کوالکام آینده خانه های هوشمند را تامین می کند

هفته گذشته در Embedded World، کوالکام یک اطلاعیه بزرگ IoT در مورد یک پلتفرم جدید آماده هوش مصنوعی برای استفاده خانگی و صنعتی ارائه داد. همچنین یک جلسه توجیهی اضافی در ارتباط با وای فای تعریف شده توسط سرویس Qualcomm Connect انجام شد.

این اطلاعیه ها نشان دهنده تلاش قابل توجهی برای رفع خرابی های قطار است که خانه های هوشمند و ساختمان های هوشمند بوده اند.

بیایید این هفته در مورد آن بحث کنیم و با محصول هفته من به پایان خواهیم رسید: یک رایانه رومیزی جدید آماده هوش مصنوعی از Lenovo بر اساس آخرین پلتفرم AMD Ryzen 8000. چیزهای زیادی برای هوش مصنوعی در راه است.

چالش های فناوری خانه هوشمند

من از دهه 1970 که برای اولین بار در مورد X10 هیجان زده شدم و تمام کلیدهای چراغ آپارتمان کوچکم را پاره کردم و آنها را با جایگزین های X10 جایگزین کردم، فناوری خانه های هوشمند را دنبال کردم.

من در آن زمان یک میز گرافی رباتیک X10 نیز داشتم که وقتی کار می کرد بسیار جالب بود. می‌توانید آهنگ‌های جداگانه را انتخاب کنید و دسته‌ای از رکوردها را دوباره پخش کنید. با این حال، بسیار کمتر از آنچه که باید کار می کرد، و فناوری X10 در بهترین حالت در یک روز خوب مشکوک بود.

در طول سال‌ها، پلتفرم‌های متعددی را از فروشندگان مختلف امتحان کرده‌ام که با هم کار نمی‌کنند، که اغلب منجر به تشدید و هزینه بیشتر از سود می‌شود. اخیراً، یک شرکت بیرون آمد و برای جایگزینی سیستم Insteon من با چیزی جدیدتر پیشنهاد داد. آن پیشنهاد 45000 دلار بود که بودجه متوسط ​​من را از بین می برد. تصمیم گرفتم آن راه حل گران قیمت را نخرم زیرا احتمالاً چند سال دیگر منسوخ می شود.

اکنون در حال حرکت به سمت هوش مصنوعی هستیم و در استانداردها پیشرفت هایی حاصل شده است. استاندارد Google Matter بسیار مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر این، پلتفرم الکسای آمازون به طرز شگفت انگیزی در پذیرش پلتفرم های شخص ثالث خوب عمل کرده و امکان کنترل صوتی بر روی محصولاتی را که به آنها متصل می شود، می دهد. با این حال، وصله‌ها یا به‌روزرسانی‌ها در هر یک از سیستم‌های متصل اغلب باعث می‌شوند که برای مدتی یا اصلاً کار نکنند.

آنچه مورد نیاز است، درجه بالاتری از مشترکات سخت افزاری است تا پیچیدگی را کاهش دهد که سخت افزاری را که استفاده آسان از آن باید به اندازه کافی سخت کند که اکثر آنها از این فناوری استفاده نکرده اند.

Qualcomm Connect: Wi-Fi با تعریف سرویس

کوالکام با همکاری بریتیش تلکام، کامکست و چند شرکت و اپراتور کابلی بزرگ، راه حلی به نام Wi-Fi تعریف شده سرویس ایجاد کرده است که به این ارائه دهندگان خدمات اینترنتی اجازه می دهد خدماتی را ارائه دهند که دستگاه های خانگی هوشمند سازگار شما را در بر می گیرد و یکپارچه می شود. آنها را به یک کنترل مرکزی مشترک تبدیل می کنند که کاربران می توانند در خانه یا خارج از خانه به آن دسترسی داشته باشند.

برای مشاهده و کنترل سوئیچ‌ها، دوشاخه‌ها، لوازم خانگی، دوربین‌های امنیتی، تلویزیون‌ها، روشنایی، سیستم HVAC و سایر دستگاه‌های متصل (مثلاً ماشین الکتریکی) و دسترسی و کنترل آن دستگاه‌ها، وارد یک پورتال کاربر می‌شوید. از هر رایانه شخصی یا تلفن هوشمند متصل در خانه یا زمانی که از راه دور هستید.

