گوگل تجربه تولید کننده جستجو را برای رقیب هوش مصنوعی مایکروسافت بینگ معرفی می کند

اما در حالی که جستجوی “آب و هوا سانفرانسیسکو” طبق معمول کاربر را به یک پیش‌بینی هشت روزه راهنمایی می‌کند، بر اساس نمایشی که قبلا برای رویترز انجام شد، یک پرسش که در شهر کالیفرنیا چه لباسی بپوشد، پاسخ طولانی‌ای را به دنبال دارد که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است. هفته

ادوارد گفت: “هوش مصنوعی می تواند بینش را ارائه دهد.” اما آنچه اساساً مردم در پایان روز می‌خواهند این است که به اطلاعات افراد و سازمان‌های واقعی متصل شوند، مثلاً بدانند که این اطلاعات بهداشتی از WHO یا سازمان بهداشت جهانی می‌آید.

در حالی که بینگ بیش از یک دهم بازار جستجو را در اختیار ندارد، طبق برآوردها، گوگل عملاً بقیه آن را برای دفاع دارد. این بدان معناست که هرگونه ضربه به قابلیت اطمینان موتور جستجوی آن می تواند پیامد بزرگی داشته باشد. مشخص شده است که برنامه‌های هوش مصنوعی مولد نتایج نادرست یا گمراه‌کننده‌ای ایجاد می‌کنند که در پاسخ‌های قابل اعتماد وجود ندارد.

چه لباسی بپوشم

چالش دیگر هزینه بالای طراحی بر روی چنین هوش مصنوعی است که به عنوان مدل های زبان بزرگ شناخته می شود. ادواردز گفت: “ما و دیگران در حال کار روی روش های مختلف برای کاهش هزینه در طول زمان هستیم.”

به گفته این شرکت، اکنون، گوگل در حال راه اندازی Bard در 180 کشور و منطقه است و قصد دارد پشتیبانی خود را به 40 زبان گسترش دهد.

پشت بارد همچنین یک مدل هوش مصنوعی قدرتمندتر که گوگل معرفی کرده است به نام Palm 2 قرار دارد که می‌تواند مشکلات سخت‌تر را حل کند و کدهای کامپیوتری بهتری را تهیه کند.

ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت پس از روی صحنه آمدن در این رویداد گفت: «ما در حال بازسازی همه محصولات اصلی خود از جمله جستجو هستیم.

در ماه فوریه گوگل ربات چت رقیب خود به نام Bard را معرفی کرد. یک ویدیوی تبلیغاتی در آن ماه که نشان می‌داد بارد به یک سؤال به اشتباه پاسخ می‌دهد، یک اسلاید سهام را 100 میلیارد دلار (تقریباً 8,19,340 کرور) از ارزش بازار گوگل کاهش داد.

او گفت که گوگل در حال ادغام هوش مصنوعی مولد در جستجو و سایر محصولات است، از جمله جیمیل، جایی که می‌تواند پیام‌های پیش‌نویس ایجاد کند، و Google Photos، جایی که می‌تواند تغییرات عمده‌ای در تصاویر ایجاد کند.

هجوم گوگل به آنچه که به عنوان هوش مصنوعی مولد شناخته می شود، پس از معرفی ChatGPT، چت ربات دوست داشتنی Silicon Valley توسط استارتاپ OpenAI صورت می گیرد که یک رقابت خشمگین برای تامین مالی را در میان رقبای احتمالی به راه انداخت. هوش مصنوعی مولد می‌تواند با استفاده از داده‌های گذشته، محتوای کاملاً جدیدی مانند متن، تصاویر و کد نرم‌افزاری کاملاً شکل‌گرفته ایجاد کند.

در کنفرانس سالانه I/O خود در Mountain View، کالیفرنیا، در روز چهارشنبه، گوگل یک نسخه به روز شده از موتور همنام خود را ارائه کرد. گوگل جدید که «تجربه مولد جستجو» نامیده می‌شود، می‌تواند در عین حفظ فهرست قابل تشخیص پیوندهای وب، به سؤالات باز پاسخ دهد.

بارد برای 180 کشور

جستجوی بینگ، از طریق همکاری با OpenAI، می تواند صفحات وب را خلاصه کند، منابع متفاوت را ترکیب کند، ایمیل بنویسد و آنها را ترجمه کند. مایکروسافت اعلام کرده است که هر درصد سهمی که در تبلیغات جستجو به دست می آورد، می تواند 2 میلیارد دلار دیگر (تقریبا 16385 کرور) درآمد داشته باشد.

