رزرو بلیط بعد از ساعت کاری امکان پذیر نیست. این سرویس اجازه لغو بلیط را نمی دهد.
شرکت ریلی مترو دهلی (DMRC) گفت: «به منظور افزایش بیشتر تجربه سفر برای مسافران خود در حالت دیجیتالی با قابلیت ناوبری آسان، مترو دهلی امروز یک سرویس خرید بلیط بر اساس واتس اپ برای سفر در خط فرودگاه اکسپرس خود را معرفی کرد.
به گفته مقامات، این سیستم به مسافران اجازه می دهد تا بلیط مبتنی بر کد QR را مستقیماً در واتس اپ دریافت کنند.
در اوایل این ماه، DMRC بلیط های کاغذی مبتنی بر کد QR را برای سفر در همه خطوط معرفی کرد و این توسعه را حرکتی به سمت مکانیزم شفاف تر و بدون مداخله انسانی توصیف کرد.
این سرویس توسط مدیر عامل DMRC Vikas Kumar در Metro Bhawan در اینجا با حضور سایر مقامات ارشد راه اندازی شد.
DMRC برای تراکنشهایی که از طریق کارتهای اعتباری یا نقدی انجام میشوند، هزینهای اسمی دریافت میکند. هیچ هزینه ای برای تراکنش های مبتنی بر UPI دریافت نمی شود.
با معرفی این تسهیلات، مسافران در خط فرودگاه از این پس میتوانند از بلیطهای مبتنی بر کد QR ایجاد شده توسط چتبات واتساپ از تلفنهای هوشمند خود استفاده کنند.
این تسهیلات رفتوآمد را برای مسافران، بهویژه مسافران داخلی و خارجی که از خط فرودگاه به فرودگاه میآیند یا از آن میآیند، کارآمدتر و یکپارچهتر میکند، زیرا اکنون میتوانند بلیطهای تولید شده در تلفن خود را از طریق یک ربات چت واتساپ (موجود) خریداری و استفاده کنند. DMRC گفت که به زبان انگلیسی و هندی) مطابق با سهولت آنها.
اعتبار بلیط ها تا پایان روز کاری خواهد بود. اما پس از انجام ورود، مسافران باید در مدت 65 دقیقه از ایستگاه مقصد خارج شوند. آنها گفتند: برای خروج در ایستگاه مبدا (مبدع)، مسافران باید ظرف مدت 30 دقیقه از زمان ورود خارج شوند.