تولید فصل 5 Stranger Things به دلیل اعتصاب نویسندگان هالیوود متوقف شد

طبق گفته نوآ اشنپ، بازیگر نقش مهمی در این فصل، سریال Stranger Things 5 ​​در ابتدا قرار بود فیلمبرداری این ماه آغاز شود. همچنین شایان ذکر است که برادران دافر برای چندین پروژه Stranger Things، از جمله یک سریال انیمیشن و یک نمایش صحنه ای، با نتفلیکس همکاری کلی داشته اند.

در اوایل این ماه، تد ساراندوس، مدیر عامل نتفلیکس، تأیید کرد که پخش کننده بهتر از بسیاری از استودیوها آماده شده است، در صورتی که اعتصاب نویسندگان انجام شود، که در نهایت اتفاق افتاد. این مدیر اجرایی به فهرست بزرگ فیلم ها و نمایش های آینده اش اشاره کرد و خاطرنشان کرد که هرگونه اختلال در اعتصاب را به حداقل می رساند. در همین حال، استودیوهای دیگر زودتر از موعد مقرر، فیلمنامه ها و تمدید سریال های سبز را انباشته کرده بودند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.





منبع

به دلیل ادامه اعتصاب نویسندگان هالیوود، تولید فصل پنجم و آخرین سریال Stranger Things به تعویق افتاد. در توییتی، مت و راس دافر، خالقان آن، تأیید کردند که با این اعتصاب همبستگی می کنند و امیدوارند که به زودی به یک توافق عادلانه دست یابند. قوانین تعیین شده توسط انجمن نویسندگان آمریکا بیان می کند که همه نویسنده-تهیه کنندگان از شرکت در هر گونه فعالیت نویسندگی یا خلاقیت در تولیدات سینمایی و تلویزیونی در طول اعتصاب منع شده اند. همچنین دیدن اینکه نتفلیکس به خواسته‌های سازندگان احترام می‌گذارد و فیلمبرداری را تا اطلاع ثانوی به تأخیر می‌اندازد، شاداب‌کننده است – با توجه به محبوبیت IP Stranger Things، یک تعهد بزرگ. در همین حال، در سمت حصار دیزنی، اندور تولید در فصل 2 بدون نویسنده اصلی آن از سر گرفته خواهد شد.

در حال حاضر، هیچ پنجره‌ای برای فصل 5 Stranger Things وجود ندارد. با این حال، فصل 2 Andor برای انتشار در اوت 2024 در Disney+ و Disney+ Hotstar در نظر گرفته شده است.

علیرغم اینکه 19 روز از فیلمبرداری در برنامه اسپین آف LOTR باقی مانده است، تیم کمی احساس آرامش می کند زیرا مجریان برنامه جی دی پین و پاتریک مک کی از قبل برای اعتصاب نویسندگان احتمالی برنامه ریزی کرده بودند. در همین حال، در مورد فصل دوم سریال House of the Dragon شبکه HBO، رایان جی کوندال، تهیه‌کننده اجرایی، ظاهراً در صحنه فیلمبرداری بریتانیا حضور دارد، البته در مقام کاملاً غیر نویسندگی. فیلمنامه‌های فصل خیلی قبل از آن تکمیل شده بود.