اپل استفاده از ChatGPT، سایر ابزارهای هوش مصنوعی را برای کارمندان به دلیل نگرانی از نشت داده ها محدود می کند: گزارش

برخی از پیشنهادها بر روی هوش مصنوعی متمرکز هستند که ممکن است زندگی یا معیشت افراد را در معرض خطر قرار دهد، مانند پزشکی و مالی. سایر امکانات عبارتند از قوانینی برای اطمینان از اینکه هوش مصنوعی برای تبعیض یا نقض حقوق مدنی افراد استفاده نمی شود.

مصاحبه با یک سناتور آمریکایی، کارکنان کنگره، شرکت‌های هوش مصنوعی و گروه‌های ذینفع نشان می‌دهد که گزینه‌های مختلفی در دست بحث است.

وال استریت ژورنال روز پنجشنبه به نقل از یک سند و منابع گزارش داد که اپل استفاده از ChatGPT و دیگر ابزارهای هوش مصنوعی خارجی را برای کارمندان خود محدود کرده است زیرا اپل فناوری مشابهی را توسعه می دهد.

اوایل پنجشنبه، OpenAI برنامه ChatGPT را برای iOS اپل در ایالات متحده معرفی کرد.

ماه گذشته، OpenAI، خالق ChatGPT، گفت که یک “حالت ناشناس” را برای ChatGPT معرفی کرده است که تاریخچه مکالمه کاربران را ذخیره نمی کند و از آن برای بهبود هوش مصنوعی خود استفاده نمی کند.

اپل، OpenAI و مایکروسافت به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

آلتمن در مورد انتخابات و هوش مصنوعی گفت: «من از این بابت عصبی هستم و قوانین و دستورالعمل‌هایی لازم است.

برای ماه‌ها، شرکت‌های بزرگ و کوچک برای آوردن هوش مصنوعی همه‌کاره‌تر به بازار رقابت کرده‌اند و داده‌های بی‌پایان و میلیاردها دلار را برای این چالش هزینه می‌کنند. برخی از منتقدان می ترسند که این فناوری آسیب های اجتماعی، از جمله تعصب و اطلاعات نادرست را تشدید کند، در حالی که برخی دیگر هشدار می دهند که هوش مصنوعی می تواند به خود بشریت پایان دهد.

اپل از درز اطلاعات محرمانه توسط کارکنانی که از برنامه های هوش مصنوعی استفاده می کنند نگران است و همچنین به کارمندان خود توصیه کرده است که از مایکروسافت استفاده نکنند. در این گزارش آمده است که Copilot GitHub که برای خودکار کردن نوشتن کد نرم افزار استفاده می شود.

در همین حال، قانونگذاران ایالات متحده در حال مبارزه با این هستند که چه نرده هایی را در اطراف هوش مصنوعی رو به رشد قرار دهند، اما ماه ها پس از اینکه ChatGPT توجه واشنگتن را به خود جلب کرد، اجماع چندان قطعی نیست.

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، روز سه‌شنبه به یک هیئت سنا گفت که استفاده از هوش مصنوعی برای تداخل در یکپارچگی انتخابات یک “منطقه قابل توجه نگرانی” است و اضافه کرد که نیاز به مقررات دارد.

بررسی دقیق در مورد چگونگی مدیریت ChatGPT و سایر چت ربات های الهام گرفته از آن، صدها میلیون داده کاربر را مدیریت می کنند که معمولاً برای بهبود یا آموزش هوش مصنوعی استفاده می شود.

© تامسون رویترز 2023


Google I/O 2023 شاهد بود که غول جستجو به طور مکرر به ما گفت که به هوش مصنوعی اهمیت می دهد، در کنار عرضه اولین تلفن تاشو و تبلت با برند پیکسل. امسال، این شرکت قصد دارد اپلیکیشن ها، خدمات و سیستم عامل اندروید خود را با فناوری هوش مصنوعی سوپرشارژ کند. ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع