Threads در قرعه کشی های جایگزین توییتر به پیشروی می رسد


رقبای توییتر ماه‌هاست که به دنبال آن هستند و سعی می‌کنند از نارضایتی روزافزون کاربرانش نسبت به تصمیم‌های ایلان ماسک، سکاندار جدیدش، سوء استفاده کنند. با این حال، این تلاش‌ها نتوانسته اند جذابیت زیادی کسب کنند – تا کنون.

تنها در پنج روز، آخرین جایگزین توییتر، Meta’s Threads، 100 میلیون کاربر را به خود اختصاص داد و رکوردی را که قبلاً در اختیار اپلیکیشن مولد هوش مصنوعی ChatGPT بود، شکست.

مایک پرولکس، معاون رئیس و مدیر تحقیقات Forrester Research، یک شرکت تحقیقاتی بازار ملی که دفتر مرکزی آن در کمبریج، ماساچوست، مستقر است، گفت: «این یک پیروزی بزرگ برای متای جنگ‌زده است، زیرا به نظر می‌رسد جایگاه خود را در میان جاه‌طلبی‌های متواتر متزلزل شرکت بازیابی کند».

او به TechNewsWorld گفت: «افزایش شهاب‌سنگ Threads، تنها در پنج روز، نشان می‌دهد که چقدر مردم آرزوی جایگزینی برای آنچه توییتر به آن واگذار کرده‌اند، دارند.

او هشدار داد: «در حالی که متا دلیلی برای جشن گرفتن دارد، برای اعلام پیروزی خیلی زود است. موفقیت Thread به رشد پایدار و استفاده مکرر بستگی دارد. این بدان معناست که متا باید ویژگی‌های Thread را بهبود بخشد و بر نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی داده غلبه کند.

او افزود: “اما اشتباه نکنید، راه اندازی Threads یک مطالعه موردی در مورد اینکه چه کاری باید درست انجام شود است.”

شکستن مانع کاربر جدید

برخلاف جایگزین‌های توییتر مانند BlueSky و Mastodon که مجبور بودند مخاطبان خود را یک کاربر در یک زمان ایجاد کنند، Threads از رابطه صمیمی خود با اینستاگرام قدرتمند اجتماعی متا سود برده است. این رابطه به Threads اجازه داد تا بر یک مانع مهم برای جلب توجه در دربی جایگزین توییتر غلبه کند.

لوک لینتز، مدیرعامل Highkey Enterprises، یک شرکت بازاریابی دیجیتال و رسانه های اجتماعی در سان خوآن، پورتوریکو، گفت: Threads توانسته است از این مانع عبور کند زیرا متا به طور مستقیم برنامه جدید را به اینستاگرام متصل کرده است.


او به TechNewsWorld گفت: «وقتی کاربران وارد پلتفرم می‌شوند، با اتصال مستقیم صفحه اینستاگرام خود یک حساب کاربری ایجاد می‌کنند. “این از مانع عبور کرده است زیرا اینستاگرام بیش از دو میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد.”

جوزف پانزارلا، استاد بازاریابی دیجیتال و رسانه در دانشکده علوم و سلامت کاتز در دانشگاه یشیوا، اضافه کرد: «با ادغام یکپارچه با اینستاگرام، متا توانست از محبوبیت اینستاگرام برای کمک به Threads برای عبور از سد اولیه جذب کاربران جدید استفاده کند. ، در شهر نیویورک.

او به TechNewsWorld گفت: «ادغام یکپارچه کلید جذب چند میلیون کاربر اول بوده است، و شتابی را برای رشد تصاعدی بعدی به 100 میلیون کاربر ایجاد کرد.

اکانت های Threads به قدری به اکانت های اینستاگرام متصل هستند که حذف اکانت Threads به طور خودکار اکانت اینستاگرام کاربر را حذف می کند.

کار در حال انجام

علیرغم جذب میلیون‌ها کاربر، Threads از نظر برخی از مفسران، به نظر می‌رسد محصولی است که با عجله بیرون آمده است.

Mark N. Vena، رئیس و تحلیلگر اصلی SmartTech Research در سن خوزه، کالیفرنیا، مشاهده کرد: «Threads یک احساس درست و حسابی «کار در حال پیشرفت» دارد، که می‌تواند از پذیرش گسترده‌تر آن، به‌ویژه با تأثیرگذاران بسیار محبوب جلوگیری کند.

او به TechNewsWorld گفت: «ناتوانی در ویرایش پست ها و دسترسی به Thread ها در دسکتاپ Mac یا Windows چالش های بزرگی است که کاربران قدیمی توییتر آن را جذاب نمی دانند.

لینتز مدعی شد که بازاریابی برنامه نیز عجولانه به نظر می رسید. او گفت: “تا یک هفته پس از راه اندازی، هیچ کس واقعاً در مورد این برنامه چیزی نشنیده بود.”

او افزود: «با توجه به اخباری مبنی بر اینکه توییتر روی تعداد توییت‌هایی که می‌توانند در روز بارگذاری می‌شوند و فشار بزرگی که ایلان در اشتراک‌های توییتر بلو انجام می‌دهد، محدودیت ایجاد کند، احتمالاً راه‌اندازی این برنامه عجله شده است.»

بر اساس یک پست توییتر در روز یکشنبه توسط متیو پرینس، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Cloudflare، یک شبکه ارائه محتوا، ترافیک توییتر از ابتدای سال یا دقیقاً زمانی که ماسک مدیریت این شرکت را به دست گرفت، کاهش یافته است.

پانزارلا خاطرنشان کرد: از دیدگاه متا، منطقی بود که Threads را در اسرع وقت به بازار عرضه کنیم و از مشکلات تجاری مداوم توییتر استفاده کنیم.

او ادامه داد: «Threads با ویژگی‌های اولیه کافی برای دریافت بازخورد کاربران و ایجاد قابلیت پایداری راه‌اندازی شد، و توانست در هزینه‌های مرتبط با ویژگی‌هایی مانند ویرایش و تبلیغات صرفه‌جویی کند.»

راس روبین، تحلیلگر اصلی در Reticle Research، یک شرکت مشاوره فناوری مصرف‌کننده در این باره می‌گوید: «مطمئناً، ویژگی‌های زیادی وجود دارد که در توییتر وجود ندارد، اما آنها تجربه اصلی را پوشش داده‌اند، و راه‌اندازی پایدار بوده است. شهر نیویورک.

نگرانی های انحصاری

رشد سریع Threads نگرانی هایی را در مورد تبدیل متا به انحصار رسانه های اجتماعی در برخی از بخش ها ایجاد کرده است.

لینتز گفت: “متا یک تهدید واقعی در انحصار رسانه های اجتماعی است.” آن‌ها اینستاگرام را برای جمعیت جوان‌تر محتوای کوتاه، فیسبوک برای جمعیت‌شناسی قدیمی‌تر محتوای کوتاه و واتس‌اپ را برای پیام‌رسانی و به‌عنوان یک پلتفرم رسانه اجتماعی بین‌المللی دارند. اکنون آنها Threads دارند [for] وبلاگ نویسی کوتاه این نگران کننده است.»


روبین به TechNewsWorld گفت: «از قبل بحث‌های نظارتی زیادی در مورد تجزیه فیسبوک و اینستاگرام و صحبت در مورد مالکیت بیش از حد یک شرکت بر گفتگوی رسانه‌های اجتماعی صورت گرفته است. اگر از مرز میلیارد کاربر عبور کند، رشته‌ها می‌توانند این موضوع را تقویت کنند.»

به کنار نگرانی‌های انحصاری، حرکت متا در فضای توییتر پیامی شوم برای غول‌های بالقوه رسانه‌های اجتماعی ارسال می‌کند. لینتز پیش‌بینی کرد: «تنها پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی که در آینده موفق می‌شوند، آنهایی هستند که توسط پایگاه کاربران و سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی فعلی پشتیبانی می‌شوند.

او افزود: «احتمال ورود یک پلتفرم رسانه اجتماعی جدید به بازار بدون پایگاه کاربری از پیش موجود، بسیار کم است.»

کانال اخبار و اطلاعات

Karen Kovacs North، مدیر برنامه Annenberg در جوامع آنلاین در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، می‌گوید: در تمام بحث‌ها درباره توییتر، ارزش واقعی آن نادیده گرفته می‌شود.

بزرگترین تصور غلط در مورد توییتر – و Threads قاتل توییتر است – این است که مردم دوست دارند در مورد توییتر به عنوان یک شبکه اجتماعی صحبت کنند. ارزش واقعی توییتر به عنوان یک شبکه اجتماعی نیست. او به TechNewsWorld گفت: ارزش واقعی توییتر اخبار و اطلاعات است.

او ادامه داد: توییتر یک شبکه اجتماعی نیست. این شبکه ای از روزنامه نگاران و دیگر ارتباطات است. ارزش توییتر این است که هر کسی می تواند پیامی را در توییتر ارسال کند و هر کسی می تواند آن را ببیند.

او گفت: «وقتی مردم در مورد یافتن جایگزینی برای توییتر صحبت می کنند، به نظر نمی رسد که توییتر را منبع اطلاعاتی بدانند. “این یک اشتباه بزرگ است.”

او افزود: «Threads به‌عنوان یک پلتفرم اطلاعاتی که در آن افراد در هر کجا – از کوچک‌ترین صدا گرفته تا رهبران جهانی – بتوانند اطلاعات را با خبرنگاران و ارتباط‌دهنده‌ها در سراسر جهان به اشتراک بگذارند، ایجاد نشده است.» اگر Threads توییتر را از بین ببرد، باعث می‌شود ارتباط‌کنندگان با خلأ واقعی در توانایی یافتن اطلاعات و داستان‌گویی مواجه شوند.»





منبع