راهنمای خریداران تجاری برای خرید کامپیوتر هوشمندتر

اگر از قبل برنامه ریزی کنید، انتخاب بهترین کامپیوتر برای کسب و کارتان می تواند یک فرآیند ساده باشد. این عوامل را بررسی کنید تا بهترین استفاده را از خرید خود ببرید. نکته حرفه ای: قیمت های مقرون به صرفه نباید عامل تعیین کننده باشد.

اگر یک کسب و کار کوچک دارید یا در خانه کار می کنید، ممکن است به یک کامپیوتر تجاری اختصاصی با ویژگی های پیشرفته که هرگز از آن استفاده نمی کنید نیاز نداشته باشید. با این حال، اگر نیاز به خرید یک سیستم کامپیوتری جدید برای یک محیط اداری دارید، تعیین اینکه چه چیزی به بهترین وجه با نیازهای آن فضا مطابقت دارد به شما کمک می کند تا راه حل ایده آل محاسبات اداری را انتخاب کنید.

یک ماشین درجه یک مصرف کننده می تواند انتخاب خوبی باشد اگر استفاده تجاری با آنچه که مصرف کنندگان به طور معمول با یک کامپیوتر انجام می دهند متفاوت باشد. با این حال، اگر کارهای تجاری روزانه شما نیاز به عملیات سنگین داشته باشد، تجهیزات تجاری ممکن است تنها گزینه معقول شما باشد. اگر چنین است، در اینجا نحوه انتخاب بهترین انتخاب آمده است.

این ارزیابی باید بررسی کند که آیا نرم افزار مورد نیاز از طریق اتصال ابری در دسترس است یا خیر. اگر اینطور است، تقریباً هر ماشینی که بخرید می تواند از طریق مرورگر وب به آن دسترسی داشته باشد. اما اگر باید نرم‌افزار را به صورت محلی اجرا کنید، رایانه جدید شما بسیاری از کارهای سنگین را انجام خواهد داد.

بررسی اولیه: نیازهای کاربر برق

کاربران قدرتمند برنامه های تخصصی و پرقدرت را اجرا می کنند که به توانایی پردازش پیشرفته نیاز دارند. اگر در دسته کاربران قدرتمند هستید، روی پیکربندی کوتاهی نکنید. تمرکز خود را به کامپیوترهای تجاری با کیفیت بالا معطوف کنید.

تجهیزات مصرف کننده در سطح فروشگاه همیشه طوری طراحی نشده اند که در برابر آن سطح از خدمات همیشه روشن مقاومت کنند. قطعات داخلی مانند ذخیره سازی هارد دیسک و واحدهای برق اغلب اولین مواردی هستند که در این شرایط خراب می شوند. کیس های مقاوم در برابر رطوبت و گرد و غبار می تواند برای حفظ رایانه های شخصی حیاتی باشد.

شرکت های بزرگتر به گزینه های خرید مبتنی بر فناوری اطلاعات از تولیدکنندگان بزرگ دسترسی دارند. شرکت‌های کوچکتر و صاحبان مشاغل کوچک اغلب با سفارش از تولیدکنندگان بزرگ یا شرکت‌های عرضه کننده خدمات بهتری دریافت می‌کنند، زیرا آنها خدمات راه‌اندازی و پشتیبانی فنی را از طریق حساب‌های تجاری ارائه می‌کنند.

به غیر از پیشنهادات گارانتی تمدید شده و خدمات تعمیر به سبک Geek Squad، فروشگاه‌های بزرگ و بازارهای دیجیتال چیز دیگری برای خرید تجاری ارائه نمی‌دهند.

دسکتاپ در مقابل لپ تاپ برای نیازهای تجاری

اینکه آیا دسکتاپ یا لپ تاپ را انتخاب می کنید کاملاً به محیط کار و نیازهای تحرک شما بستگی دارد. لپ‌تاپ‌های امروزی به عنوان جایگزین‌های دسک‌تاپ، راحتی و عملکرد را ارائه می‌دهند و بیشتر بحث‌های قابل حمل در مقابل قدرت را مدفون کرده‌اند.