نکته مفید در مورد رویکرد ارائه دهنده خدمات این است که نه تنها می توانید برای پشتیبانی تماس بگیرید، بلکه این ارائه دهندگان به طور مرتب تکنسین هایی را ارائه می دهند که با پرداخت هزینه می توانند مشکلات شما را از راه دور یا در محل عیب یابی کنند و شما را راه اندازی کنند و به کاربران عملکرد بهتری ارائه کنند. تجربه ای نسبت به رویکرد DIY که امروزه اکثر راه حل ها به آن نیاز دارند.

اما این تنها بخشی از مشکل را برطرف می کند.

پلتفرم IoT آماده هوش مصنوعی کوالکام

هفته گذشته، کوالکام پلتفرم‌های جدید هوش مصنوعی لبه‌ای جاسازی شده و تراشه‌های وای‌فای با قدرت میکرو را معرفی کرد که به طور بالقوه سطحی از استانداردسازی را در این دستگاه‌های لبه‌ای ایجاد می‌کند که در صورت همراه شدن با ارائه Wi-Fi تعریف‌شده سرویس، تجربه‌ای به مراتب سازگارتر ارائه می‌دهد.

کوالکام همراه با 35 شرکت در Embedded World، یک راه حل متقابل فروشنده با سخت افزار استاندارد را به بازار عرضه می کند که باید هزینه ایجاد و خدمات نسل بعدی راه حل های ساختمان هوشمند IoT برای خانه ها یا مشاغل را بسیار آسان تر از آنچه بوده کاهش دهد.

سخت افزار اعلام شده تا 88 درصد کمتر از نسل های قبلی مصرف می کند و از پیشرفته ترین فناوری های بی سیم موجود در حال حاضر مانند پلت فرم Qualcomm QCC730 برای اتصال Wi-Fi IoT استفاده می کند. این ویژگی‌ها استفاده از دستگاه‌های IoT با باتری بیشتر و تعداد کمتری را که به برق AC نیاز دارند، امکان‌پذیر می‌سازد، که در نتیجه هزینه‌های نصب و سرویس به‌طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

این ماژول‌ها می‌توانند راه‌حل‌های دوربین امنیتی بهتری را فعال کنند و نگرانی‌های شما را در مورد دزدان دریایی، دزدان دریایی حیوانات خانگی و آن دسته از دزدانی که از کشورهای دیگر برای دزدیدن خانه‌تان به داخل پرواز می‌کنند، کاهش دهند. نتیجه باید سیستم جامع تری برای مدیریت خانه شما باشد، چه زمانی که آنجا هستید و چه زمانی که نیستید.

هوش مصنوعی برای مدیریت خانه هوشمند

در حالت ایده‌آل، وقتی Wi-Fi تعریف‌شده سرویس، Google Matter، و پلت‌فرم آماده هوش مصنوعی کوالکام را داریم، می‌توانیم راه‌حل‌های هوش مصنوعی مبتنی بر ابر یا درون محل را برای مدیریت خودکار خانه یا کسب‌وکارتان پوشش دهیم.

اگر شخصی وارد ملک، خانه یا کسب و کار شما شود، کامپوننت ها به طور خودکار با فعال کردن دوربین و چراغ ها کار می کنند. آنها همچنین چراغ‌های شما را فعال می‌کنند و راهنمایی صوتی خودکار را در صورت وقوع بلایای طبیعی، سرقت یا آتش‌سوزی ارائه می‌کنند و به شما و خانواده‌تان کمک می‌کنند تا در اسرع وقت از خطر خارج شوید.

این سیستم دارای یک رابط واحد برای کل سایت است که یک راه حل جامع مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می دهد که به طور فعال ایمنی و امنیت را مدیریت می کند. این به طور خودکار کرکره های برقی را قبل از وقوع آب و هوای شدید می بندد و اگر حیوان خانگی قصد فرار از حیاط را داشته باشد به شما هشدار می دهد که به جلوگیری از دردسرهای احتمالی و جستجوهای طولانی کمک می کند (این یک بار برای ما اتفاق افتاد و درد چند ماهه بود).

توانایی محافظت بهتر در برابر دزدی بسته، دزدی، کودکان کم عقل و زمان زیاد، سرقت یا فرار حیوانات خانگی و نفوذ حیوانات وحشی که می تواند خانه یا حیوانات خانگی شما را در معرض خطر قرار دهد، در قلب مفهوم خانه هوشمند قرار دارد. .