OpenAI، با حمایت میلیاردها دلار از مایکروسافت و اکنون در جستجوی بینگ ادغام شده است، برای بسیاری به نسخه پیش فرض هوش مصنوعی مولد تبدیل شده است و به کاربران کمک می کند تا مقالات، قراردادها، برنامه های سفر و حتی رمان های کامل را بنویسند.

گوگل آلفابت هوش مصنوعی بیشتری را برای محصول جستجوی اصلی خود به کار برد، به این امید که بتواند همان هیجان مصرف کننده را که توسط راه اندازی مجدد موتور جستجوی رقیب مایکروسافت، بینگ در ماه های اخیر ایجاد شده بود، ایجاد کند.

از زمانی که رقبا شروع به بهره برداری از این فناوری به عنوان جایگزینی برای ارائه محتوا از وب کردند، سال هاست که گوگل برترین پورتال اینترنت است. در خطر، تکه ای از غول تبلیغات آنلاین گوگل است که شرکت تحقیقاتی MAGNA آن را 286 میلیارد دلار (تقریباً 2343860 کرور) در سال جاری تخمین زده است.

این نمایش نشان داد که جستجو برای اخبار یا پیمایش به یک وب‌سایت خاص به پاسخی توسط هوش مصنوعی مولد منجر نمی‌شود، اگرچه کاربران می‌توانند یک چت را درخواست کنند و دکمه‌ای را برای جستجوی بعدی فشار دهند.

در نتیجه آمده است: «شما باید لایه‌هایی از جمله یک پیراهن آستین کوتاه و یک ژاکت یا ژاکت سبک برای روز به همراه داشته باشید.

ادواردز در مصاحبه ای گفت که هدف گوگل به کارگیری هوش مصنوعی مولد برای کاهش مراحل تصمیم گیری مصرف کنندگان و اجازه دادن به مردم برای پرسیدن مجموعه گسترده تری از پرس و جوها، از جمله سوالات خلاقانه است. ادواردز با توجه به اینکه چگونه هوش مصنوعی می تواند اطلاعات نادرست را منتشر کند، گفت که این شرکت دقت و استناد به منابع مورد اعتماد را در اولویت قرار داده است.

با هوش مصنوعی تعبیه شده، گوگل همچنان مانند نوار جستجوی خالی آشنا به نظر می رسد و عمل می کند.

این شرکت گفت که به طور کلی فیلتر جدیدی به نام «چشم انداز» در دسترس خواهد بود که وبلاگ ها، ویدیوها و محتوای رسانه های اجتماعی را برجسته می کند. گوگل همچنین تصاویری را که این شرکت با هوش مصنوعی تولید می‌کند علامت‌گذاری می‌کند و بررسی صحت عکس را برای مشتریان آسان‌تر می‌کند.

ادواردز گفت که تبلیغات بخش مرکزی تجربه باقی خواهند ماند. ما فقط زمانی دستمزد دریافت می کنیم که یک کلیک وجود داشته باشد.

© تامسون رویترز 2023


شرکت‌های گوشی‌های هوشمند بسیاری از دستگاه‌های قانع‌کننده را در سه ماهه اول سال 2023 روانه بازار کرده‌اند. برخی از بهترین تلفن‌های عرضه شده در سال 2023 که امروز می‌توانید بخرید کدامند؟ ما در این مورد در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در سال‌های اخیر، رقبای گوگل پیشرفت‌های تحقیقاتی آن را به دست آورده‌اند و با آن‌ها در تولید محصولات پیشی گرفته‌اند و از مخترع خود پیشی گرفته‌اند.

ChatGPT پس از یک سیستم هوش مصنوعی که گوگل در سال 2017 فاش کرد، آشکار شد. با این حال، سرعت رشد ربات چت – سریعتر از هر برنامه کاربردی دیگری در تاریخ – گوگل را تشویق کرد تا کارکنان را به عجله در پروژه ها تشویق کند تا برای مصرف عمومی آماده شوند. .

کتی ادواردز، معاون رئیس‌جمهور گفت، مصرف‌کنندگان آمریکایی در هفته‌های آتی از طریق فهرست انتظار، مرحله آزمایشی که در طی آن Google کیفیت، سرعت و هزینه نتایج جستجو را کنترل می‌کند، به تجربه مولد جستجو دسترسی خواهند داشت.