قیمت CPU خرید انواع سی پی یو روز 10 مرداد آی تی بازار

اگر تصمیم به خرید یک cpu جدید دارید و یا به دنبال خرید جدیدترین cpu ها برای سیستم گیمنگ خود هستید و خرید پردازنده کامپیوتر خود را انجام دهید حتما قیمت cpu کامپیوتر مورد نظر خود را در سایت های قیمت  بررسی کنید. از آنجایی که پردازنده کامپیوتر از اجزای اصلی سیستم است، انتخاب و خرید سی پی یو مناسب اهمیت بالایی دارد. شرکت‌ها و تولید کنندگان سی پی یو (پردازنده) محصولات خود را با تنوع نسبتاً خوبی تولید می‌کنند تا انواع نیازهای کاربران را پاسخ دهند. سرعت عملکرد سی پی یو نیز از دیگه مشخصه های
مهمی است که هنگام خرید سی پی یو باید به آن توجه داشته باشید. سرعت سی پی یو،
همان تعداد فعالیت هایی است که یک هسته می تواند در طول یک ثانیه انجام دهد. در واقع هر چه فرکانس پردازنده لپتاپ بیش تر باشد سرعت
انجام کار بالا رفته و قیمت سی پی یو نیز افزایش می یابد.

  • خوشبختانه، امروزه نیاز نیست برای همه موارد به مادربردهای پرچم‌دار سری Z اینتل یا سری AMD X متوسل شوید، زیرا مادربردهای میان رده نیز اکثراً قابلیت‌ها و امکانات همان نسل را به شما ارائه می‌دهند.
  • پردازنده مرکزی یا سی پی یو قلب پردازشی و مغز کامپیوتر شماست و سرعت آن ارتباط مستقیمی به قدرت پردازنده دارد.
  • انتخاب بهترین CPU اهمیت زیادی دارد، چه خرید cpu به منظور ارتقای سیستم فعلی باشد یا تصمیم به اسمبل یک رایانه شخصی جدید و خرید سی پی یو داشته باشید.
  • ویندوز 11 به طور رسمی از پردازنده های قدیمی یا متعلق به نسل قبل پشتیبانی نمی کند، بنابراین اگر قصد استفاده از ویندوز 11 را دارید حتماً به سازگاری آن با ویندوز 11 توجه کنید.
  • این دستور العمل ها در قالب صفر و یک از رم به سی پی یو
    می رسند و هر دستور یک بخش بسیار کوچک از یک عملیات است.
  • تــعــداد هــســتــه‌ ها یکی از مهم ترین معیار‌ های انتخاب CPU است کــه هــر چــه تــعــداد هــســتــه ‌هــای آن بــیــشــتــر بــــاشـــد بــرای کــار‌ هــای ســنـگــیــن ‌تـــر و مـــولـــتـــی تسکینگ مناسب تر است.

در واقع بهترین CPU برای شما آن پردازنده‌ای است که نیازهای شما را به خوبی پوشش دهد و نه آن مدلی که بسته به برند و شماره مدل انتخاب شود. آنچه که گفته شد درباره پردازنده کامپیوتر برای گیمینگ یا بازی هم کاملاً صدق می کند. مشکل بزرگی که معمولاً درباره جدیدترین نسل CPU یا پردازنده های کامپیوتر وجود دارد، تنوع پایین چیپست های مادربرد است. هر دو ای ام دی و اینتل ابتدا پردازنده‌های نسل جدید خود را با مادربردهای رده بالا و گران قیمت عرضه می‌کنند، بنابراین باید قیمت، موجودی و تنوع مادربردهای سازگار با همان نسل پردازنده را کاملاً در نظر بگیرید. AMD Ryzen 3 PRO 4350G یک پردازنده ۴ هسته‌ای است که به دلیل وجود تکنولوژی AMD Simultaneous Multithreading (SMT)، تعداد هسته به طور موثر دو برابر شده و به ۸ رشته می‌رسد. این پردازنده دارای ۴ مگابایت حافظه کش L3 است و به طور پیش‌فرض با فرکانس ۳.۸ گیگاهرتز کار می‌­کند، اما بسته به حجم کاری می‌­تواند تا ۴ گیگاهرتز را نیز پشتیبانی کند.

یعنی عملاً سایر هسته‌ها کار به مراتب کمتری نسبت به یک هسته انجام می‌دهند. •LGA 1151 این سوکت ها دارای گرافیک داخلی هم می باشند که باعث افزایش سرعت و کیفیت آن می شود تا جایی که سی پی یوهای i3 با سوکت1151 نسبت به i7 های با سوکت 1155 قوی تر هستند. سی پی یو، قطعه ای است که در تمام کامپیوتر ها از جمله رایانه ها و لپتاپ ها و گوشی های هوشمند و تلویزیون و تبلت ها وجود دارد. معمولا تراشه سی پی یو به شکل مربع است و روی بورد اصلی دستگاه ها قرار می گیرد تا با سایر قطعات سیستم در تعامل باشد.

توان طراحی حرارتی (TDP)

یعنی وقتی که شما از یک سی پی یو کمپانی amd استفاده میکنید، باید مادربرد متناسب با آن را انتخاب کنید. همین طور سوکت های amd و intel با یکدیگر متفاوت است و نمیتوان انها را بجای یکدیگر استفاده کرد . این به این معنی است که مادربردی که از سی پی یو amd پشتیبانی میکند دیگر قادر نخواهد بود سی پی یو intel را پشتیبانی کند. اینجاست که شما باید نسل‌های مختلف پردازنده‌ها و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آنها را بشناسید تا بتوانید بهترین سی پی یو را انتخاب کنید.

نظر شما چیست؟ لغو پاسخ

همچنین APU‌های AMD نیز به دلیل عملکرد خوب iGPU و عملکرد CPU در مقایسه با سری Corei گزینۀ خوبی محسوب می‌شوند. نخستین سی‌پی‌یو تجاری دنیا در سال ۱۹۷۱ میلادی از سوی کمپانی اینتل معرفی شد و «Intel® 4004» نام داشت. این پردازنده ۴ بیتی از فرکانس ۷۴۰ کیلوهرتزی برخوردار بود و می‌توانست در هر ثانیه ۹۲۶۰۰ دستور را اجرا کند. پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای از شرکت اینتل با قابلیت‌های استثانی و عملکرد بالا. واحد اندازه‌گیری فرکانس پردازنده، گیگاهرتز است که با علامت GHz نشان داده می‌شود. پسوند گیگا در زبان انگلیسی به معنی میلیارد است.[۶۶] فرکانس پردازنده‌ها با فرکانس پایه یا کلاک پایه (Base clock) شناخته می‌شود.

ساختار و پیاده‌سازی[ویرایش]