تعلیق برنامه های شخص ثالث توسط توییتر عمدی، Tweetbot دوباره حذف شد: گزارش

اطلاعات گزارش می‌دهد که این بلوک که از هفته گذشته روی کاربران برنامه‌های توییتر شخص ثالث تأثیر گذاشت، عمدی است. این گزارش به ارتباطات داخلی Slack توییتر اشاره می کند که ظاهراً این تصمیم را تأیید می کند. با این حال، نه توییتر و نه مدیرعامل آن، ایلان ماسک، دلیلی برای تعلیق ارائه نکرده اند.

زمانی که کلیدهای API خود را تعویض کردند، به نظر می‌رسید که Tweetbot برای مدت کوتاهی دوباره کار می‌کند، و یکی از کارکنان Gadgets360 توانست قبل از غیرقابل دسترسی مجدد به سرویس وارد شود، اوایل روز دوشنبه. API یک رابط نرم افزاری است که امکان ارتباط بین دو یا چند برنامه را فراهم می کند. همه مشتریان شخص ثالث توییتر از API توییتر برای دسترسی به این سرویس استفاده می کنند.

حداد در یک پست جداگانه توضیح داد که هیچ ارتباطی، به طور رسمی یا غیررسمی، از هیچکس در توییتر دریافت نکرده است، حتی پس از اینکه برنامه از کار افتاد، برای مدت کوتاهی بازگشت و دوباره از کار افتاد. حتی بدون این نشت ها، اگر کمبود ارتباطات را اضافه کنید، تنها روی 25 تا 50 مشتری API برتر توییتر و کلاینت هایی که در برنامه نویس به حالت تعلیق در می آیند، تأثیر می گذارد. داشبورد،» او نوشت. “تنها نتیجه گیری در این مرحله این است که عمدی بوده و هیچ گونه اشکالی نداشته است.”

این گواه آن است #توییتر عمدا تعلیق کرده است @tweetbot. توسعه دهندگان به تازگی یک برنامه API جدید توییتر ایجاد کرده و اعتبارنامه های جدیدی را به دست آورده اند. برنامه کار می کند، البته با محدودیت. Twitter API خراب نیست. اگر یک پلتفرم توسعه دهندگان را وادار کند به چنین راه حل هایی متوسل شوند، محکوم به شکست است https://t.co/Ra4CtJo40I

— Mysk 🇨🇦🇩🇪 (@mysk_co) 15 ژانویه 2023

حداد، در یک پست Mastodon، همچنین گفت که Tweetbot قبل از تعلیق “حتی ذره ای ارتباط” از توییتر دریافت نکرد، در حالی که تایید کرد که برنامه شخص ثالث دوباره از کار افتاده است. “و اکنون دوباره مرده، همراه با برخی قدیمی کلیدهای API استفاده نشده، که ثابت می کند این عمدی بوده و ما و دیگران به طور خاص هدف قرار گرفته ایم.»

توییتر هفته گذشته از طریق برنامه های شخص ثالث غیر قابل دسترس شد. اکنون به نظر می رسد که سایت میکروبلاگینگ متعلق به ایلان ماسک عمداً مشتریان محبوب شخص ثالث توییتر از جمله Tweetbot را به حالت تعلیق درآورده است. بر اساس گزارشی، اقدام توییتر برای ممنوع کردن برنامه‌های شخص ثالث عمدی بوده است و کاربران اکنون فقط از طریق برنامه رسمی توییتر می‌توانند به این پلتفرم دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، پل حداد، یکی از خالقان Tweetbot نیز تایید کرد که به نظر می رسد تعلیق عمدی بوده است. Tweetbot پس از استفاده از راه حلی در روز یکشنبه دوباره برای چند ساعت کار کرد، اما به زودی برای کاربران iOS غیرقابل دسترسی بود. به گفته حداد، این دلیلی بود بر اینکه توییتر عمداً دسترسی مشتریان شخص ثالث را لغو می‌کرد.

مطابق با توییت ها Tweetbot از یک توسعه‌دهنده iOS که با نام Mysk در توییتر (@mysk_co) نامیده می‌شود، پس از استفاده از اعتبارنامه‌های API جدید برای برنامه، با محدودیت‌هایی شروع به کار کرد. با این حال، کاربران فقط می توانستند 300 پست در هر 15 دقیقه به اشتراک بگذارند. توسعه دهندگان گفتند: “API توییتر خراب نیست.” در حالی که بازگشت Tweetbot کوتاه مدت بود، مشتری شخص ثالث محبوب Twitterrific همچنان به حالت تعلیق باقی می ماند.





منبع