دانشمندان می گویند که سطح سیارک بننو مانند گودالی از توپ های پلاستیکی، فضاپیمای ناسا تقریباً در آن فرو رفت.

دانشمندان سطح پوشیده از سنگریزه های متعدد را مشاهده کردند در حالی که فضاپیما شاهد فرود غیرمعمول ملایمی بود. دهانه بزرگی به عرض 8 متر نیز مشاهده شد که بر اثر سقوط فضاپیما شکل گرفته بود. Lauretta گفت: “هر بار که روش برداشت نمونه را در آزمایشگاه آزمایش کردیم، به سختی تقسیم بندی کردیم.”

ماموریت که از ویژگی های عجیب سطح Bennu متحیر شده بود، تصمیم گرفت سفینه را برای گرفتن عکس های بیشتر به عقب بفرستد. دانشمندان به حجم زباله ها در تصاویر قبل و بعد از آن نگاه کردند و همچنین داده های شتاب را در طول فرود فضاپیما تجزیه و تحلیل کردند. مشخص شد که OSIRIS-REx هنگام پایین آوردن لمس مقاومت بسیار کمی را تجربه کرد. ران بالوز، دانشمند OSIRIS-REx، به اشتراک گذاشت که «زمانی که پیشران‌های خود را برای ترک سطح شلیک می‌کردیم، هنوز در سیارک فرو می‌رفتیم».

این سیارک قبلاً نیز غافلگیر شده بود که OSIRIS-REx مشاهده کرد که سطح آن پر از تخته سنگ است و نه سطحی شنی و صاف که آنها انتظار داشتند.



منبع تیمی از دانشمندان صدها شبیه‌سازی انجام دادند و از داده‌های شتاب و تصاویر برای تفسیر چگالی و انسجام سیارک استفاده کردند. این یافته ها در دو مقاله در Science and Science Advances منتشر شد که به ترتیب توسط Dante Lauretta و عضو تیم علمی OSIRIS-REx کوین والش رهبری می شد.

آخرین افشاگری پس از آن صورت گرفت که OSIRIS-REx نمونه‌هایی را از سیارک در اکتبر 2020 جمع‌آوری کرد و تصاویر نزدیک و دقیق از سطح Bennu را به زمین ارسال کرد. «آنچه دیدیم دیوار عظیمی از زباله بود که از محل نمونه بیرون می‌آمد. دانته لورتا، محقق اصلی OSIRIS-REx، مستقر در دانشگاه آریزونا، گفت: ما مثل “گاو مقدس” بودیم.

در حالی که دانشمندان بر این باور بودند که سیارک بننو دارای سطحی صاف و ساده است، اخیراً از دانستن ماهیت واقعی بیرونی آن شگفت زده شدند. تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط فضاپیمای OSIRIS-REx ناسا نشان داد که سطح Bennu از ذرات بسته‌بندی شل تشکیل شده است که شبیه یک گودال پر از توپ‌های پلاستیکی است.