رایانه‌های لپ‌تاپ قبلاً برای استفاده تجاری پایین‌تر در نظر گرفته می‌شدند زیرا فاقد کیفیت سخت‌افزاری بودند که فقط در طراحی‌های بزرگ‌تر و سنگین‌تر دسکتاپ یافت می‌شد. که دیگر اینطور نیست. فناوری پیشرفته بسیاری از شکاف هایی را که زمانی قدرت و قابلیت دسکتاپ ها را از رایانه های لپ تاپ متمایز می کرد، از بین برده است.

به طور کلی، خرید رایانه های شخصی رومیزی برای کسب و کار شما ممکن است فقط برای کارکنان اداری منطقی باشد. لپ‌تاپ‌ها می‌توانند انعطاف‌پذیری را در طراحی فضای کاری و مکان‌های محل کار انعطاف‌پذیر فراهم کنند.

اندازه صفحه نمایش دیگر ضرری برای خرید نیست. هنگامی که یک لپ‌تاپ با صفحه‌نمایش کوچک‌تر به یک مانیتور رومیزی بزرگ وصل می‌شود، با پتانسیل بهره‌وری جعبه‌های دسکتاپ بزرگ برابر یا فراتر می‌رود.

عوامل سرعت و کارایی برای رایانه های شخصی تجاری

هنگام ارزیابی گزینه‌های سخت‌افزاری برای استفاده اداری، دو ویژگی مهم را در اولویت قرار دهید: ذخیره‌سازی روی برد و قدرت پردازش. کسب‌وکارهایی که از ذخیره‌سازی ابری و برنامه‌های نرم‌افزار به‌عنوان سرویس (SaaS) استفاده می‌کنند، ممکن است تنظیم این مشخصات را برای همسویی با محدودیت‌های بودجه مناسب ببینند.

واحد پردازش مرکزی (CPU) در تعریف سرعت عملیاتی کامپیوتر و قابلیت های چندوظیفه ای بسیار مهم است. کارایی یک CPU عمدتاً توسط دو عامل تعیین می شود: سرعت کلاک آن که بر حسب گیگاهرتز اندازه گیری می شود و تعداد هسته هایی که دارد. سرعت کلاک بالاتر و هسته های بیشتر معادل عملکرد و سرعت بهبود یافته است.

علاوه بر این، تعداد هسته‌ها و رشته‌های CPU توانایی چندوظیفه‌ای آن را افزایش می‌دهد و آن را قادر می‌سازد تا چندین کار را همزمان انجام دهد. این قابلیت برای برنامه هایی که به سطوح بالای چندوظیفه ای نیاز دارند حیاتی است.

در بازار امروز وجود تراشه های اینتل در داخل آن اهمیت کمتری دارد. رایانه های دارای پردازنده های AMD معمولاً چندین صد دلار کمتر قیمت دارند بدون اینکه کیفیت آنها به خطر بیفتد. پردازنده خاصی که توسط هر یک از سازنده ها استفاده می شود مهم تر است. تست های محصول را بررسی کنید تا ببینید کدام یک از سایرین برتری دارند و بر اساس آن انتخاب کنید.

انتخاب پردازنده مناسب

یک پردازنده دو هسته ای معمولاً برای کارهای اصلی اداری کافی است و بین هزینه و کارایی تعادل ایجاد می کند. با این حال، پردازنده‌های چهار هسته‌ای و هشت هسته‌ای برای کارهای سخت شامل پردازش داده، طراحی گرافیکی یا محاسبات گسترده صفحه‌گسترده ترجیح داده می‌شوند. این پردازنده های با مشخصات بالاتر به طور قابل توجهی عملکرد را افزایش می دهند و آنها را برای برنامه های فشرده تر ترجیح می دهند.

عملکرد رایانه به میزان حافظه دسترسی تصادفی (RAM) آن نیز مرتبط است. هرچه رم رایانه شما بیشتر باشد، می‌تواند موارد بیشتری را به طور همزمان در حافظه نگه دارد و باعث می‌شود که سریع‌تر کار کند. همه رم ها برابر نیستند. رم DDR4 جدیدتر و سریعتر از رم DDR3 است. همچنین گران تر است، اما ارزش هزینه را دارد.

