فاکسکان سازنده آیفون می گوید با وجود کاهش درآمد، خروجی بزرگترین کارخانه چین در حال بهبود است

فاکسکان، بزرگ‌ترین تولیدکننده لوازم الکترونیکی قراردادی جهان، روز پنج‌شنبه اعلام کرد که تولید در کارخانه آیفون در چین «اساساً به حالت عادی بازگشته است» و درآمد دسامبر، با کاهش 12.3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، آغاز بهبودی است.

فاکسکان برای جذب کارگران جدید و متقاعد کردن دیگران برای ماندن در کار، جوایزی ارائه کرده است.

بر اساس گزارش Refinitiv، تحلیلگران انتظار دارند درآمد سه ماهه اول سال به میزان 5.6 درصد رشد کند.

یک منبع آگاه فاکسکان، که نامش فاش نشد زیرا آنها مجاز به صحبت با مطبوعات نبودند، گفت: رشد در ماه دسامبر در مقایسه با ماه قبل برای تجارت الکترونیک مصرفی این شرکت، از جمله گوشی‌های هوشمند، نشان داد که مشتری اصلی اپل کاهش نداده است. سفارشات

یک منبع شرکت ماه گذشته به رویترز گفت که هدف آن از سرگیری تولید کامل کارخانه در اواخر دسامبر تا اوایل ژانویه است.

تولید آیفون‌های اپل پیش از کریسمس و تعطیلات سال نو قمری در ژانویه با اختلال مواجه شد، زیرا محدودیت‌های کنترل COVID-19 باعث شد هزاران کارگر خطوط کارخانه فاکس‌کان را در شهر ژنگژو چین ترک کنند.

به گفته این شرکت، درآمد سال 2022 با 10.47 درصد افزایش نسبت به سال قبل به بالاترین میزان خود رسید که ناشی از رشد در خطوط تولید عمده از تلفن های هوشمند گرفته تا سرورها بود.

در سه ماهه چهارم، کارخانه ژنگژو با محدودیت‌های سختگیرانه COVID-19 دست و پنجه نرم کرد، که اکنون کاهش یافته است، که باعث نارضایتی کارگران نسبت به شرایط کارخانه شد. همچنین با ناآرامی کارگران بر سر دستمزد مواجه شد.

این شرکت در بیانیه روز پنجشنبه اعلام کرد که انتظار دارد درآمد سه ماهه اول “تقریباً مطابق با اجماع بازار باشد” بدون ذکر جزئیات.

اگرچه در مقایسه با سال قبل کمتر بود، اما این شرکت گفت که درآمد ماه دسامبر بهتر از آنچه انتظار داشت بود و “بازیابی تدریجی” در کارخانه ژنگژو به “رشد دو رقمی” درآمد برای تجارت الکترونیک مصرفی هوشمند آن در مقایسه با نوامبر کمک کرده است. .

سهام فاکسکان 0.1 درصد پایین تر از بازار گسترده تر که 0.72 درصد رشد کرد، بسته شد.

تحلیلگران می گویند فاکسکان حدود 70 درصد آیفون ها را مونتاژ می کند و کارخانه ژنگژو اکثر مدل های پریمیوم خود از جمله آیفون 14 پرو را تولید می کند.

جدیدترین‌های نمایشگاه Consumer Electronics را در Gadgets 360 در مرکز CES 2023 ما مشاهده کنید.



منبع

این فرد اضافه کرد که پایه بالا نسبت به سال قبل، زمانی که تقاضا برای گوشی های هوشمند پس از تاثیر اولیه همه گیری دوباره احیا شد، همچنین منجر به کاهش سالانه درآمد شد.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.