کلاهبردارانی که خود را به عنوان شرکت های علوم زیستی معرفی می کنند، دانشجویان جویای کار را هدف قرار می دهند

در حالی که محققان نمی‌توانستند آنچه را که در طول مصاحبه با اهداف اتفاق افتاده است تأیید کنند، آنها نوشتند که کلاهبرداران احتمالاً از دانش‌آموزان می‌خواستند که هزینه تجهیزات را برای برآورده کردن شرایط شغلی از قبل پرداخت کنند، با این درک که دانشجو با اولین چک حقوق خود بازپرداخت می‌شود. .

او افزود، هنگام ارزیابی پیشنهادات شغلی یا فرصت های مالی، از طریق مشاوره با مشاوران مورد اعتماد، مانند مشاوران شغلی، اساتید، یا مربیان، به دنبال راهنمایی باشید. او گفت: «آنها می‌توانند توصیه‌های ارزشمندی را ارائه دهند و مجموعه دوم چشم‌ها می‌تواند به شناسایی کلاهبرداری‌های احتمالی کمک کند.

برای جلوگیری از انواع کلاهبرداری‌های شناسایی شده توسط Proofpoint و Inside Higher Ed، جونز به دانشجویان توصیه می‌کند قبل از درخواست یا اشتراک‌گذاری هر گونه اطلاعات، صحت آگهی‌های شغلی و فرصت‌های شغلی را بررسی کنند.

یک شرکت امنیت سایبری روز چهارشنبه گزارش داد که یک کمپین جرایم سایبری دانشجویانی را که به دنبال شغل هستند از ماه مارس هدف قرار داده است.

«Proofpoint قبلاً مشاهده کرده بود که عوامل تهدید کالج‌ها و کاربران دانشگاه‌ها را با مشاغل متقلبانه هدف قرار می‌دادند، اما این یکی جالب بود زیرا شرکت‌هایی که مهاجم جعل می‌کرد، همگی مرتبط به نظر می‌رسیدند، با همان نوع فریب‌ها و شرح وظایف مورد استفاده، و همه در علوم زیستی بودند. لارسون به TechNewsWorld گفت، تحقیقات علمی یا مراقبت های بهداشتی.

از طرف دیگر، ممکن است به دانش‌آموزان یک چک داده شود تا به حساب‌های بانکی‌شان واریز شود تا برای خرید تجهیزات از یک تامین‌کننده جعلی استفاده شود، که پول را از حساب‌های دانشجویی خارج می‌کند و دانش‌آموزان را می‌گذارد که برگه را هنگام برگشت چک دریافت کنند.

تبلیغات

Enlighten - هوش مصنوعی مورد اعتماد برای تجارت

طبق مقاله‌ای که روز سه‌شنبه در Inside Higher Ed منتشر شد، کلاهبرداری‌های دانش‌آموزی پس از یک وقفه کوتاه در پایان همه‌گیری کووید-۱۹ دوباره شتاب گرفته است. در این مقاله، در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، لانگ بیچ، هر ایمیلی که بین دانشجویان ارسال می‌شود حاوی یک بنر است که به گیرندگان هشدار می‌دهد که مراقب پیام‌های پیشنهادهای شغلی و درخواست‌های بازنشانی رمز عبور باشند.

کرومفارد و لارسون در یافته‌های خود خاطرنشان کردند که هر پیامی که به یک هدف ارسال می‌شود شامل یک پیوست پی‌دی‌اف حاوی سخت‌افزار و نرم‌افزار مورد نیاز برای موقعیت پیشنهادی است که در مجموع تا 7000 دلار می‌رسد.

جورج جونز، مدیر ارشد امنیت اطلاعات در Critical Start افزود: «دانشجویان اغلب با چالش‌های مالی مانند شهریه، وام‌های دانشجویی، و هزینه‌های زندگی مواجه می‌شوند که می‌تواند آنها را در برابر ادعاهایی آسیب‌پذیر کند که فرصتی برای کاهش برخی از بار مالی آن‌ها فراهم می‌کند. یک شرکت ملی خدمات امنیت سایبری او به TechNewsWorld گفت: «ماهیت قابل اعتماد دانش‌آموزان می‌تواند آن‌ها را تمایل بیشتری به باور وعده‌های بازیگران بد کند، به‌ویژه زمانی که به نظر می‌رسد از منابع معتبر می‌آیند یا مزایای فریبنده‌ای ارائه می‌دهند.

پیوندهای شبکه

«در حالی که Proofpoint قادر به تأیید درخواست‌های ارائه شده در یک مصاحبه ویدیویی نبود، محققان با اطمینان بالا بر اساس فعالیت‌های مرتبط قبلی ارزیابی می‌کنند که احتمالاً بازیگر به گیرنده گفته است که باید قبل از دریافت تجهیزات، مبلغی را پیش‌خرید بپردازد، که این تهدید است. محققین نوشتند که بازیگر جمع آوری می کرد.

محققان نوشتند: «اینها رفتارهای معمولی برای بازیگران تهدید کننده هستند که مرتکب کلاهبرداری شغلی می شوند. در برخی موارد، بازیگر ممکن است برای پوشش «هزینه‌های حمل و نقل» اقلامی که قرار است بخرند، درخواست پرداخت‌های ارز دیجیتال کند.»

اهداف رسیده

او به TechNewsWorld گفت: «آنها همچنین به شبکه دانشگاهی خود متصل هستند. اگر هکرها بتوانند از حساب یک دانشجو برای نفوذ به یک شبکه دانشگاهی استفاده کنند، این می‌تواند جای پایی برای افزایش امتیازات و انجام حملات ویرانگر بیشتر به کل شبکه، مانند باج‌افزار باشد.»

شان مک‌نی، معاون تحقیقات و داده‌های DomainTools، یک شرکت اطلاعاتی اینترنتی در سیاتل، اظهار داشت که دانشگاه‌ها به دلیل ماهیت متخلخل و سوگیری برای اشتراک‌گذاری اطلاعات، همراه با نگرانی‌های بودجه و منابع محدود، شاهد افزایش حملات از سوی بازیگران بد بوده‌اند.

با آگاه ماندن و اتخاذ این رویکردهای محتاطانه و عقل سلیم، دانش آموزان می توانند از خود در برابر پیشنهادهای شغلی تقلبی و سایر کلاهبرداری های آنلاین محافظت کنند.



منبع

او همچنین توصیه می کند درباره یک کارفرمای بالقوه تحقیق کنید. او گفت: “اطلاعات تماس را بررسی کنید، و به دنبال بررسی ها و گزارش های مربوط به فعالیت های تقلبی باشید، و همچنین سایت های بررسی شناخته شده مانند LinkedIn یا Glassdoor را برای اطلاعات شرکت بررسی کنید.”

مقاله یوهانا آلونسو اشاره کرد که کلاهبرداران معمولاً به دانشجویان مشاغلی را ارائه می دهند که اغلب با دستمزد بهتر و انعطاف پذیری بیشتر از آنچه در محوطه دانشگاه پیدا می کنند. پس از تعیین تکالیف پست به یک دانش آموز، کلاهبرداران عموماً پیش از ادعای پرداخت بیش از حد به قربانیان و درخواست بازگرداندن پول، چک های حقوقی تقلبی را برای قربانیان ارسال می کنند.