تحلیلگران می گویند که با کاهش هزینه های مصرف کنندگان، سود سه ماهه سامسونگ می تواند به پایین ترین حد در شش سال گذشته برسد.

انتظار می‌رود که کسب‌وکار موبایل سامسونگ نیز شاهد کاهش سود باشد و پیش‌بینی‌ها کاهش 14 درصدی را به 2.3 تریلیون وان (تقریباً 15000 کرور روپیه) برای سه ماهه می‌گویند.

بر اساس داده‌های TrendForce، قیمت برخی از تراشه‌های حافظه DRAM که به طور گسترده در گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی استفاده می‌شوند، در طول سال 40 درصد کاهش یافت، در حالی که قیمت تراشه‌های فلش NAND، که در ذخیره‌سازی داده‌ها استفاده می‌شوند، 14 درصد کاهش یافت.

تراشه ها معمولاً حدود نیمی از سود غول فناوری را تشکیل می دهند.

رقبای تراشه های حافظه SK Hynix و Micron Technology در پاسخ به چرخه افت حافظه که انتظار می رود حداقل تا نیمه دوم سال 2023 ادامه داشته باشد، به شدت سرمایه گذاری های برنامه ریزی شده 2023 را کاهش داده اند.

سهام سامسونگ در سال 2022 حدود 29 درصد سقوط کرد و پس از آن که کره جنوبی از معافیت های مالیاتی برنامه ریزی شده برای سرمایه گذاری های نیمه هادی خبر داد، در این هفته دوباره بازگشت. این در مقایسه با کاهش 36 درصدی شاخص نیمه هادی فیلادلفیا در سال گذشته است.

سود سه ماهه سامسونگ احتمالاً با کاهش 58 درصدی به کمترین میزان خود در 6 سال گذشته خواهد رسید زیرا رکود اقتصادی جهانی تقاضا برای دستگاه های الکترونیکی را کاهش داده و چشم انداز صنعت تراشه های حافظه را مختل می کند.

سامسونگ در ماه اکتبر اعلام کرد که انتظار تغییر زیادی در سرمایه گذاری های سال 2023 خود ندارد. تا پایان سپتامبر حدود 128.82 تریلیون KRW (تقریباً 8.5 لک کرور) پول نقد داشت.

بر اساس گزارش Refinitiv SmartEstimate از 21 تحلیلگر، سود عملیاتی چهارمین شرکت با ارزش ترین شرکت آسیایی در سه ماهه اکتبر تا دسامبر به 5.9 تریلیون KRW (تقریبا 40000 کرور) کاهش یافته است.

کیم روکو، تحلیلگر شرکت هانا فایننشال اینوستمنت، گفت: «دلیل اصلی عملکرد… کاهش شدید تقاضا است. انتظار می‌رود هم عرضه و هم قیمت تراشه‌ها و گوشی‌های هوشمند کمتر از انتظارات قبلی باشد.»

این کمترین سود سه ماهه سامسونگ از سه ماهه سوم سال 2016 خواهد بود و در مقایسه با سود عملیاتی 13.87 تریلیون وون (تقریباً 90000 کرور روپیه) در سال گذشته است.

SmartEstimates نسبت به پیش‌بینی‌های تحلیلگرانی که به طور مداوم دقیق‌تر هستند، وزن دارند.

سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های حافظه، تلفن‌های هوشمند و تلویزیون‌ها در جهان، یکی از قطب‌های مهم برای روند مصرف جهانی است. انتظار می رود نتایج اولیه روز جمعه و نتایج کامل در اواخر این ماه اعلام شود.

میانگین هفت برآورد تحلیلگر نشان داد که سود عملیاتی کسب و کار تراشه سامسونگ احتمالاً با 78 درصد کاهش به 1.9 تریلیون KRW (تقریباً 12500 کرور) رسیده است.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

با این حال، به گفته تحلیلگران، انتظار می‌رود سامسونگ در طول این رکود از جیب‌های عمیق خود برای گسترش سهم بازار با حفظ برنامه‌های سرمایه‌گذاری خود استفاده کند، بنابراین می‌تواند زمانی که بازار تراشه‌های حافظه در نهایت بهبود پیدا کرد، از مزایای آن استفاده کند.

جدیدترین‌های نمایشگاه Consumer Electronics را در Gadgets 360 در مرکز CES 2023 ما مشاهده کنید.



منبع

بر اساس برآورد ارائه‌دهنده داده Counterpoint، محموله‌های گوشی‌های آن در سه ماهه به 63 میلیون رسید که شامل 62 میلیون گوشی هوشمند می‌شود. این در مقایسه با 72 میلیون گوشی در سه ماهه چهارم سال 2021 است.

به گفته تحلیلگران، با کاهش هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها در مواجهه با تورم بالا و افزایش نرخ‌های بهره، سازندگان گوشی‌های هوشمند و سایر مشتریان سفارشات تراشه‌های حافظه را متوقف کردند، در حالی که با کاهش تقاضا، گوشی‌های هوشمند با قیمت کمتری فروخته شدند.