تشدید اعتصاب هالیوود به دلیل این ادعا که هوش مصنوعی می تواند وظایف نویسندگان را انجام دهد

در واقع، آخرین اعتصاب هالیوود در سال‌های 2007-2008 به نویسندگان این حق را داد که برای تماشای آنلاین نمایش‌ها یا فیلم‌هایشان دستمزد دریافت کنند – بسیار محتاطانه، در زمانی که پخش در مراحل ابتدایی خود بود. در آن زمان، نتفلیکس به سختی تماشای آنلاین را آغاز کرده بود، و امثال دیزنی پلاس و اپل تی‌وی پلاس بیش از یک دهه فاصله داشت.

اریک هایسرر، عضو کمیته مذاکره WGA، نویسنده فیلم پرنده پرنده نتفلیکس، به شوخی گفت: “برای آنها خوب است که پیشنهاد برگزاری جلسه ای درباره نحوه سوء استفاده از آن علیه ما داشته باشند!”

اما طبق گفته WGA، استودیوها “پیشنهاد ما را رد کردند” و با پیشنهاد صرفاً یک بار در سال برای “بحث در مورد پیشرفت های فناوری” ملاقات کردند.

حتی برای بن ریپلی، نویسنده علمی تخیلی، که معتقد است هیچ نقشی برای هوش مصنوعی در نوشتن وجود ندارد، ارائه قانون اکنون “برای نصب نرده های محافظ” “بسیار ضروری” است. او گفت که نویسندگان «باید اصیل باشند». هوش مصنوعی نقطه مقابل اصالت است.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

برای لیلا کوهان، نویسنده 39 ساله در نتفلیکس، بریجرتون، تنها سودمندی هوش مصنوعی برای نویسندگان به «کار شلوغ» محدود می‌شود، مانند پیدا کردن نام برای شخصیت‌ها. اما او پیش‌بینی کرد که استودیوها می‌توانند ابتدا پیش‌نویس‌های بسیار بدی را با هوش مصنوعی بسازند و سپس نویسندگانی را برای بازنویسی استخدام کنند.

استودیوها گفتند که این سناریو “به بحث های بسیار بیشتری نیاز دارد که ما متعهد به انجام آن هستیم.”

نرده های محافظ

او به خبرگزاری فرانسه گفت: “هنر را نمی توان با ماشین خلق کرد. شما قلب و روح داستان را از دست می دهید… منظورم این است که اولین کلمه “مصنوعی” است.” او گفت، در حالی که نویسندگان از قبل این را می‌دانند، خطر این است که “ما باید تماشا کنیم که شرکت‌های فناوری کسب‌وکار را نابود می‌کنند تا خودشان متوجه شوند.”

نه فقط اسکریپت ها

آن‌ها از این بیم دارند که مدیران در هالیوود، جایی که شرکت‌های دره سیلیکون بسیاری از شیوه‌های سنتی مانند قراردادهای بلندمدت برای نویسندگان را تغییر داده‌اند، ممکن است به دنبال کاهش بیشتر هزینه‌ها با وادار کردن رایانه‌ها برای نوشتن برنامه‌های موفق بعدی خود باشند.

به عنوان بخشی از مذاکرات چند هفته‌ای با استودیوها و پخش‌کننده‌ها که روز دوشنبه شکست خورد، انجمن نویسندگان آمریکا خواستار توافق‌های الزام‌آور برای تنظیم استفاده از هوش مصنوعی شد. بر اساس این پیشنهادها، هیچ چیزی که توسط هوش مصنوعی نوشته شده است را نمی‌توان «ادبی» یا «منبع» در نظر گرفت – اصطلاحات صنعتی که تعیین می‌کنند چه کسی حق امتیاز دریافت می‌کند – و اسکریپت‌های نوشته شده توسط اعضای WGA نمی‌توانند «برای آموزش هوش مصنوعی استفاده شوند».

روایت خود استودیو از شکست مذاکرات WGA برداشت ظریف تری را ارائه کرد. در یادداشتی که با خبرگزاری فرانسه به اشتراک گذاشته شد، آنها گفتند که نویسندگان در واقع نمی خواهند هوش مصنوعی را غیرقانونی کنند و به نظر می رسد که از استفاده از آن “به عنوان بخشی از فرآیند خلاقانه خود” خوشحال هستند – تا زمانی که بر دستمزد آنها تأثیری نداشته باشد.

نظرات مدیران ارشد هالیوود در کنفرانس جهانی موسسه میلکن این هفته در بورلی هیلز هیچ کمکی به رفع نگرانی نویسندگان نکرده است. تاد لیبرمن، تهیه کننده فیلم، گفت: «در سه سال آینده، فیلمی را خواهید دید که توسط هوش مصنوعی نوشته شده است، فیلمی خوب ساخته شده است.

«نه فقط فیلمنامه ها. راب وید، مدیر عامل فاکس اینترتینمنت، اضافه کرد: «تدوین، همه‌اش… استوری‌برد کردن یک فیلم، هر چیزی». هوش مصنوعی در آینده، شاید سال آینده یا سال بعد نباشد، اما اگر در مورد 10 سال صحبت کنیم؟ هوش مصنوعی می‌تواند کاملاً همه این کارها را انجام دهد.»

اعتصاب نویسندگان هالیوود این هفته به دلیل پرداخت دستمزد آغاز شد، اما امتناع استودیوهایی مانند نتفلیکس و دیزنی از رد این موضوع که هوش مصنوعی جایگزین نویسندگان انسانی در آینده شود، تنها به خشم و ترس در خطوط اعتراض دامن زده است. برنامه‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT با توانایی پیشرفت سریع خود در تقلید وهم‌آور مکالمات انسانی، اخیراً بسیاری از صنایع را به وحشت انداخته‌اند. کاخ سفید این هفته شرکت بزرگ فناوری را برای بحث در مورد خطرات احتمالی فراخواند.

او گفت: “من فکر می کنم که مطمئناً این احتمال بسیار ترسناک است… بسیار هوشمندانه است که ما اکنون به این موضوع می پردازیم.”

در حالی که تعداد کمی از نویسندگان تلویزیونی و فیلمی که با خبرگزاری فرانسه در خطوط اعتصاب صحبت کردند، معتقدند کارشان را می توان با رایانه انجام داد، اعتقاد ظاهری استودیوها و پخش کننده ها به این که این کار می تواند سیلی مضاعفی بوده است.