اپل با دعوای ۲ میلیارد دلاری در بریتانیا به اتهام پنهان کردن مشکلات باتری در مدل‌های آیفون مبارزه کرد.

اپل روز سه‌شنبه از دادگاه لندن خواست تا شکایت انبوه ۲ میلیارد دلاری (تقریبا ۱۶۳ کرور روپیه) را که متهم به مخفی کردن باتری‌های معیوب در میلیون‌ها آیفون از طریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری است، مسدود کند.

موزر گفت که اپل همچنین متعهد شده است که در سال 2019 با کاربران آیفون در مورد سلامت باتری به ناظر رقابت بریتانیا “روشن تر و پیشروتر” عمل کند.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

فیلیپ موزر وکیل او به توافقات 2020 اپل برای حل و فصل یک اقدام دسته جمعی ایالات متحده و اقدامات نظارتی ایالت های ایالات متحده در مورد مشکلات باتری آیفون اشاره کرد که نشان می دهد اپل “نگفته است که هرگز این اتفاق نیفتاده است”.

دیوید ولفسون، وکیل اپل در پرونده های دادگاه گفت که این دادخواست به طور موثر ادعا می کند که “همه باتری ها نمی توانند حداکثر توان مورد نیاز را در هر شرایطی و در همه زمان ها ارائه دهند” که در همه دستگاه های با باتری مشترک بود.

وکلای گاتمن در پرونده‌های دادگاه استدلال کردند که اپل مشکلات مربوط به باتری‌ها را در مدل‌های خاص تلفن پنهان کرده و “به طور مخفیانه” یک ابزار مدیریت انرژی را نصب کرده است که عملکرد را محدود می‌کند.

این غول فناوری با شکایتی به ارزش 1.6 میلیارد پوند به اضافه سود مواجه است که توسط قهرمان مصرف کننده جاستین گاتمن به نمایندگی از کاربران آیفون در بریتانیا مطرح شده است.

این شرکت گمراه کردن مشتریان خود در مورد مشکلات باتری آیفون را تکذیب می کند و به عذرخواهی عمومی خود در سال 2017 اشاره می کند و به مشتریان آسیب دیده جایگزین باتری ارزان تری ارائه می دهد.

این شرکت همچنین می‌گوید به‌روزرسانی مدیریت انرژی آن – که در سال 2017 برای مدیریت تقاضای باتری‌های قدیمی‌تر یا با سطح شارژ پایین‌تر ارائه شد، تنها عملکرد آیفون 6 را به طور متوسط ​​10 درصد کاهش داد.

اپل در استدلال‌های کتبی اعلام کرد که این شکایت «بی‌اساس» است و قویاً معیوب بودن باتری‌های آیفون‌هایش را تکذیب می‌کند، به غیر از تعداد کمی از مدل‌های آیفون 6s که برای آن‌ها تعویض باتری رایگان ارائه کرده است.

گاتمن روز سه‌شنبه از دادگاه تجدیدنظر رقابت لندن خواست تا پرونده را تأیید کند و اجازه دهد تا به محاکمه ادامه دهد.