فناوری بی‌سیم جدید به سگ‌های خدماتی کمک می‌کند تا با PTSD جانبازان نبرد کنند

Canine Companions، یک شرکت سگ های خدماتی، این هفته فناوری جدیدی را معرفی خواهد کرد که سگ های آموزش دیده را قادر می سازد تا پس از دریافت هشدارهای بی سیم، کارهایی مانند کاهش اضطراب و قطع کابوس ها را انجام دهند.

بر اساس اطلاعاتی که توسط Canine Companions به TechNewsWorld ارائه شده است، این فناوری که CanineAlert نام دارد، برای کاهش کابوس های مربوط به تروما، مانند کابوس های جانبازان نظامی که از اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) رنج می برند، طراحی شده است.

این شرکت خاطرنشان کرد، فراتر از قطع کردن کابوس‌ها، این فناوری روند بهبودی را سرعت می‌بخشد و سگ سرویس وظایفی را برای کاهش اضطراب و هوشیاری بیش از حد و در عین حال حمایت از کابوس کهنه‌سرباز آغاز می‌کند.

این شرکت افزود که از زمان دریافت سگ های خدماتی، کهنه سربازان بهبودهایی را در خواب ماندن، دوباره به خواب رفتن و کیفیت کلی خواب گزارش کرده اند که نشان دهنده اثربخشی این دستگاه در بهبود الگوهای خواب و کیفیت زندگی آنها است.

کری رودریگز، استادیار کالج دامپزشکی در دانشگاه آریزونا، توضیح داد: «سگ‌های خدماتی به‌طور خاص برای کمک به افراد دارای معلولیت آموزش داده می‌شوند.

او به TechNewsWorld گفت: “سگ های خدمات روانپزشکی را می توان برای کمک به افراد مبتلا به بیماری های روانی مانند PTSD یا اوتیسم آموزش داد.” به طور خاص در مورد PTSD، سگ‌های خدمات روانپزشکی را می‌توان آموزش داد تا اضطراب فرد را قطع یا هشدار دهند، فشار عمیق آرام‌بخشی ایجاد کنند، داروها را بازیابی کنند یا فرد را از کابوس‌های شبانه بیدار کنند.»

او افزود: «علاوه بر این وظایف آموزش‌دیده، ما همچنین می‌دانیم که سگ‌ها در ارائه حمایت غیرقانونی که می‌تواند برای کسانی که تروما را تجربه کرده‌اند مفید باشد، عالی هستند.» برای فردی که مبتلا به PTSD است، همراهی و حضور آرامش‌بخش سگ به خودی خود می‌تواند درمانی باشد.

استقلال جدید برای جانبازان

لیندسی گریسون، افسر ارشد درآمد در K9s for Warriors، در پونته ودرا، مشاهده کرد: «ما به سگ‌های خدماتی دستوراتی را آموزش می‌دهیم که می‌تواند به یک سرباز کهنه‌کار کمک کند تا در انظار عمومی بیرون برود و زندگی مستقلی داشته باشد که قبل از دریافت سگ نداشت. فلا

این دستورات عبارتند از: «پای من»، جایی که سگ پنجه‌هایش را روی پاهای جانباز می‌گذارد تا اضطراب را از بین ببرد یا به دامپزشک احساس امنیت بدهد، و معادل «مواظب 6 من باش»، جایی که سگ کانکس مراقب کسی است که به دامپزشک نزدیک می‌شود. از پشت.

گریسون توضیح داد که دامپزشکان مبتلا به PTSD می توانند فوق العاده هوشیار باشند و نگران باشند که کسی به صورت مخفیانه پشت سر آنها بیاید. او به TechNewsWorld گفت: “دستورات به آنها احساس امنیت و ایمنی می دهد که سگ مراقب پشت آنها است و اگر کسی نزدیک شود به آنها هشدار می دهد.”


گریسون خاطرنشان کرد که اکثر سگ‌های خدماتی که توسط K9s برای Warriors استخدام شده‌اند، سگ‌های نجات هستند. سگ ها باید استانداردهای قد، وزن و خلق و خوی خاصی را رعایت کنند تا آنچه از آنها خواسته می شود را انجام دهند. به عنوان مثال، یک فرمان “پرانتزی” وجود دارد که در آن دامپزشک تا 30 درصد از وزن خود را روی سگ قرار می دهد تا از حالت نشسته یا زانو زده بلند شود. او گفت: “به دلایلی مانند آن، ما به دنبال سگ های بزرگتر هستیم.”

او افزود که آموزش یک سگ پنج تا هشت ماه طول می کشد و میزان موفقیت با سگ های نجات حدود 50 درصد است. او خاطرنشان کرد: “این به این دلیل است که ما نمی دانیم یک سگ نجات قبل از رفتن به پناهگاه چه چیزی را پشت سر گذاشته است.” “گاهی اوقات، آنها اضطراب های خود را دارند.”

بهبود کیفیت زندگی

طبق حق اختراع Canine Companions برای فناوری خود، نگهدارنده سگ های سرویس از دستگاهی برای نظارت بر یک یا چند پارامتر فیزیولوژیکی آنها استفاده می کند. دستگاه نظارت ممکن است شامل ساعت‌ها، دستگاه‌های ردیابی تناسب اندام، نوارها، گردن‌بندها یا وصله‌هایی باشد که دارای پردازنده هستند.

