والمارت تأیید کرد که برای انتقال دفتر مرکزی PhonePe به هند، بیشتر یک میلیارد دلار مالیات پرداخت کرده است.


بعد از اینکه شرکت پرداخت دیجیتال PhonePe که خرده‌فروش آمریکایی از طریق Flipkart مالک آن است و دفتر مرکزی خود را از سنگاپور به هند منتقل کرد، Walmart اواخر روز چهارشنبه تأیید کرد که قبلاً بیش از یک میلیارد دلار (تقریباً 8300 کرور) مالیات بدهی به دولت هند پرداخت کرده است. .

والمارت در سال 2018 سهام کنترلی در غول تجارت الکترونیک هند Flipkart را خریداری کرد و مالکیت PhonePe را به آن بخشید. این شرکت ماه گذشته گفت که جداسازی PhonePe از Flipkart را تکمیل کرده است و افزود که سهامدار اکثریت هر دو شرکت باقی خواهد ماند.

منبعی با آگاهی مستقیم از این موضوع، «وال‌مارت قبلاً بیشتر 7800 کرور میلیارد روپیه را پرداخت کرده است که به‌عنوان مالیات بر عایدی سرمایه پس از فروش سهام خود در شرکت سنگاپور توسط سرمایه‌گذاران PhonePe و سرمایه‌گذاری در نهاد هندی پس از تغییر محل اقامت متحمل شده بود». این موضوع به رویترز گفته است.

به گفته این منبع، تایگر گلوبال، یک سرمایه گذار فعلی PhonePe، ملزم به پرداخت مالیات نبود.

Walmart هیچ جزئیات دیگری در مورد پرداخت ارائه نکرد. PhonePe فوراً به ایمیل رویترز که به دنبال نظرات بود در روز پنجشنبه پاسخ نداد.

Moneycontrol در سال گذشته گزارش داد که PhonePe در یک دور به رهبری جنرال آتلانتیک در حال جمع آوری سرمایه به ارزش 12 میلیارد دلار (تقریبا 99,300 کرور) بود. این شرکت فین‌تک آخرین بار در دسامبر 2020 حدود 5.5 میلیارد دلار (تقریباً 45500 روپیه) ارزش داشت.

بلومبرگ قبلا گزارش داده بود که والمارت و سایر سرمایه گذاران PhonePe پس از تغییر محل اقامت خود باید نزدیک به 1 میلیارد دلار (تقریباً 8300 کرور روپیه) بپردازند.

در ماه دسامبر، گزارش شد که Flipkart و PhonePe جدایی خود را کامل کرده اند و هر دو نهاد تحت Walmart به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

“به عنوان بخشی از این معامله، سهامداران فعلی Flipkart سنگاپور و PhonePe سنگاپور، به رهبری Walmart، سهام را مستقیماً در PhonePe هند خریداری کرده اند. این حرکت برای تبدیل PhonePe به یک شرکت کاملاً در هند، فرآیندی که از اوایل سال جاری آغاز شد، کامل می شود.” این شرکت در آن زمان در بیانیه ای اعلام کرد.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

جدیدترین‌های نمایشگاه Consumer Electronics را در Gadgets 360 در مرکز CES 2023 ما مشاهده کنید.

بیت کوین، اتریوم، نوسانات اندک قیمت، افت قیمت استیبل کوین: همه جزئیات

ویدیوی برگزیده روز

The Last Phone Standing 2022 (زیر 30000 روپیه)



منبع