اعلامیه های State of Unreal 2023: ویرایشگر Unreal Fortnite، Unreal Engine 5.2 و بیشتر


Epic Games میزبان سخنرانی State of Unreal خود در GDC 2023 (کنفرانس توسعه دهندگان بازی) بود که روز چهارشنبه برگزار شد و برنامه‌های بلندمدت خود را برای تولید محتوا، علاوه بر ابزارهای جدیدی که در بازی‌های آینده استفاده می‌شود، آشکار کرد. این ارائه تقریباً هشت ساعته به صورت زنده در کانال یوتیوب این شرکت پخش شد و به به‌روزرسانی‌های Unreal Engine 5.2، یک سیستم جدید ضبط عملکرد، یک ویرایشگر Unreal برای Fortnite و موارد دیگر اشاره کرد. همچنین نگاهی تازه به راه‌اندازی مجدد Lords of the Fallen، عنوانی شبیه به روح‌های فانتزی تاریک Hexworks داشتیم، که عمدتاً بر روی مدل‌های با وضوح بالا و فناوری نورپردازی که توسط Unreal Engine 5 طراحی شده‌اند، تمرکز می‌کردیم.

با این کار، در اینجا خلاصه ای از بزرگترین اعلامیه های ارائه شده توسط Epic Games در State of Unreal 2023 آمده است:

ویرایشگر Unreal Fortnite

همانطور که از نام آن پیداست، این ابزار یک نسخه منحصربه‌فرد از Unreal Engine است که به بازیکنان اجازه می‌دهد آثار خود را مستقیماً در Fortnite ایجاد و منتشر کنند – خواه محیط‌های جدید، مدل‌های پوچ یا تجربه‌های گیم‌پلی باشد. این برنامه که روی رایانه شخصی اجرا می‌شود، مستقیماً با فورتنایت ادغام می‌شود و امکان دسترسی به بیش از چهار سال محتوا و دارایی‌ها را برای بازی فراهم می‌کند. همچنین دارای ویژگی “ویرایش زنده” است که به هر کسی در تیم شما امکان می دهد بدون توجه به پلتفرم به جلسه UEFN شما بپیوندد و در آثار با هم همکاری کند. علاوه بر این، بازیکنان می‌توانند دارایی‌های سفارشی را وارد کرده و آن‌ها را متحرک کنند، در حالی که با Lumen Unreal Engine 5، سیستم روشنایی جهانی بی‌درنگ، عمق بیشتری اضافه می‌کنند.

ویرایشگر Unreal Fortnite با یک زبان برنامه نویسی جدید “Verse” ارائه می شود که “قابلیت های سفارشی سازی قدرتمند” مانند دستکاری یا زنجیر کردن دستگاه ها را ارائه می دهد. Epic Games ادعا می کند که Verse به عنوان یک زبان برنامه نویسی برای متاورس طراحی شده است، با “ویژگی های آینده برای امکان مقیاس پذیری آینده در جهان های باز گسترده”. UEFN اکنون در فروشگاه Epic Games به عنوان نسخه بتا عمومی در دسترس است.

Counter-Strike 2 توسط Valve معرفی شد که تابستان امسال منتشر می شود

متا هومن انیماتور

توسعه‌دهنده Ninja Theory از فناوری متحریم انیماتور Unreal Engine در Hellblade II: Senua’s Saga آینده خود برای دستیابی به حالات چهره واقعی در شخصیت‌هایش استفاده می‌کند. این ابزار به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا از یک آیفون یا دوربین استریو نصب شده روی کلاه ایمنی (HMC) استفاده کنند تا تمام تفاوت های ظریف در عملکرد بازیگر را به تصویر بکشند، و سپس تمام جزئیات و انیمیشن ها را به همنوع دیجیتال خود منتقل کنند تا آنها را زنده کنند. این ابزار قرار است تابستان امسال (آمریکایی) منتشر شود و ادعا می کند که نوعی انیمیشن چهره با کیفیت را تولید می کند که از بازی های AAA و حتی فیلمسازان هالیوود انتظار می رود (به عنوان مثال: عشق، مرگ، و روبات ها).

یک پست وبلاگ می‌افزاید: «با آیفونی که ممکن است از قبل در جیب خود داشته باشید و یک سه‌پایه استاندارد، می‌توانید انیمیشن باورپذیری را برای MetaHumans خود بسازید که با مخاطبانتان ارتباط عاطفی برقرار کند – حتی اگر خودتان را یک انیماتور نمی‌دانید».

Unreal Engine 5.2

اپیک گیمز با شرکت سازنده خودرو Rivian همکاری کرد تا نسخه نمایشی فوق‌العاده Electric Dreams را به‌عنوان وسیله‌ای برای نمایش تغییرات در Unreal Engine 5.2 ایجاد کند که اکنون از طریق Epic Games Launcher و GitHub در دسترس است. در آن، یک کامیون برقی ریوین R1T واقع‌گرایانه در میان جنگلی پر از رشد حرکت می‌کند، در حالی که سیستم جدید سایه‌اندازی Substrate را به نمایش می‌گذارد. برای نمایش نسخه ی نمایشی، ارائه دهندگان عکس برگردان کامیون را به رنگ عقیق تغییر دادند تا به بهترین نحو نشان دهند که چگونه نور با سطح تعامل دارد. این اثر از طریق لایه‌های متعدد به دست می‌آید و زمانی که یک لایه گرد و غبار به بالای آن اضافه می‌شود، انعکاس به‌طور زنده تغییر می‌کند.

Unreal Engine 5.2 همچنین ابزارهای Procedural Content Generation Framework (PCG) را معرفی می‌کند که هنرمندان را قادر می‌سازد «قوانین و پارامترهایی را برای پر کردن سریع فضاهای گسترده و با جزئیات زیاد» به شیوه‌ای کارآمد تعریف کنند. مجموعه‌ها/مدل‌های رویه‌ای هنگامی که در یک دشت موجود رها می‌شوند، در زمان واقعی با سایر عناصر مجاور تعامل می‌کنند و ظاهر خود را بر این اساس به‌روزرسانی می‌کنند.

بازیگر صدای Venom فاش کرد که مرد عنکبوتی 2 مارول در ماه سپتامبر اکران خواهد شد.

تریلر نمایش فنی Lords of the Fallen

این تریلر جدید از Hexworks ما را به سفری گوتیک به پل Skyrest برد، یکی از مکان‌های اولیه Lords of the Fallen، که دنباله‌ای برای نسخه 2014 است. توسعه‌دهنده ادعا می‌کند که از اسکن‌های سه‌بعدی افراد برای تقویت سیستم شخصی‌سازی بهتر شخصیت در بازی – انواع بدن، چهره‌ها و موارد دیگر – علاوه بر استفاده از Chaos Physics Engine UE5 برای تسهیل جلوه‌های حرکتی روی سلاح‌ها یا لباس‌ها استفاده کرده است. جالب بود که Hexworks از شخصیتی شبیه به Bloodborne برای نشان دادن این اثر استفاده می‌کند – اشاره‌ای زیبا به یک بازی نمادین.

تریلر Lords of the Fallen سپس به سیستم نورپردازی پرداخت که باز هم از سیستم روشنایی Lumen GI Unreal برای ایجاد جلوه‌های نورانی استفاده می‌کند که در زمان واقعی از سطوح پرتاب می‌شوند. در این بازی، بازیکنان به طور متناوب بین دو جهان سفر خواهند کرد – Axiom قلمرو زنده‌ها و Umbral قلمرو مردگان، که در کنار هم ساخته شده‌اند و امکان مبادله یکپارچه بین آنها را فراهم می‌کنند. راوی ادعا کرد: «این بدان معناست که هنرمندان و طراحان ما می‌توانند اطمینان حاصل کنند که این دنیاها به طور ذاتی به هم مرتبط هستند، مانند دو روی یک سکه.

Creator Economy 2.0

Creator Economy 2.0 جدید مستلزم آن است که توسعه دهندگانی که جزایر را در Fortnite ایجاد و منتشر می کنند، بسته به تعامل، سود مالی خواهند داشت. اپیک گیمز 40 درصد از درآمد خالص جمع‌آوری‌شده از فروشگاه اقلام Fortnite – پوسته‌ها، پاس‌های جنگی و غیره – را با سازندگان جزایر واجد شرایط به اشتراک می‌گذارد. به اندازه کافی عجیب، به نظر می رسد این عبارت نشان می دهد که Epic خود واجد شرایط دریافت مقداری دستمزد است. “…هر دو جزیره از سازندگان مستقل و جزایر Epic مانند بتل رویال.”

فاب

اپیک گیمز همه بازارهای دارایی خود – Unreal Engine Marketplace، Sketchfab، Quixel Bridge، و ArtStation Marketplace – را با نام تجاری “Fab” ترکیب می کند. اساساً به عنوان یک مقصد واحد برای سازندگان برای کشف، به اشتراک گذاری، خرید یا فروش دارایی های دیجیتال در سراسر کتابخانه عظیم خود عمل می کند. فروشندگان 88 درصد سهم درآمد را به دست می آورند و این پلتفرم محتوایی از مدل های سه بعدی، VFX، صدا و موارد دیگر را ارائه می دهد. Fab قرار است اواخر امسال راه اندازی شود، البته نسخه آلفای افزونه Fab اکنون در Unreal Editor برای Fortnite گنجانده شده است.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع