دولت قصد دارد علیه گوگل به دلیل سوء استفاده از موقعیت بازار اقدام کند

چاندراسخار، که یکی از بالاترین مقام‌های دولت نارندرا مودی، نخست‌وزیر است، گفت: این موضوع «نگران‌کننده است، نه فقط برای ما، بلکه برای کل اکوسیستم دیجیتال در هند نگران‌کننده است».

ناظر رقابت هند پس از آن که گروه Match، مالک Tinder و بسیاری از استارت‌آپ‌ها ادعا کردند که سیستم جدید هزینه خدماتی که Google برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای استفاده می‌کند، ناقض تصمیم کمیسیون رقابت در ماه اکتبر است، تحقیقات دیگری را در مورد Google آغاز کرده است.

گوگل قبلاً گفته بود که هزینه خدمات از سرمایه گذاری در فروشگاه برنامه گوگل پلی و سیستم عامل موبایل اندروید پشتیبانی می کند و اطمینان می دهد که می تواند آن را به صورت رایگان توزیع کند.

شرکت‌های دیگری مانند اپل و آمازون نیز به دلیل اقدامات بالقوه ضد رقابتی در هند با پرونده‌هایی علیه آنها روبرو هستند. چاندراسخار گفت که دولت مایل است اقداماتی را برای اطمینان از حفاظت از اقتصاد دیجیتال هند انجام دهد.

وزیر از مشخص کردن نوع سیاست یا اقدام نظارتی دولت خودداری کرد.

او گفت: “ما نمی خواهیم این رشد به گونه ای باشد که انتخاب مصرف کننده یا رقابت آزاد را مخدوش کند.”

در حالی که پرونده پرداخت ها هنوز تحت تجدید نظر است، یک دادگاه هند در ماه مارس در پاسخ به یک چالش قانونی گفت که یافته های کمیسیون رقابت هند در مورد رفتار ضدرقابتی گوگل در بازار اندروید درست است.

به دنبال فرمان ضد انحصار اندروید در هند، گوگل نیز مجبور شد تغییرات گسترده‌ای را در نحوه بازاریابی سیستم‌عامل موبایل خود در این کشور اعمال کند، حتی اگر هشدار داده بود «هیچ حوزه قضایی دیگری تا کنون چنین تغییرات گسترده‌ای را درخواست نکرده است».

راجیو چاندراسخار، معاون وزیر فدرال فناوری اطلاعات، در مصاحبه ای در وزارت فناوری اطلاعات در دهلی نو به رویترز گفت که چنین یافته هایی “جدی” هستند و باعث “نگرانی عمیق” دولت فدرال هند می شود که اقدام خود را علیه گوگل انجام خواهد داد.

یک وزیر ارشد فناوری اطلاعات به رویترز گفت، پس از اینکه سال گذشته یک ناظر ضد انحصار متوجه شد که این گروه از موقعیت خود در بازار سوء استفاده کرده است، دولت هند قصد دارد علیه گوگل آلفابت اقدام کند.

اظهارات وزیر در مقابل پس‌زمینه تنش فزاینده بین شرکت‌های هندی و گوگل است.

چاندراسخار گفت: «وزارت باید اقدامی انجام دهد. ما به آن فکر کرده‌ایم. در هفته‌های آینده خواهید دید. مطمئناً این چیزی نیست که ما آن را رها کنیم و زیر فرش فشار دهیم.»

سازمان ضد انحصار هند در ماه اکتبر گوگل را 275 میلیون دلار (نزدیک به 2280 کرور) در دو مورد جریمه کرد که شامل سوء استفاده از موقعیت غالب خود در بازار سیستم عامل اندروید و تحت فشار قرار دادن توسعه دهندگان برای استفاده از سیستم پرداخت درون برنامه ای آن بود.

© تامسون رویترز 2023


OnePlus به تازگی اولین تبلت خود را در هند به نام OnePlus Pad عرضه کرده است که تنها در رنگ سبز Halo به فروش می رسد. OnePlus با این تبلت وارد قلمرو جدیدی شده است که تحت سلطه iPad اپل است. ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

حدود 97 درصد از 620 میلیون گوشی هوشمند هند بر روی اندروید اجرا می شود و این شرکت هند را به عنوان یک بازار رشد حساس می داند.

گوگل به درخواست اظهارنظر درباره اظهارات وزیر پاسخ نداد. چاندراسخار در پاسخ به این سوال که آیا در مورد این موضوع با گوگل مذاکره کرده است، گفت: “نیازی به هیچ بحثی نیست. نتیجه دادگاه وجود دارد.”

ما مطمئناً به دنبال این خواهیم بود که دولت برای جلوگیری از سوء استفاده از قدرت بازار یا تسلط بر بازار، از جمله اما نه محدود به گوگل، چه کاری باید انجام دهد.»