سامسونگ سری گلکسی اس 25 با چیپست های اسنپدراگون و اگزینوس اجرا می شود: گزارش

سامسونگ در ماه ژانویه سری گلکسی اس 24 را با چیپست های اسنپدراگون و اگزینوس داخلی عرضه کرد. ماه گذشته به شرکت فناوری کره جنوبی توصیه شد که سال آینده به طور کامل به SoC های Exynos برای کل سری گلکسی S25 تغییر مکان دهد. با این حال، یک گزارش جدید با این ادعا در تناقض است و می گوید که سامسونگ یک بار دیگر تصمیم می گیرد گوشی های هوشمند گلکسی اس 25 خود را بین چیپست های اسنپدراگون و اگزینوس تقسیم کند. طبق گزارش ها، این شرکت از چیپست های اسنپدراگون 8 نسل 4 و اگزینوس 2500 کوالکام برای نسل بعدی گوشی های پرچمدار سری گلکسی اس خود استفاده خواهد کرد.

طبق گزارشی که توسط DigiTimes Asia (از طریق SamMobile) منتشر شده است، سامسونگ به استراتژی خود در استفاده از چیپست های کوالکام و اگزینوس برای گوشی های هوشمند سری گلکسی اس خود پایبند خواهد بود. در این گزارش مشخص نشده است که کدام گوشی‌های این خط با اسنپدراگون 8 نسل 4 اجرا می‌شوند، اما می‌توان انتظار داشت که Qualcomm SoC در بالاترین سطح گلکسی S25 Ultra در همه بازارها استفاده شود. سایر گوشی‌های این سری – احتمالاً Galaxy S25 و Galaxy S25+ – بسته به منطقه‌ای که در آن فروخته می‌شوند، می‌توانند دارای چیپست Exynos 2500 یا Snapdragon 8 Gen 4 باشند.

گلکسی اس 24 اولترا در سراسر جهان بر روی اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام اجرا می شود، در حالی که تراشه داخلی اگزینوس 2400 به گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 پلاس در بازارهای خارج از ایالات متحده از جمله هند قدرت می دهد.

ماه گذشته، شایعه ای ادعا کرد که سامسونگ ممکن است بسته به منطقه از تراشه اگزینوس یا اسنپدراگون، حتی در گلکسی Z Fold 6 و Galaxy Z Flip 6 تاشو استفاده کند. این یک انحراف از رویه معمول سامسونگ برای بسته بندی پردازنده های اسنپدراگون در گوشی های هوشمند گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ است.

سامسونگ همچنین در حال کار بر روی کاهش شکاف عملکرد بین چیپست های کوالکام و اگزینوس است. هفته گذشته، یک افشاگر ادعا کرد که پردازنده Exynos 2500 این شرکت از نظر عملکرد CPU و GPU بهتر از Snapdragon 8 Gen 3 SoC فعلی است. با این حال، این ادعا توسط هیچ معیار عملکرد و اعداد معیار پشتیبانی نمی شود.

در حالی که هنوز هیچ بنچمارکی در دسترس نیست، چیپست Exynos 2500 شامل یک هسته Cortex-X5 با فرکانس 3.2 گیگاهرتز یا بیشتر، سه هسته Cortex-A730 تا حداکثر 2.5 گیگاهرتز، دو هسته دیگر Cortex-A730 و چهار هسته Cortex- است. هسته های A520 با سرعت ساعت نامشخص.

در اوایل ماه مارس، سری Galaxy S25 به طور کامل بر روی چیپست Exynos سامسونگ اجرا می شود. در همین حال، تایید شده است که چیپست اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام با یک CPU سفارشی Oryon در Snapdragon Summit در ماه اکتبر عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود این چیپست به گوشی‌های پرچمدار اندرویدی مانند سامسونگ گلکسی S25، سری Xiaomi 15 و Asus Zenfone 11 مجهز شود.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

منبع