ساعت هوشمند Citizen CZ (2023) با ناسا، فناوری IBM Watson راه اندازی شد: تمام جزئیات


ساعت هوشمند Citizen CZ (2023) توسط این شرکت در نمایشگاه CES روز چهارشنبه معرفی شد. ساعت‌های هوشمند جدید شامل یک “مشاور مراقبت از خود” هوش مصنوعی داخلی هستند. برنامه اختصاصی جدید YouQ با استودیوی IBM Watson ساخته شده است و از فناوری ناسا استفاده می کند تا به کاربران نشان دهد که چه زمانی هوشیار یا خسته هستند تا “به حداکثر رساندن” [their] به گفته این شرکت، ساعت هوشمند Citizen CZ با برنامه YouQ شرکت برای پردازش داده های خواب کار می کند و “نمرات هشدار” را برای یادگیری “کرنوتایپ” کاربر (زمان مطلوب خواب و بیداری) در مدت زمان 7 تا 10 ارائه می دهد. دوره روز با استفاده از شبکه های عصبی IBM Watson.

یک تست مانیتور هشدار ویژه طراحی شده، نسخه مصرف کننده آزمایش PVT+ ناسا که در آزمایشگاه اقدامات مقابله ای خستگی مرکز تحقیقات ایمز توسعه یافته است، امتیازهای هشدار را ایجاد می کند. به گفته Citizen، این تست‌ها «مختصر، گیمی‌شده و می‌توانند به صورت روزانه برای سنجش هوشیاری کاربر انجام شوند».

قیمت ساعت هوشمند Citizen CZ (2023)، در دسترس بودن

به گفته این شرکت، قیمت ساعت هوشمند Citizen CZ از 350 دلار (تقریباً 28900 روپیه) برای مدل‌های معمولی شروع می‌شود، در حالی که قیمت نسخه‌های اسپورت آن 375 دلار (تقریباً 30900 روپیه) خواهد بود. فروش این ساعت هوشمند در ماه مارس در ایالات متحده آغاز می شود.

این شرکت می گوید که قصد دارد این ساعت های هوشمند را در بازارهای بین المللی عرضه کند، اما هنوز جزئیاتی در مورد قیمت و در دسترس بودن ارائه نکرده است.

مشخصات، ویژگی های ساعت هوشمند Citizen CZ (2023).

ساعت هوشمند Citizen CZ (2023) در مدل‌های 44 میلی‌متری اسپرت و 41 میلی‌متری معمولی موجود است که هر کدام به دستبندهای مشبک، پیوندها و بند سیلیکونی مجهز هستند. آنها دارای صفحه نمایش 1.3 اینچی AMOLED هستند و از پردازنده های Snapdragon Wear 4100+ به همراه 8 گیگابایت فضای ذخیره سازی و عمر باتری بیش از 24 ساعت با “شارژ سریع تر” استفاده می کنند.

برنامه Citizen’s YouQ می‌تواند با استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌شده از پوشنده، ریتم‌ها و عادات متمایز فرد را بیاموزد. سپس یک مدل تشخیص پویا را توسعه می‌دهد تا «تعمیرات نیرو» یا اقدامات و فعالیت‌هایی را برای کمک به پوشنده در کاهش اثرات خستگی، بهبود هوشیاری و ترویج عادات بهتر توصیه کند. این می‌تواند شخصی‌سازی و ظاهراً قدرت Power Fixes را برای هر فرد در طول زمان افزایش دهد.

آخرین تکنیک فقط در ساعت‌های هوشمند جدید CZ نسل دوم به راحتی قابل دسترسی است (نسل اول در سال 2020 منتشر شد و این شرکت همچنین دارای یک سری CZ Smart Hybrid است).

ژیروسکوپ، ارتفاع سنج، فشارسنج، شتاب سنج، سنسور ضربان قلب و سنسور نور محیطی SP02 از جمله سنسورهای موجود هستند. این شامل برنامه سلامتی YouQ، Strava، Spotify، YouTube Music و Amazon Alexa از پیش نصب شده است. این سیستم عامل Wear OS را اجرا می کند و با دستگاه های آیفون و اندروید سازگار است.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

جدیدترین‌های نمایشگاه Consumer Electronics را در Gadgets 360 در مرکز CES 2023 ما مشاهده کنید.



منبع