T-Mobile می گوید اطلاعات 37 میلیون مشتری در دومین نقض داده در 2 سال گذشته قرار گرفتند


شرکت مخابراتی بی‌سیم ایالات متحده T-Mobile روز پنجشنبه اعلام کرد که در حال بررسی یک نقض اطلاعات است که ممکن است 37 میلیون حساب پس‌پرداخت و پیش‌پرداخت را فاش کرده باشد و به متحمل شدن هزینه‌های قابل توجه مربوط به این حادثه اشاره کرده است.

این دومین حمله سایبری بزرگ در کمتر از دو سال گذشته است و ماه‌ها پس از آن رخ می‌دهد که اپراتور موافقت کرد امنیت داده‌های خود را ارتقا دهد تا یک دعوای حقوقی مربوط به حادثه سال ۲۰۲۱ را حل و فصل کند که اطلاعات حدود ۷۶.۶ میلیون نفر را به خطر انداخت.

این شرکت در 5 ژانویه فعالیت های مخرب را شناسایی کرد و ظرف یک روز آن را مهار کرد و افزود که هیچ داده حساسی مانند اطلاعات مالی افشا نشده است.

T-Mobile، با این حال، اضافه کرد که اطلاعات اولیه مشتری – مانند نام، آدرس صورتحساب، ایمیل و شماره تلفن – نقض شده است و شروع به اطلاع رسانی به مشتریان تحت تأثیر کرده است. این شرکت بیش از 110 میلیون مشترک دارد.

سخنگوی کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) گفت که رگولاتور تحقیقاتی را در مورد این حادثه آغاز کرده است.

سخنگوی این شرکت گفت: “شرکت‌های مخابراتی مسئولیت منحصربه‌فردی برای محافظت از اطلاعات مشتریان دارند. هنگامی که آنها این کار را انجام ندهند، ما آنها را پاسخگو خواهیم کرد. این حادثه آخرین مورد از یک رشته نقض اطلاعات در شرکت است و FCC در حال بررسی است.”

T-Mobile از اظهار نظر در مورد این تحقیقات خودداری کرد. سهام این شرکت در معاملات صبح جمعه 1 درصد کاهش یافت.

انتشار این خبر با واکنش تند تحلیلگران نیز مواجه شد.

نیل مک، تحلیلگر ارشد سرویس سرمایه‌گذاران مودیز، گفت: «در حالی که این نقض‌های امنیت سایبری ممکن است ماهیت سیستمی نداشته باشند، فراوانی وقوع آنها در T-Mobile نسبت به همتایان مخابراتی هشداردهنده‌ای است.

این می‌تواند بر رفتار مشتری تأثیر منفی بگذارد، باعث افزایش انحراف شود و به طور بالقوه نظر FCC و سایر تنظیم‌کننده‌ها را به خود جلب کند.»

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع