قیمت CPU ️ مقایسه مشخصات و خرید ارزان سی پی یو کامپیوتر زومیت

معمولاً نسل‌های مختلف پردازنده‌ها را با نام، علائم یا شماره‌های مختلف نشان می‌دهند. شرکت‌های سازنده پردازنده تولیدات خود را بر اساس یک روش استاندارد نام گذاری می‌کنند. هر کدام از نسل‌های پردازنده دارای مدلهای مختلفی می‌باشد که دارای مشخصات متفاوت می‌باشند.[۸۸] همچنین هر قسمت از نام یک پردازنده، نشان دهنده جزئیاتی از ساختار آن می‌باشد.

همچنین باعث می شود فن خنک کننده ای که بر روی سی پی یو نصب است نیز کمتر استفاده شود و دیرتر از کار بیفتد. این واحد بخشی از رایانه است که برای اجرای محاسبات، اقدامات و اجرای برنامه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. سی‌پی‌یو داده‌های دستوری را از RAM دریافت کرده سپس آنها را تحلیل و پردازش می‌کند؛ سپس این پردازش ها  را به صورت کدهایی از صفر و یک به واحد خروجی تحویل می‌دهد.

  • حالا باید ببیند که در هنگام خرید پردازنده کامپیوتر این مورد برای شما اهمیت دارد یا خیر.
  • اولین مدار یکپارچه‌ی (IC) کارآمد، سپتامبر ۱۹۵۸ رونمایی شد و دو سال بعد از آن IBM اولین مرکز تولید انبوه خودکار ترانزیستورها را در نیویورک توسعه داد.
  • البته قیمت سی پی یو چهار هسته ای AMD به نسبت تکنولوژی استفاده شده در آن متفاوت است که برای استعلام و خرید آن می توانید از سایت تخصصی بروز کالا دیدن نمایید.

در انتها هم نحوه مشاهده میزان عملکرد سی‌ پی‌ یو را یاد گرفتیم و پیشنهاداتی برای بهبود آن ارائه کردیم. بسته به سال تولید،‌ مدل و همینطور فناوری مورد استفاده، یک سی‌پی‌یو ممکن است دستوری را در ۶ سیکل پردازشی اجرا کندُ حال آن‌که پردازنده دیگر همان دستور را در ۲ سیکل پردازشی به اجرا درمی‌آورد. دقیقا به همین خاطر، سرعت کلاک به تنهایی معیار خوبی برای مقایسه دو CPU مختلف نیست. سرعت کلاک در واقع تعداد چرخه‌ها یا سیکل‌های پردازشی سی‌پی‌یو را در واحد زمان نشان می‌دهد که با تعداد دستورات قابل انجام متفاوت است. مثلاً اگر سرعت کلاک CPU معادل ۲ گیگاهرتز باشد،‌ یعنی این پردازنده در هر ثانیه ۲ میلیارد سیکل پردازشی را انجام خواهد داد. «سرعت کلاک» (Clock Speed) یکی از مشخصه‌های اصلی در تشخیص کارایی و توان پردازشی CPU است.

خرید انواع پردازنده (سی پی یو)

در رایانه های مدرن ، CPU در یک تراشه مدار یکپارچه به نام ریز پردازنده قرار دارد. پردازنده‌ها بسته به تنوع در مدل و عملکرد آن‌ها دارای مدل‌های مختلفی می‌باشند. معمولاً هر گاه یک تغییر اساسی در ساختار یا پردازنده به وجود آمده‌است نسل جدیدی برای آن نام گذاری شده‌است.

آیا تعداد هسته های CPU(سی پی یو) مهم است؟

یکی از مهم‌ترین دستاوردهای شرکت‌هایی مانند اینتل که از بزرگ‌ترین سازندگان پردازنده محسوب می‌شود، کوچک‌تر کردن ترانزیستورهاست. با این کار، می‌توان روی یک چیپ کوچک، تعداد ترانزیستورهای بیشتری قرار داد و یک پردازنده با سرعت و عملکرد بالاتر تولید کرد. با وجود پردازنده های قویتر در بازار، اما پردازنده های  Corei7، به عنوان یکی از برترین و قویترین پردازنده ها در میان عموم شناخته میشوند.