سونی سرگرمی را دو برابر کرده و انتظار دارد در سال مالی 25 میلیون کنسول PS5 بفروشد


گروه سونی روز پنج‌شنبه اعلام کرد که تنها سه سال پس از در دست گرفتن کنترل کامل، در حال بررسی بخش‌ای از کسب‌وکار مالی خود است، زیرا این مجموعه در حسگرهای سرگرمی و تصویر دو برابر می‌شود.

سونی گفت که در حال بررسی یک چارچوب زمانی دو تا سه ساله است تا گروه مالی سونی – که فعالیت‌های آن شامل بیمه عمر و بانکداری می‌شود – با چشم‌اندازی به فهرست‌بندی کسب‌وکار و حفظ سهام کمی کمتر از 20 درصد.

هیروکی توتوکی، مدیر ارشد مالی سونی در یک جلسه توجیهی استراتژی گفت: با توجه به سرمایه ای که کسب و کار نیاز دارد، “معادل این امر با سرمایه گذاری ما در سایر زمینه های رشد مانند سرگرمی و حسگرهای تصویر چالش برانگیز است.”

این کنگلومرا به دنبال هم افزایی بین خطوط تجاری خود است که شامل بازی های ویدیویی، موسیقی و فیلم می شود. گفته می شود درام موفق The Last of Us در شبکه تلویزیونی HBO باعث استقبال از فرنچایز بازی که بر اساس آن ساخته شده است و موسیقی استفاده شده است.

جداسازی جزئی سونی فایننشال، که به گفته این گروه با تغییر قوانین مالیاتی امکان‌پذیر شد، به کسب‌وکار تازه فهرست‌شده اجازه می‌دهد تا برند سونی را حفظ کند.

میو کاتو، تحلیلگر LightStream Research که در Smartkarma منتشر می‌کند، می‌گوید: «این چیزی را از نظر دورنمای سونی به شدت تغییر نمی‌دهد، اما آن را به یک شرکت سرگرمی بازی خالص‌تر تبدیل می‌کند که عموماً بازار آن را دوست دارد.

کسب و کار مالی کاهش 5 درصدی درآمد را به 1.45 تریلیون ین (نزدیک به 87190 کرور) در سال منتهی به مارس گزارش کرد. سود عملیاتی با افزایش یکباره از فروش املاک و مستغلات 49 درصد افزایش یافت.

در سال مالی جاری، سونی انتظار کاهش 40 درصدی درآمد در واحد را به دلیل تغییر حسابداری و کاهش 20 درصدی سود به دلیل عدم وجود سودهای یکباره سال قبل دارد.

قیمت سهام سونی در معاملات توکیو 6 درصد افزایش یافت، یک روز پس از اینکه این گروه اعلام کرد تا 2.03 درصد از سهام خود را بازخرید خواهد کرد.

شخصیت های دوست داشتنی

سونی گفته است که انتظار دارد 25 میلیون کنسول پلی استیشن 5 را در سال مالی جاری به دلیل سهولت در زنجیره تامین بفروشد. این یک رکورد برای هر دستگاه پلی استیشن خواهد بود.

با این حال، کاهش فروش نرم افزارهای شخص اول را نیز پیش بینی کرده است که نشان دهنده ضعف در خط لوله بازی ها است.

دنباله ای بر فیلم موفق سونی Marvel’s Spider-Man از جمله بازی هایی است که قرار است امسال منتشر شود.

رقیب نینتندو که کنسول سوییچ آن بیش از 125 میلیون واحد نصب دارد، بیش از 10 میلیون نسخه از The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom در سه روز اول پس از عرضه به فروش رساند.

همچنین با فیلم The Super Mario Bros.

کنیچیرو یوشیدا، مدیر عامل سونی، گفت که اخیراً این فیلم را در توکیو تماشا کرده و قبلاً نیز سوپر ماریو بازی می‌کرد.

او گفت: «شخصیت های دوست داشتنی و مالکیت معنوی (IP) می توانند 30، 50 یا 100 سال زندگی کنند.

یوشیدا گفت: “این چیزی است که ما می خواهیم برای رشد پایدار در آن سرمایه گذاری کنیم.”

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع