه است، اما استودیو علاوه بر تایید اینکه مبتنی بر انرژی است، چیز زیادی را فاش نکرده است.
همانطور که گفته شد، Respawn Entertainment حالت بازی Arenas را از Apex Legends حذف می کند. در این پست وبلاگ آمده است: «در اصل، Apex Legends یک Battle Royale است و تیم میخواهد به بازیکنان کمک کند تا در حالت اصلی بازی تسلط یابند، و در وضعیت فعلی، Arenas به اهداف ما نمیرسد.» ایده پشت ترکیب حالتهای سلطنتی غیر نبرد در Apex Legends این است که بازیکنان جدید با حلقه اصلی بازی آشنا شوند، که شامل دوچرخهسواری بین سلاحها، شخصیتها و مهارتها میشود، و سپس دانش آنها میتواند به بازی اصلی منتقل شود. در غیر این صورت، می بینید که اکثر بازیکنان جدید در عرض چند دقیقه پس از فرود بر روی نقشه، کاملاً توسط بازیکنان باتجربه هدایت می شوند.
فصل 16 Apex Legends دقیقاً نزدیک است و قبل از آن، Respawn Entertainment تغییرات جدیدی را در بازی فاش کرده است. برای اولین بار، فصل جدید قهرمان/شخصیت جدیدی را به بازی معرفی نخواهد کرد. در عوض، استودیو حالت بسیار درخواستی Team Deathmatch را اضافه میکند که شش بازیکن را در مبارزه با ریسک بالا در مقابل یکدیگر قرار میدهد. فصل جدید، با عنوان «شادی»، همچنین کلاسهای افسانههای خود را بازسازی میکند و در عین حال یک سلاح جدید کلاس انرژی به نام Nemesis را اضافه میکند. فصل 16 Apex Legends از 14 فوریه در تمامی پلتفرمهای اصلی آغاز میشود.
همانطور که قبلا گفته شد، در فصل 16، توسعه دهنده سنت شکنی کرده و قهرمان جدیدی را منتشر نخواهد کرد. در عوض، تیم با اختصاص دادن هر Legend به یکی از آنها، سیستم کلاس خود را دوباره کار می کند. در حال حاضر، پنج کلاس وجود دارد: Assault، Recon، Controller، Skirmisher و Support. در این وبلاگ آمده است: «هر کلاس اکنون دارای نوعی امتیاز معنادار و منحصربهفرد خواهد بود – خواه این روشی باشد که یک Legend میتواند با لوتهای جدید تعامل داشته باشد یا راههای جدیدی برای احیای هم تیمیها. پیش از این، همه 23 شخصیت از فهرست به عنوان تهاجمی، دفاعی، بازیابی و پشتیبانی طبقه بندی شده بودند. به گفته Respawn، اطلاعات بیشتر در مورد همان به مرور زمان فاش خواهد شد.