سامسونگ می گوید سود سه ماهه چهارم در بحبوحه تضعیف اقتصاد جهانی با 69 درصد کاهش به کمترین میزان در 8 سال گذشته رسیده است.

این کمترین سود سه ماهه سامسونگ از سه ماهه سوم 2014 بود و کمتر از 5.9 تریلیون KRW (تقریباً 38370 کرور) Refinitiv SmartEstimate بود که با پیش بینی های تحلیلگرانی که به طور مداوم دقیق تر هستند، وزن داشت.

لی از BNK Investment گفت: «قیمت تراشه‌های حافظه در اواسط 20 درصد در طول سه ماهه کاهش یافت و گوشی‌های گران‌قیمت مانند تاشو نیز فروش خوبی نداشتند». بزرگترین کارخانه آیفون جهان در چین در طول سه ماهه.

سامسونگ اضافه کرد که سود کسب و کار موبایل آن در سه ماهه چهارم کاهش یافت زیرا فروش و درآمد گوشی های هوشمند به دلیل تقاضای ضعیف ناشی از مشکلات طولانی مدت اقتصاد کلان کاهش یافت.

به گفته تحلیلگران، پس از اینکه شرکت کره جنوبی اعلام کرد سود عملیاتی اکتبر تا دسامبر احتمالاً 69 درصد از 13.87 تریلیون KRW (تقریباً روپیه) به 4.3 تریلیون وون (تقریباً 27980 کرور روپیه) کاهش یافته است، انتظار می رود سود سامسونگ در سه ماهه جاری دوباره کاهش یابد. 90,190). یک سال قبل

سه تحلیلگر گفتند که انتظار داشتند سود سامسونگ در سه ماهه جاری دوباره کاهش یابد و احتمال زیان عملیاتی برای تجارت تراشه‌ها وجود داشته باشد زیرا مازاد قیمت باعث کاهش بیشتر قیمت تراشه‌های حافظه می‌شود.

سامسونگ در بیانیه ای اعلام کرد: «برای کسب و کار حافظه، کاهش تقاضا در سه ماهه چهارم بیشتر از حد انتظار بود، زیرا مشتریان موجودی ها را در تلاش برای سخت تر کردن بیشتر امور مالی تنظیم کردند…».

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

جدیدترین‌های نمایشگاه Consumer Electronics را در Gadgets 360 در مرکز CES 2023 ما مشاهده کنید.



منبع

Eo Kyu-jin، یک تحلیلگر گفت: “دلیل افزایش سهام علیرغم نتایج ضعیف درآمد این است.. سرمایه گذاران امیدوارند که سامسونگ نیاز به کاهش تولید داشته باشد، مانند Micron یا SK Hynix که به طور کلی به صنعت حافظه کمک می کند.” در DB Financial Investment.

سهام سامسونگ در روز جمعه 1.4 درصد افزایش یافت، در مقابل رشد 1.1 درصدی بازار گسترده تر. سهام رقیب سازنده تراشه های حافظه SK Hynix 2.1 درصد افزایش یافت.

سامسونگ الکترونیکس روز جمعه اعلام کرد که سود سه ماهه خود با دو سوم کاهش به پایین‌ترین حد در هشت سال اخیر رسیده است، زیرا اقتصاد جهانی ضعیف باعث کاهش قیمت تراشه‌های حافظه و کاهش تقاضا برای دستگاه‌های الکترونیکی شده است.

سامسونگ در یک بیانیه کوتاه اولیه درآمد اعلام کرد درآمد سه ماهه احتمالاً 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته و به 70 تریلیون رسیده است. چهارمین شرکت بزرگ فهرست شده آسیا از نظر ارزش بازار، جزئیات سود خود را در 31 ژانویه منتشر خواهد کرد.

لی مین هی، تحلیلگر BNK Investment & Securities می‌گوید: «همه کسب‌وکارهای سامسونگ روزگار سختی داشتند، اما تراشه‌ها و موبایل به‌ویژه.

سامسونگ در ماه اکتبر گفته بود که انتظار تغییر چندانی در سرمایه گذاری های سال 2023 خود ندارد. تحلیلگران می گویند که سامسونگ سابقه اعلام نکردن کاهش تولید تراشه های حافظه را دارد، اما می تواند سرمایه گذاری را با تأخیر در آوردن تجهیزات یا به روش های دیگر به طور ارگانیک تنظیم کند.

تخمین سود ناامیدکننده بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های حافظه، گوشی‌های هوشمند و تلویزیون در جهان – زنگ خطری برای تقاضای جهانی مصرف‌کنندگان – لحن ضعیفی را برای نتایج فصلی دیگر شرکت‌های فناوری ایجاد می‌کند.

افزایش نرخ بهره جهانی و هزینه های زندگی باعث کاهش تقاضا برای گوشی های هوشمند و سایر دستگاه های سامسونگ شده است و همچنین برای نیمه هادی هایی که برای رقبایی مانند اپل عرضه می کند.