برندها می‌توانند از توییتر ایلان ماسک عقب نشینی کنند، پس از تیک‌های آبی پولی که واردکنندگان سوخت شدند

رویترز یکی از شرکای پروژه بررسی حقایق جامعه یادداشت های توییتر است.

کوین لانگ، مدیر عامل Social Impostor می‌گوید که عوامل متعددی جعل هویت آنلاین را به یک سلبریتی یا برند جذب می‌کند.

از زمان عرضه اولیه سرویس آبی توییتر در ماه نوامبر، توییت های فریبنده اطلاعات نادرست مضری را منتشر کرده اند.

از زمانی که ماسک توییتر را در ماه اکتبر خرید و شروع به ایجاد تغییرات سریع کرد، برندها در مورد اینکه آیا باید تبلیغات خود را در این پلتفرم ادامه دهند یا خیر بحث می کردند. انبرگ گفت که حذف چک مارک‌های قدیمی توسط توییتر می‌تواند باعث شود برخی شرکت‌ها از توییت کردن و حفظ نمایه خود دست بکشند.

او گفت: «انگیزه کمی برای برندها وجود دارد که وقتی فکر می‌کنند برندشان در معرض خطر است، حضوری ارگانیک داشته باشند، و به‌ویژه در پلتفرمی که هیچ تأثیر معناداری ایجاد نمی‌کند».

نه توییتر و نه ماسک در مورد بازگشت علائم تأیید برای تعداد کمی از کاربران منتخب اظهار نظری نکرده اند.

“به نظر می رسد حجم اکانت های فریبکار به چندین چیز بستگی دارد – آیا مشتری در آن هفته رویدادی با سابقه انجام می دهد؟ آیا مشتری به دلایلی در اخبار است – خوب یا بد؟ تجربه من این است که این موضوع در همه پلتفرم های اجتماعی وجود دارد.”

ریچل موران پرستریج، محقق فوق دکترا در مرکز عمومی آگاه دانشگاه واشنگتن، گفت که تیک‌های توییتر برای سال‌ها به کاربران اطمینان می‌داد که حساب کاربری قانونی است.

اریک یاورباوم، مدیر عامل آژانس روابط عمومی اریکو ارتباطات مستقر در نیویورک، گفت اگر توییتر یک مدل تأیید دقیق کاربر را پیاده‌سازی نکند، احتمالاً برندهای بیشتری کنار می‌روند.

در 20 آوریل، توییتر با حذف چک مارک های آبی رنگ مورد علاقه از حساب ها و دریافت هزینه 8 دلار (تقریبا 655 روپیه) در ماه از کاربرانی که مایل به خرید اشتراک Twitter Blue برای حفظ وضعیت تأیید شده خود هستند، اقدام به افزایش سود کرد.

یک درخواست ایمیل شده برای نظر دادن به توییتر، یک پاسخ خودکار با یک ایموجی مدفوع را برگرداند.

Yaverbaum در ایمیلی به رویترز گفت: «برندها قبلاً تبلیغات در توییتر را متوقف کرده‌اند، بسیاری دیگر باز نمی‌گردند، و من احساس می‌کنم شرکت‌های بیشتری به تبلیغات در این پلت فرم پایان خواهند داد.

MTA نیویورک پنجشنبه گذشته اعلام کرد که «به پلتفرم‌های فناوری پولی پرداخت نمی‌کند» و هشدارها و اطلاعات سرویس توییت را متوقف خواهد کرد.

تراویس براون، محقق مستقل، به رویترز گفت: طی 48 ساعت آینده، همه حساب‌های توییتر به جز 110 مورد از پرفالوورترین حساب‌های توییتر به طور ناگهانی از طریق توییتر آبی تأیید شدند، که نشان می‌دهد احتمالاً توییتر علامت‌های چک را داده است.

تلاش توییتر برای پیاده‌سازی یک سرویس تأیید حساب پولی باعث شده است که کلاهبردارانی به انتشار اطلاعات نادرست بپردازند که به گفته کارشناسان می‌تواند باعث شود برندهای بزرگ از پلتفرم رسانه‌های اجتماعی متعلق به میلیاردر ایلان ماسک عقب‌نشینی کنند.

