اپل iOS 16.5 را با والپیپر جدید پراید، تب Sports در اپل نیوز، بیشتر: همه ویژگی های جدید منتشر کرد

در یک به‌روزرسانی کوچک، نسخه WatchOS 9.5 همچنین شامل رفع اشکال می‌شود و جشن پراید جدید را به صفحه ساعت در مدل‌های سازگار اپل واچ اضافه می‌کند.

ios16 5 apple 16.5

iOS 16.5 در کنار iPadOS 16.5 روز پنجشنبه توسط اپل منتشر شد. این به روز رسانی شامل چندین رفع اشکال در کنار چند ویژگی جدید است. این به‌روزرسانی جدید iOS بخش جدیدی از پراید را در ویرایشگر تصویر زمینه داخلی معرفی می‌کند. به‌روزرسانی iPadOS والپیپرهای پراید را دریافت نمی‌کند، اما با تغییرات بصری مهم دیگری همراه است. در اوایل این هفته، غول فناوری مستقر در کوپرتینو از مجموعه جدیدی از ویژگی‌های دسترسی از جمله دسترسی کمکی، گفتار زنده و صدای شخصی در میان سایر موارد برای کمک به کاربران معلول یا ناتوان محصول اپل رونمایی کرد. انتظار می‌رود این ویژگی‌ها در اواخر سال جاری عرضه شوند.

از سوی دیگر، به‌روزرسانی iPadOS 16.5 با تصاویر پس‌زمینه جدید پراید ارائه نمی‌شود، اما به‌روزرسانی‌های مشابه بخش Sports را در برنامه Apple News دریافت می‌کند. اصلاحات مشابهی برای مسائل مربوط به تنظیمات Spotlight و Screen Time نیز برای کاربران iPad ارائه شده است. این به‌روزرسانی برای همه مدل‌های آی‌پد پرو، آی‌پد ایر نسل سوم به بعد، آی‌پد نسل پنجم به بعد، و آی‌پد مینی نسل پنجم به بعد در دسترس است.

این به‌روزرسانی، زبانه‌های Following و Search را در برنامه Apple News در آیفون در یک برگه ادغام می‌کند. همچنین یک تب جدید Sports را در برنامه News اضافه می‌کند و همانطور که از نام آن پیداست، به کاربران آیفون امکان می‌دهد با پیمایش داستان‌ها، امتیازات، رتبه‌بندی و موارد دیگر، برای تیم‌ها و لیگ‌هایی که کاربران انتخاب می‌کنند، سریع‌تر به اخبار ورزشی مرتبط دسترسی پیدا کنند.

مشکلات Spotlight و Podcasts در CarPlay نیز در آپدیت iOS 16.5 برطرف شده است. همچنین یک رفع اشکال در تنظیمات Screen Time ارائه می دهد که قبلاً ویژگی ها را در همه دستگاه های اپل بازنشانی می کرد یا همگام نمی کرد. به‌روزرسانی iOS 16.5 برای همه مدل‌ها از آیفون 8 به بعد در دسترس است.

به‌روزرسانی iOS 16.5 با شماره ساخت 20F66 مجموعه جدیدی از والپیپرهای جشن غرور را معرفی می‌کند که مدعی احترام به جامعه و فرهنگ LGBTQ+ هستند. این تصاویر پس زمینه جدید در دو نوع روشن و تاریک ارائه می شوند و همچنین دارای انیمیشن های پویا هستند که آنها را پر جنب و جوش تر می کند.

اپل همچنین به‌روزرسانی macOS Ventura 13.4 را منتشر کرد که همراه با ویژگی‌های Apple News و تنظیمات زمان صفحه، رفع قفل خودکار با اپل واچ، اتصال صفحه کلید بلوتوث و مشکلات VoiceOver را نیز ارائه می‌کند.


Google I/O 2023 شاهد بود که غول جستجو به طور مکرر به ما گفت که به هوش مصنوعی اهمیت می دهد، در کنار عرضه اولین تلفن تاشو و تبلت با برند پیکسل. امسال، این شرکت قصد دارد اپلیکیشن ها، خدمات و سیستم عامل اندروید خود را با فناوری هوش مصنوعی سوپرشارژ کند. ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

آپدیت iOS 16.5

موارد اضافه شده در بخش Sports در Apple News شامل امتیاز My Sports و کارت‌های زمان‌بندی است که به کاربران امکان دسترسی مستقیم به صفحات بازی را می‌دهد که اطلاعات بیشتری در مورد بازی‌های خاص در خود دارند.