تامین کننده اپل، فاکسکان، پس از خروج 19.5 میلیارد دلار Vedanta JV، برای مشوق های چیپ سازی در هند درخواست می کند.

فاکسکان، که بیشتر به خاطر مونتاژ آیفون و سایر محصولات اپل شناخته شده است، و ودانتا سال گذشته قراردادی را برای راه اندازی کارخانه های تولید نیمه هادی و نمایشگر در گجرات امضا کردند.

پیش از این در بیانیه‌ای، فاکس‌کان، بزرگ‌ترین سازنده لوازم الکترونیکی قراردادی جهان، اعلام کرده بود که «تصمیم گرفته است که سرمایه‌گذاری مشترک با ودانتا را پیش نخواهد برد». کنگلومرای فلز به نفت آگاروال در پاسخ گفت که “کاملاً به پروژه کارخانه نیمه هادی خود متعهد است و ما شرکای دیگری را برای راه اندازی اولین ریخته گری هند آماده کرده ایم.” با این حال جزئیاتی از شرکای جدید ارائه نکرد.

سازنده تراشه اروپایی STMicroelectronics به عنوان یک شریک فناوری برای این سرمایه گذاری مطرح شد اما مذاکرات به بن بست رسید.

فاکسکان در بیانیه ای گفت: «این یک نکته منفی نیست.

فاکسکان تایوان روز سه شنبه گفت که قصد دارد برای مشوق هایی که هند تحت سیاست تولید نیمه هادی خود ارائه می دهد، درخواست کند، یک روز پس از جدایی این شرکت با ودانتا برای سرمایه گذاری مشترک تراشه سازی 19.5 میلیارد دلاری (تقریباً 160600 روپیه).


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

فاکسکان روز سه‌شنبه گفت: «از هر دو طرف به رسمیت شناخته شد که پروژه به اندازه کافی سریع پیش نمی‌رود» و «شکاف‌های چالش‌برانگیزی که نتوانستیم به آرامی بر آن‌ها غلبه کنیم» وجود دارد، بدون اینکه جزئیات را به اشتراک بگذاریم.

سهام فهرست‌شده فاکسکان تایپه در روز سه‌شنبه 0.5 درصد افزایش یافت و در بازار گسترده‌تر عملکرد ضعیفی داشت و در نهایت به 1.5 درصد رسید.

روز دوشنبه، فاکسکان از نیمه هادی JV خود با کنگلومرای هندی فلز به نفت ودانتا خارج شد، که این امر به برنامه های نخست وزیر نارندرا مودی برای ساخت تراشه برای هند منجر شد.

این شرکت گفت: “فاکسکان به هند متعهد است و می بیند که این کشور با موفقیت یک اکوسیستم تولید نیمه هادی قوی ایجاد می کند.”

Foxconn در حال کار برای ارسال یک برنامه است.