سونی در نمایشگاه CES 2023 از نمونه اولیه خودروی الکتریکی Afeela با شاسی دیجیتال از کوالکام رونمایی کرد.

کوالکام روز چهارشنبه یک پردازنده جدید به نام Snapdragon Ride Flex SoC راه اندازی کرد که هم عملکردهای کمکی رانندگی و هم کابین خلبان از جمله سرگرمی را انجام می دهد. یکی از مدیران کوالکام به رویترز گفت که قبلاً این عملکردها بر روی تراشه‌های مختلف انجام می‌شد و گرد هم آوردن آنها می‌تواند به کاهش هزینه‌ها کمک کند.

یاشوهیده میزونو، مدیر اجرایی سونی هوندا موبیلیتی در این نمایشگاه گفت: «برای تحقق تحرک هوشمند، به‌روزرسانی‌های مداوم نرم‌افزار و محاسبات با عملکرد بالا مورد نیاز است. برای این منظور، ما از نزدیک با کوالکام همکاری خواهیم کرد.

هدف سرمایه گذاری بین سونی و هوندا این است که اولین خودروهای الکتریکی خود را تا اوایل سال 2026 در آمریکای شمالی تحویل دهد.

سونی روز چهارشنبه از نمونه اولیه خودروهای الکتریکی جدید “Afeela” که به همراه هوندا می‌سازد، رونمایی کرد و گفت که از محتوای سرگرمی گسترده خود استفاده خواهد کرد زیرا به نظر می‌رسد تبدیل به یک بازیکن در خودروهای نسل بعدی شود.

تلاش طولانی مدت سونی برای تولید وسایل نقلیه الکتریکی – که در ماه مارس با هوندا آغاز به کار کرد – نشان می‌دهد که چگونه سازندگان به طور فزاینده‌ای بر تجربه کابین خلبان در خودروها تمرکز می‌کنند، که پتانسیل فروش محتوا را از طریق خدمات اشتراکی خودروها، به ویژه با بهبود قابلیت‌های رانندگی خودران، ارائه می‌دهد.

سونی در نمایشگاه فناوری CES 2023 در لاس وگاس نگاهی اجمالی به Afeela که دارای گوشه های گرد و سقف مشکی براق است، ارائه کرد. این خودرو از فناوری سازنده سخت افزار کوالکام، از جمله شاسی دیجیتال «اسنپدراگون» آن استفاده خواهد کرد.

برای هوندا، سرمایه گذاری با سونی ممکن است به آن اجازه دهد تا سرعتی را که تا کنون یک تغییر آهسته به سمت الکتریکی بوده است، افزایش دهد. همچنین طی سال‌ها تلاش کرده است تا با برند آکورا خود در بازار خودروهای لوکس به سود خود دست یابد. این سرمایه گذاری اعلام کرده است که خودروی برقی جدید با قیمتی ممتاز خواهد بود.

سونی همچنین به دنبال استفاده از نقاط قوت سنتی خود در سنسورها است. Mizuno گفت که Afeela به بیش از 40 سنسور مجهز خواهد شد. این خودرو از ابزار ساخت سه بعدی «Unreal Engine» شرکت اپیک گیمز، سازنده سری بازی‌های «فورت‌نایت» استفاده خواهد کرد.

جدیدترین‌های نمایشگاه Consumer Electronics را در Gadgets 360 در مرکز CES 2023 ما مشاهده کنید.



منبع

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

سهام سونی در معاملات توکیو 1.6 درصد افزایش یافت، در حالی که سهام هوندا ثابت بود. معیار Nikkei 225 کمی تغییر کرد.