قانون تراشه های ایالات متحده: معاون رئیس جمهور کامالا هریس به دنبال شرکای ژاپنی برای تقویت تولید نیمه هادی است.

قانون امضا شده توسط پرزیدنت جو بایدن، معروف به قانون چیپس و علم، شامل 52 میلیارد دلار (تقریبا 4,25,700 کرور روپیه) برای کمک های مالی و مشوق ها برای شرکت های نیمه هادی، به علاوه 25 درصد اعتبار مالیاتی برای سرمایه گذاری در تاسیسات ایالات متحده است. همچنین حدود 200 دلار (تقریبا 1637600 کرور) میلیارد دلار در دهه آینده برای حمایت از برنامه های تحقیقاتی وجود دارد.

با سرمایه گذاری چین در تراشه های کامپیوتری خود، ایالات متحده در تلاش است تا تولید داخلی نیمه هادی های خود را افزایش دهد و در عین حال برای تحکیم روابط فناوری خود با کره جنوبی، تایوان و ژاپن تلاش می کند.

هریس گفت که ایالات متحده درک می کند که “هیچ کشوری نمی تواند تقاضای جهان را برآورده کند” و “مهم است که ما و متحدانمان به گونه ای شریک و هماهنگ باشیم که به ما امکان رشد دهد و به ما اجازه دهد تا در شرایط بسیار عملی عمل کنیم.” مرحله.”

درست مانند ایالات متحده، ژاپن نیز صندوق خود را برای حمایت از تولید نیمه هادی ایجاد کرده است. از 4.3 میلیارد دلار (تقریباً 35200 کرور)، 3.3 میلیارد دلار (تقریباً 27020 کرور روپیه) به عنوان یارانه برای یک کارخانه جدید در کوماموتو، در جنوب غربی کشور ارائه می شود.

اگرچه ژاپن زمانی پیشرو جهانی در تولید تراشه‌های رایانه‌ای بود، اما جایگاه آن در دو دهه گذشته کاهش یافته است و این کشور به طور فزاینده‌ای نگران عقب افتادن آن است.

یاسوتوشی نیشیمورا، وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن، بارها بر اتحاد ایالات متحده و ژاپن در زمینه نیمه هادی ها و همچنین انرژی و مسائل دیگر تاکید کرده است.

زمانی که بایدن در اوایل سال جاری در ژاپن بود، دو کشور توافق کردند که روی تراشه های کامپیوتری، از جمله از طریق یک گروه مشترک متمرکز بر توسعه فناوری های قوی تر، با یکدیگر همکاری کنند.

آسیب‌پذیری اقتصاد نسبت به اختلال در جریان تراشه‌های کامپیوتری در طول همه‌گیری، زمانی که کمبود به افزایش هزینه‌ها و توقف مونتاژ خودروها و سایر محصولات کمک کرد، آشکار شد.

این دیدگاه ناشی از نقش ژاپن در جنگ جهانی دوم و دیدگاه‌های صلح‌طلبی رایج، چه در ژاپن و چه در محافل بین‌المللی، پس از شکست آن است. اما سونامی تاکید کرد که یک بازنگری سریع ضروری است و اقدامات ایالات متحده با توجه به اتحاد ایالات متحده و ژاپن می تواند فرصتی برای ژاپن باشد.

معاون رئیس جمهور کامالا هریس که با قانون جدیدی که حمایت ایالات متحده از تولید تراشه های کامپیوتری را تقویت می کند، گفت که دولت در دیدار با مدیران فناوری ژاپنی در روز چهارشنبه به دنبال سرمایه گذاری ها و مشارکت های جدید است.

هریس این قانون را به عنوان “پیش پرداخت برای رهبری آینده آمریکا” توصیف کرد، اما او تاکید کرد که “ما ژاپن را نقش بسیار مهم و حیاتی ایفا می کند.”

این کارخانه قرار است تا پایان سال 2024 تولید خود را آغاز کند و این همکاری بین شرکت تولید نیمه هادی تایوان، گروه سونی و دنسو است.

نیشیمورا در دیدارهای اخیر با جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده و رام امانوئل، سفیر ایالات متحده، قول داده است که در سال جاری تاسیساتی را برای تحقیقات تراشه های نیمه هادی در ژاپن راه اندازی کند و همکاری در زمینه نیمه هادی ها را با دیگر متحدان خود از جمله اروپا و تایوان گسترش دهد.

آتسوشی سونامی، که در موسسه ملی فارغ التحصیلان مطالعات سیاست یا GRIPS در توکیو تدریس می کند، خاطرنشان کرد که اشکالات ژاپن در مقابله با فناوری پیشرفته نیمه هادی ممکن است ریشه در این دیدگاه داشته باشد که ژاپن نباید در مطالعات دفاعی دخالت کند.

او گفت: «با تشدید رقابت هژمونیک آمریکا و چین، اینکه ژاپن چگونه امیدوار است خود را در رقابت با استانداردها و قوانین بین‌المللی و تشکیل اتحادهای استراتژیک بین کشورها و همچنین بین شرکت‌ها قرار دهد، بسیار معنادار خواهد بود.» در گزارشی در اوایل سال جاری



منبع

هریس در این نشست در محل اقامت سفیر ایالات متحده گفت: «شهروندان و مردم کشورهای ما به محصولات متکی هستند بدون اینکه حتی گاهی بدانند این محصولات چقدر به تراشه های نیمه هادی وابسته هستند.

شرکت های شرکت کننده در جلسه با هریس عبارتند از توکیو الکترون، نیکون، هیتاچی گروه فناوری پیشرفته، فوجیتسو لیمیتد، میکرون و غیره.

این نگرانی وجود دارد که اگر ژاپن در عمل کند باشد، ثمره ابتکار بایدن احتمالاً توسط یک متحد آسیایی دیگر و آماده تر، کره جنوبی ربوده شود.

جلسه صبح آخرین روز کامل او در توکیو نشان دهنده تمرکز دولت بر تقویت تولید نیمه هادی و گسترش زنجیره تامین مواد حیاتی است.

جیمی گودریچ، معاون سیاست جهانی در انجمن صنعت نیمه هادی، “فرصت بزرگ و فضای قابل توجهی برای سرمایه گذاری آینده” مربوط به ژاپن وجود دارد.