وب سرویس آمازون قصد دارد تا سال 2040 35 میلیارد دلار برای گسترش مراکز داده در ویرجینیا سرمایه گذاری کند.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

به گفته منابع، میشیگان همچنین نامزد کارخانه باتری فورد است و ممکن است در هفته های آینده تصمیم گیری شود.

در سال 2021، AWS گفت که از سال 2011 تا 2020، 35 میلیارد دلار (تقریباً 283400 کرور روپیه) در مراکز داده واقع در شمال ویرجینیا سرمایه گذاری کرده است و 3500 کارمند تمام وقت در مراکز داده خود در این ایالت دارد.

خدمات وب آمازون (AWS) گفت که سرمایه گذاری جدید 1000 شغل ایجاد می کند. گلن یانگکین، فرماندار جمهوری خواه ویرجینیا، گفت که AWS چندین پردیس مرکز داده در سراسر ویرجینیا ایجاد خواهد کرد.

AWS همچنین واجد شرایط دریافت کمک هزینه ایالتی تا سقف 140 میلیون دلار (تقریبا 1133 کرور روپیه) “برای بهبود سایت و زیرساخت، توسعه نیروی کار و سایر هزینه های مربوط به پروژه خواهد بود.”

آمازون در سال 2018 پس از یک رقابت طولانی اعلام کرد که شمال ویرجینیا خانه دومین دفتر مرکزی خود به نام “HQ2” خواهد بود و در نهایت بیش از 25000 کارمند را استخدام خواهد کرد. از آوریل، آمازون اعلام کرد که تعداد کارمندان اختصاص داده شده به این سایت حدود 5000 نفر بوده است.

در ماه جولای، فورد اعلام کرد که قصد دارد از سال 2026 ظرفیت باتری 40 گیگاوات ساعتی را در آمریکای شمالی بومی سازی کند. همچنین اعلام کرد که CATL از سال 2023، بسته های باتری را برای مدل های موستانگ Mach-E برای آمریکای شمالی ارائه خواهد کرد و در مورد همکاری برای باتری در خودروهای فورد بحث خواهد کرد. سراسر دنیا.

سخنگوی یانگکین گفته است که “در حالی که فورد یک شرکت نمادین آمریکایی است، مشخص شد که این پیشنهاد به عنوان جبهه ای برای حزب کمونیست چین عمل می کند.”

یانگکین به دلیل کناره گیری از رقابت برای جذب یک کارخانه جدید باتری فورد موتور که انتظار می رود با شرکت فناوری چینی معاصر آمپرکس (CATL)، بزرگترین تولید کننده باتری در جهان ساخته شود، با انتقاداتی مواجه شده است.

یانگکین روز جمعه از تصمیم خود دفاع کرد و به خبرگزاری بلومبرگ گفت که “به دنبال آوردن یک شرکت بزرگ به آنجا است. این شرکتی نخواهد بود که از نوعی رابطه اسب تروا با حزب کمونیست چین برای به دست آوردن سود استفاده کند.”

فورد گفت: “مذاکرات ما با CATL ادامه دارد – و ما هیچ چیز جدیدی برای اعلام در هر دو جبهه نداریم.”

سهام آمازون روز جمعه 3.8 درصد افزایش یافت.

در انتظار تصویب توسط قانونگذاران ایالتی، ویرجینیا در حال توسعه یک “برنامه تشویقی مرکز داده مگا” است که به شرکت اجازه می دهد تا 15 سال تمدید فروش مرکز داده را دریافت کند و از معافیت های مالیاتی برای تجهیزات و نرم افزار استفاده کند.

بخش خدمات ابری آمازون روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2040 35 میلیارد دلار دیگر (تقریباً 2,83,400 کرور) برای گسترش مراکز داده در ویرجینیا سرمایه گذاری کند.

فورد از اظهار نظر درباره تصمیم یانگکین برای عقب نشینی خودداری کرد.