دستگاه مانیتورینگ کنترل کننده با دستگاهی جفت می شود که قادر است هم اولین و هم هشدار لمسی دوم را به سگ سرویسی که برای قطع قسمت های مربوط به PTSD آموزش دیده است، ارائه دهد.

در حق ثبت اختراع توضیح داده شده است که در حالی که حیوان خدمتگزار برای نظارت بر کنترل کننده خود برای اعمال یا رفتارهای خاص که نشان دهنده یک قسمت PTSD است، آموزش دیده است، مواقعی وجود دارد که حیوان خدمتگزار ممکن است توسط محیط – برای مثال صداهای بلند یا شلوغی – یا کنترل کننده حواسش پرت شود. ممکن است ظاهر بیرونی یا ویژگی پریشانی نداشته باشد. سگ همچنین ممکن است از ناراحتی نگهدارنده در صورت استراحت یا خواب آگاه نباشد.

این پتنت همچنین خاطرنشان کرد که علاوه بر ارتباط بی سیم با دستگاه هشدار دهنده سگ، داده های ذخیره شده در حافظه دستگاه نگهدارنده می تواند برای ذخیره سازی و تجزیه و تحلیل طولانی مدت به یک پورتال منتقل شود. داده های ذخیره شده را می توان با یک یا چند شخص ثالث مانند پزشک، مشاور یا مربی به اشتراک گذاشت که می تواند از آن برای نظارت، تنظیمات و تحقیق استفاده کند.


به گفته Canine Companions، سگ های خدمات آن به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی مشتریان کهنه کار خود تأثیر گذاشته است. بیش از نیمی از آنها روزانه یا چند بار در هفته از کارهای وقفه و بازیابی کابوس استفاده می کنند. از کسانی که از وظایف استفاده می کنند:

  • 85 درصد بهبودی در کابوس ها و وحشت های شبانه را گزارش کرده اند.
  • 89 درصد گزارش می دهند که احساس راحتی بیشتری در محل جدید می خوابند.
  • 88 درصد گزارش کردند که احساس راحتی بیشتری در خوابیدن در تخت خود دارند.
  • 70 درصد گزارش کردند که بدون ابزار محافظ احساس راحتی بیشتری می کنند.
  • 76٪ از زمان دریافت سگ خدمات خود بهبود در به خواب رفتن، خواب ماندن و دیدن کابوس های کمتری را گزارش کردند.

سگ های خدماتی به جانبازان شفا و امید می دهند

رودریگز خاطرنشان کرد که تحقیقات نشان می‌دهد که سگ‌های خدماتی می‌توانند برای جانبازان نظامی مبتلا به PTSD در چندین زمینه مفید باشند.

او گفت: “تحقیق ما نشان داده است که در مقایسه با جانبازانی که در لیست انتظار دریافت سگ خدمات هستند، جانبازانی که با سگ خدماتی قرار می گیرند به میزان قابل توجهی علائم PTSD، افسردگی و اضطراب کمتری دارند.”

او افزود: «داشتن سگ خدماتی همچنین با انزوای اجتماعی کمتر، انعطاف پذیری بیشتر در برابر استرس و رضایت بهتر از زندگی همراه است. “در حالی که سگ های سرویس درمانی برای PTSD نیستند، اما نشان داده شده است که در مقایسه با مراقبت های معمول به تنهایی با رفاه کلی بهتری همراه هستند.”

گریسون خاطرنشان کرد که سگ های سرویس می توانند مزایای پزشکی برای دامپزشکان نیز داشته باشند. زمانی که یک جانباز وارد برنامه ما می شود، می تواند از 14 تا 20 دارو استفاده کند. داروهایی برای اضطراب و نخوابیدن و این طبیعت.» او توضیح داد. “وقتی آنها یک سگ می گیرند، نیاز به آن داروها را برطرف می کنند.”

او افزود: «مطالعاتی وجود دارد که در آن سگ‌های سرویس در رساندن سطح کورتیزول نگهدارنده‌شان به حالت طبیعی کمک کرده‌اند. سطوح بالای کورتیزول مزمن با تعدادی از مشکلات سلامت روان از جمله اضطراب، افسردگی و PTSD مرتبط است.

سگ سرویس همچنین می تواند بر سلامت روان دامپزشک تأثیر بگذارد. گریسون گفت: “مطالعات نشان می دهد که یک سگ می تواند هدفی کهنه کار داشته باشد.” وقتی یک جنگجو افکار خودکشی داشته باشد، آنها می گویند: “من نمی توانم سگم را ترک کنم. چه کسی از سگ من مراقبت خواهد کرد؟ ممکن است روزهایی پیش بیاید که نخواهند از رختخواب بیرون بیایند، اما برای غذا دادن و قدم زدن سگ بلند می شوند.»

او گفت: «ما در طول زمان دیده‌ایم که یک سگ می‌تواند به یک جانباز زندگی با عزت و استقلالی که قبل از خدمتش داشته‌اند، بدهد. آنها به داروها متکی نیستند و خوشحال هستند.»

منبع