بررسی کنید که آیا رایانه ای که می خواهید بخرید به شما امکان ارتقاء رم را می دهد یا خیر. در بسیاری از مدل‌های رایانه، می‌توانید هنگام خرید، ارتقاء حافظه را سفارش دهید یا تراشه‌های RAM اضافی را تعویض کنید تا بعداً آن را افزایش دهید. داشتن رم بیشتر، عملکرد کلی پردازنده های کندتر را بهبود می بخشد. برای تنظیم هزینه خرید، می توانید CPU کندتر را به نفع RAM بیشتر عوض کنید.

ویندوز 11 را اجرا می کنید؟ رم خجالتی نباشید

سیستم‌های رایانه‌ای غالب در دفاتر تجاری، مایکروسافت ویندوز 10 یا 11 را اجرا می‌کنند. هر دو نسبت به نسخه‌های ویندوز قبلی، که فقط با 4 گیگابایت به خوبی کار می‌کردند، به حافظه بیشتری نیاز دارند.

اطمینان حاصل کنید که کامپیوترهایی با رم کافی انتخاب می کنید. بسیاری از مصرف‌کنندگان اهمیت RAM اضافی را هنگام خرید یک کامپیوتر جدید نادیده می‌گیرند.

حداقل 8 گیگابایت رم برای عملکرد مطلوب در برنامه های تجاری ضروری است. با این حال، ظرفیت های 12 گیگابایتی، 16 گیگابایتی یا حتی 32 گیگابایتی به طور قابل توجهی برای انجام کارهای سخت تر مؤثرتر و مطلوب تر هستند. بنابراین، توصیه می شود ظرفیت RAM را به خطر نیندازید.

اپل در مقابل ویندوز: ملاحظات خرید تجاری

اگر رایانه‌های اپل را ترجیح می‌دهید، پیکربندی‌های CPU و RAM استاندارد شده‌اند و گزینه‌های خرید را برای مدل‌های دسکتاپ و لپ‌تاپ ساده‌تر و در عین حال محدودتر می‌کنند.

توجه به این نکته مهم است که ارتقاء تنظیمات CPU و RAM اپل پس از خرید، اگر غیرممکن نباشد، می تواند چالش برانگیز باشد. بنابراین، انتخاب پیکربندی مناسب در زمان فروش بسیار مهم است، زیرا اپل به خریداران توصیه می کند قبل از تصمیم گیری، نیازهای خود را به دقت ارزیابی کنند.

در مقابل، رایانه‌های شخصی رومیزی و لپ‌تاپ ویندوز انعطاف‌پذیری بیشتری برای ارتقاء ارائه می‌دهند، عموماً هزینه کمتری دارند و طیف وسیع‌تری از گزینه‌ها را ارائه می‌دهند. اگر بین گزینه‌های ویندوز و macOS تصمیم می‌گیرید، رایانه‌های شخصی ویندوزی گزینه ارزان‌تری هستند.

اندازه ذخیره سازی برای بهره وری بهتر کسب و کار

بسته به شیوه های ثبت سوابق شرکت شما و کمبود سرویس های ابری، ذخیره سازی داده ها و برنامه ها ممکن است یک عامل مهم باشد. در مورد نوع سخت افزار ذخیره سازی رایانه ای که خریداری می کنید دقیق باشید. سرعت انتقال داده ها از اجزای ذخیره سازی داخلی بر عملکرد کلی آن تأثیر می گذارد.

رایانه های مدرن دو گزینه ذخیره سازی اصلی را ارائه می دهند: هارد دیسک (HDD) و درایوهای حالت جامد (SSD). در حالی که HDD ها یک فناوری قدیمی هستند، راه حلی مقرون به صرفه برای به دست آوردن ظرفیت های ذخیره سازی بزرگتر ارائه می دهند. برعکس، SSD ها که به جمع و جور بودن و سرعت خود معروف هستند، راه حل ذخیره سازی بادوام و سریع تری را ارائه می دهند، البته با هزینه بالاتر، که طول عمر و مزایای عملکرد آنها می تواند توجیه شود.