هوش مصنوعی روی این کیک اینترنت اشیا است، و این خدمات و محصولات کوالکام در مسیری حیاتی قرار دارند تا در نهایت همه اینها به نتیجه برسد.

بسته بندی

خانه‌ها و ساختمان‌های هوشمند یک ناامیدی بزرگ بوده‌اند که وعده‌های زیادی داده‌اند، اما در راه ارائه‌ای یکپارچه و با کاربری آسان، کم ارائه شده‌اند.

کار با یک ارائه‌دهنده خدمات کابلی یا تلفنی که از مفهوم کوالکام از Wi-Fi تعریف‌شده استفاده می‌کند و دستگاه‌های IoT را برای استفاده از راه‌حل‌های سخت‌افزاری رایج کوالکام سوق می‌دهد، باید پتانسیل خانه‌های هوشمند را افزایش دهد. پیشرفت‌ها و موفقیت Google Matter این پتانسیل را بیشتر تقویت می‌کند.

ترکیب یک کلاس جدید از راه حل های هوش مصنوعی با قابلیت فزاینده می تواند کنترل مستقلی را فراهم کند و نتایجی را که در ابتدا توسط خانه های هوشمند در دهه 1970 وعده داده شده بود، تضمین کند. حدس می‌زنم مدتی طول کشید تا بفهمیم برای تحقق این وعده چه چیزی لازم است.

محصول فناوری هفته

خانواده دسکتاپ های Lenovo ThinkCentre M75

اخیراً تمرکز زیادی روی رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی صورت گرفته است، اما همه اینها در مورد رایانه‌های لپ‌تاپ بوده است، و کسانی از ما که در رایانه‌های رومیزی SOL زندگی می‌کنند، رها می‌شوند. هفته گذشته با معرفی جدیدترین رایانه های شخصی ThinkCentre لنوو که از پردازنده های دسکتاپ سری Ryzen PRO 8000 AMD استفاده می کنند، این وضعیت تغییر کرد.

خانواده رایانه های شخصی فشرده ThinkCentre M75 Gen 5 اولین خط رومیزی با NPU (واحدهای پردازش عصبی) است. آنها با سرعت 16 TOPS (تریلیون عملیات در ثانیه) مطابق با لپ‌تاپ‌های PC با هوش مصنوعی که هم‌اکنون در بازار هستند، کار خواهند کرد.

این مجموعه در سه پیکربندی اصلی موجود است:

  • فرم فاکتور کوچک ThinkCentre M75q
  • ThinkCentre M75s Gen 5 فرم فاکتور کوچک
  • برج ThinkCentre M75t Gen 5

خانواده دسکتاپ Lenovo ThinkCentre M75 Gen 5 با قابلیت هوش مصنوعی

سری کامپیوترهای رومیزی ThinkCentre M75 Gen 5 از فناوری هوش مصنوعی برای بهبود بهره وری انرژی و دستیابی به عملکرد قابل توجه استفاده می کند. (اعتبار تصویر: Lenovo)


هر سه دارای گرافیک یکپارچه هستند، اگرچه پیکربندی برج را می توان به کارت گرافیک AMD Radeon RX 550 4G یا AMD Radeon RX 6600LE مجهز کرد.

در حالی که M75t هنوز در آمریکای شمالی در دسترس نخواهد بود، M75s در ماه مه با قیمت اولیه 709 دلار وارد بازار می شود و M75q برای ماه ژوئن با هزینه شروع معقول 749 دلار در نظر گرفته شده است.

این محصولات سبز هستند زیرا بیش از 85٪ پلاستیک بازیافتی را در شاسی، صفحه کلید و ماوس گنجانده اند و بیشتر از مواد بازیافتی برای کارتن حمل و نقل و بسته بندی استفاده می کنند.

اینها اولین رایانه‌های رومیزی با هوش مصنوعی هستند که به بازار می‌آیند، و برای کسانی که به شدت برای Microsoft Copilot توسعه می‌دهند یا از آنها استفاده می‌کنند، اینها می‌توانند دسکتاپ‌های ایده‌آل برای شما باشند و این باعث می‌شود خانواده دسک‌تاپ ThinkCentre M75 Gen 5 محصول(های) من باشد. هفته

منبع