اپل واچ جان اسکی باز 16 ساله را با تشخیص اشباع کم اکسیژن خون نجات می دهد: گزارش

با تحقیقات بیشتر، لی متوجه شد که در صورت اشباع اکسیژن خون 88 درصد یا کمتر، به مراقبت فوری پزشکی نیاز است و از این رو پسرش را به اورژانس محلی برد. با کمال تعجب، سطح اشباع اکسیژن تشخیص داده شده توسط اپل واچ او تقریباً دقیق بود زیرا تجهیزات موجود در آنجا 67 درصد سطح اکسیژن خون را تأیید کردند. پزشکان آنجا گفتند که با اکسیژن ثابت تنها 66 درصد، پسرش ممکن است به کما برود. با این حال، او به موقع تحت درمان قرار گرفت و اکنون وضعیت خوبی دارد.

پیش از این در اکتبر 2022، طبق گزارش ها، اپل واچ به تشخیص سرطان در یک دختر 12 ساله در ایالات متحده با تشخیص ضربان قلب او و کمک به درمان به موقع کمک کرد. اپل واچ مدام به مادر کاربر در مورد ضربان قلب بالای غیرعادی دخترش هشدار می داد. پس از انتقال به بیمارستان برای آپاندکتومی، پزشکان یک تومور عصبی غدد درون ریز را در آپاندیس او پیدا کردند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

در یک گزارش CBS 8، مارسلا لی، مجری در کانال خبری CBS 8 سن دیگو، تجربه اسکی ترسناک خود را در کلرادو به اشتراک گذاشت، جایی که اپل واچ او به تشخیص سطح پایین اکسیژن خون پسرش کمک کرد. لی گفت که صبح جمعه در طول سفر اسکی خود، پسر 16 ساله اش به او گفت که احساس ناخوشی می کند و شب متوجه شد که لب ها و همچنین نوک انگشتانش کمی آبی شده است. بنابراین، ساعت اپل خود را روی مچ دست او گذاشت تا سطح اکسیژن خون او را اندازه گیری کند و پس از چند ثانیه، ساعت اشباع اکسیژن خون 66 درصد را نشان داد.

جدیدترین‌های نمایشگاه Consumer Electronics را در Gadgets 360 در مرکز CES 2023 ما مشاهده کنید.



منبع لی افزود که پسرش به ادم ریوی در ارتفاع بالا (HAPE) مبتلا شده است که برای اسکی بازان رایج نیست. طبق این گزارش، تقریباً از هر 10000 اسکی باز در کلرادو، یک نفر تحت تأثیر HAPE قرار می گیرد.

اپل واچ بار دیگر به خاطر نجات جان یک کاربر اعتبار یافته است. پوشیدنی محبوب اپل در گذشته چندین بار گزارش شده است که با استفاده از حسگرهایی که ضربان قلب، ECG و غیره را اندازه گیری می کند، ناهنجاری های سلامتی کاربران را تشخیص می دهد. این بار اپل واچ با تشخیص کم بودن اشباع اکسیژن خون در بدن اسکی باز 16 ساله به درمان به موقع کمک کرده است. سنسور اکسیژن خون ساعت می تواند سطح اکسیژن خون کاربر را در حالی که روی مچ دست بسته است اندازه گیری کند. با این حال، برنامه Blood Oxygen اپل در watchOS فقط در برخی کشورها در دسترس است.