در اقدامی که سردرگمی را بیشتر کرد، توییتر در 22 آوریل به نظر می‌رسید که به برخی از کاربران برجسته علامت تأیید صحت داده است.

توییتر از زمان خرید با کاهش شدید تبلیغات مواجه شده است، اما ماسک ماه گذشته به بی‌بی‌سی گفت که بیشتر تبلیغ‌کنندگان در حال بازگشت به پلتفرم هستند.

جاسمین انبرگ، تحلیلگر اصلی در Insider Intelligence، گفت: “تویتر بلو یک آشفتگی است. این آشفتگی و سردرگمی بیشتر برای برندهایی است که قبلاً از جعل هویت محتاط بودند. آنها نمی خواهند روی پلتفرمی باقی بمانند که در آن احساس آسیب پذیری کنند.”

داده‌های شرکت‌های تحقیقاتی خارجی و اظهارات چندین تبلیغ‌کننده نشان می‌دهد که کسب‌وکار تبلیغاتی توییتر ممکن است به این سرعت بازگردد.

حساب‌های توییتر Imposter همچنین شهرت آنلاین شرکت لاکهید مارتین و شرکت نینتندو را خدشه‌دار کردند. ماه گذشته، توییتر در ایمیلی به تبلیغ‌کنندگان اعلام کرد که کسب‌وکارهایی که کمتر از 1000 دلار (تقریباً 81855 روپیه) در ماه برای تبلیغات توییتر هزینه می‌کنند باید در Twitter Blue یا مشترک شوند. به گفته مت ناوارا، مشاور رسانه های اجتماعی که با متا و موزیلا کار کرده است، برای اینکه بخشی از برنامه سازمان های تایید شده برای ادامه اجرای تبلیغات در پلتفرم باشید، پرداخت کنید.

برخی از برندها با حفظ خدمات شرکت های مدیریت شهرت برند، اقدامات متقابلی را علیه جعل هویت آنلاین انجام داده اند.

عقب نشینی تدریجی

MTA در بیانیه ای گفت: «قابلیت اطمینان (توئیتر) دیگر قابل تضمین نیست.

لانگ که شرکت او بیش از 8000 حساب جعلی را در پلتفرم‌های بزرگ حذف کرده است، در ایمیلی به رویترز گفت: «فقط به این دلیل که شما یک علامت تأیید آبی رنگ داشتید – یا خواهید داشت – فریبکاران را از ایجاد حساب منصرف نمی‌کند».

آخرین ابتکار ماسک با موجی از حساب‌های جعلی که اطلاعات نادرست مضر را به اشتراک می‌گذاشتند، مواجه شد. برخی از سازمان‌ها قبلاً استفاده از توییتر را متوقف کرده‌اند، از جمله سازمان حمل و نقل شهری نیویورک (MTA) با 1.3 میلیون دنبال کننده. هر دو شرکت AT&T و Volkswagen AG به رویترز گفتند که تبلیغات توییتر را متوقف کرده اند و از آوریل هنوز از سر گرفته نشده اند.

او در ایمیلی به رویترز گفت: «بدون این راستی‌آزمایی، کاربران باید کارهای سنگین‌تری را انجام دهند تا مطمئن شوند که آیا این حساب همان چیزی است که آنها می‌گویند یا خیر».

© تامسون رویترز 2023


Vivo X90 Pro بالاخره در هند معرفی شد، اما آیا گوشی هوشمند پرچمدار این شرکت برای سال 2023 نسبت به نسل قبلی خود به ارتقای کافی مجهز شده است؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

داروساز آمریکایی Eli Lilly and Co شاهد سقوط بیش از 4 درصدی سهام خود بود و پس از اینکه یکی از کاربران توییتر با جعل هویت حساب رسمی خود پست “انسولین رایگان است” را منتشر کرد، مجبور به عذرخواهی شد.

هفته گذشته یک اکانت جعلی با نام Disney Junior UK که اکنون یک کانال تلویزیونی منقرض شده است، یک علامت طلایی برای “سازمان های تایید شده” صادر شد. شرکت والت دیزنی به رویترز گفت که با توییتر تماس گرفته و حساب کاربری به حالت تعلیق در آمده است.