هارد دیسک ها می تواند به اندازه 128 گیگابایت و به اندازه 2 ترابایت باشد. استفاده تجاری به سرعت بین 500 گیگابایت تا 1 ترابایت مصرف می کند. هیچ درایو ذخیره سازی کمتر از 250 گیگابایت در رایانه رومیزی یا لپ تاپ را برای تجارت در نظر نگیرید.

برای اهداف بهره‌وری، صفحه نمایش را نظارت کنید

هنگام انتخاب مانیتور برای رایانه‌های رومیزی یا صفحه نمایش برای لپ‌تاپ، باید اندازه، وضوح و روشنایی را در نظر بگیرید تا یک محیط کاری سازنده و چشم‌پسند ایجاد کنید. روشنایی که بر حسب nit اندازه گیری می شود، به ویژه در محیط های اداری با نور مناسب بسیار مهم است، جایی که حداقل روشنایی 300 نیت می تواند نور محیط را جبران کند.

نمایشگرهای بزرگتر نیاز به پیمایش اغلب را کاهش می دهند. حداقل اندازه ای که باید برای یک سیستم رومیزی در نظر گرفت، با توجه به مزایای بهره وری، 21 اینچ است. اما اگر می توانید بزرگتر شوید. یک مانیتور با وضوح بالا (HD) را به عنوان حداقل امتیاز انتخاب کنید. پیکربندی‌های 4K، 5K و 8K را برای نیازهای اداری شدیدتر در نظر بگیرید.

برای افزایش کارایی فضای کاری، تنظیمات دو مانیتور را در نظر بگیرید. اتصال یک مانیتور رومیزی بزرگ به یک لپ تاپ می تواند با ایجاد یک منطقه دید گسترده تر و انعطاف پذیرتر، یک مزیت بهره وری باشد.

آخرین نکاتی که باید در هنگام خرید یک رایانه شخصی تجاری در نظر بگیرید

به خصوص در محافل تجاری، خرید یک کامپیوتر جدید مستلزم در نظر گرفتن تغییرات سیستم عامل نیست. اگر شرکتی قبلاً روی استفاده از تجهیزات مایکروسافت ویندوز یا اپل سرمایه گذاری کرده باشد، این همان چیزی است که رایانه جدید اجرا می کند.

با این حال، SMB ها و محیط های اداری کوچک اغلب فرصت تغییر جهت محاسبات را هنگام خرید رایانه از دست می دهند. حتی رهبران سازمان‌های بزرگتر باید گزینه‌های کم‌هزینه‌تر نصب سیستم‌عامل لینوکس رایگان و منبع باز را روی رایانه‌های موجود در نظر بگیرند، زیرا بسیاری از شرکت‌های بزرگ‌تر از قبل به استفاده از لینوکس برای سرویس‌های ابری و عملیات سرور در محل اختصاص یافته‌اند.

بیشتر این پذیرش لینوکس باید راه خود را در دفاتر شرکت ها پیدا کند تا بارهای کاری روزانه اداری را مدیریت کند. اجرای سیستم عامل لینوکس بر روی یک کامپیوتر جدید یا قدیمی، حداکثر انعطاف پذیری محاسباتی را فراهم می کند.

همین استدلال برای استفاده از Chromebook با رابط مرورگر وب آنها وجود دارد. این تغییر شامل سخت‌افزار بسیار کم‌هزینه‌تر است و به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد که نرم‌افزارهای اپل و ویندوز و همچنین اپلیکیشن‌های اندروید موبایل را اجرا کنند، که در حال حاضر یک واقعیت اصلی برای مصرف‌کنندگان است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه خرید رایانه جدید و طیف وسیعی از گزینه های سیستم عامل، راهنمای خرید رایانه ما را برای مصرف کنندگان بررسی کنید.


پیشنهاد یک موضوع

آیا یک آموزش فنی وجود دارد که بخواهید آن را برجسته کنید؟

ایده های خود را برای من ایمیل کنید، و من آنها را برای ستون آینده در نظر خواهم گرفت.

و از ویژگی نظرات خواننده زیر برای ارائه نظرات خود استفاده کنید!

منبع