مدیاتک Dimensity 9200 SoC راه اندازی شد، پرچمدار جدید Vivo برای دریافت این چیپست تیز شد: جزئیات


MediaTek Dimensity 9200 SoC روز سه شنبه راه اندازی شد. این آخرین چیپست پرچمدار 5G مدیاتک است که از هر دو شبکه mmWave 5G و sub-6GHz 5G پشتیبانی می کند. طبق گفته شرکت، این اولین چیپست گوشی هوشمند است که به هسته CPU Arm Cortex X3 مجهز شده است. این چیپست همچنین دارای یک پردازنده گرافیکی Immortalis-G715 با پشتیبانی از ردیابی پرتوهای مبتنی بر سخت افزار است. این شامل فناوری بازی HyperEngine 6.0 برای تجربه بازی دقیق و روان است. در همین حال، ویوو تایید کرده است که به زودی یک گوشی هوشمند پرچمدار با SoC جدید عرضه خواهد کرد.

مدیاتک ادعا می کند که گوشی های هوشمند مجهز به پردازنده مدیاتک Dimensity 9200 انتظار می رود تا پایان سال جاری وارد بازار شوند. Vivo قبلاً از راه اندازی یک تلفن هوشمند با این چیپست پرچمدار خبر داده است. شایعات اخیر حاکی از آن است که ممکن است این گوشی سری Vivo X90 باشد.

تراشه مدیاتک Dimensity 9200 دارای هسته Arm Cortex-X3 با فرکانس 3.05 گیگاهرتز، سه هسته Arm Cortex-A715 با فرکانس 2.85 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز است. این هسته‌های CPU با استفاده از فرآیند 4 نانومتری نسل دوم TSMC ساخته شده‌اند. آنها برای بهبود بهره وری انرژی و طراحی بسته حرارتی بهینه شده اند که به گوشی های هوشمند اجازه می دهد خنک بمانند. این چیپست پرچمدار همچنین با حافظه LPDDR5x و فضای ذخیره سازی UFS 4.0 سازگار است.

این چیپست پرچمدار مدیاتک همچنین دارای یک پردازنده گرافیکی Immortalis-G715 است که دارای یک موتور ردیابی پرتوی مبتنی بر سخت افزار است. همچنین دارای فناوری HyperEngine 6.0 Gaming برای تجربه بازی روان و همهجانبه است. پردازنده سیگنال تصویر Imagiq 890 (ISP) آن قادر است از عکاسی عالی در نور کم و نور روشن پشتیبانی کند.

همچنین با پشتیبانی بومی از حسگرهای RGBW برای بهبود بهره وری انرژی همراه است. گفته می‌شود که این فناوری همراه با موتور جریان ویدئو به کاربران امکان می‌دهد فیلم‌های سینمایی عالی را ضبط کنند. MediaTek Dimensity 9200 SoC یک واحد پردازش هوش مصنوعی (APU) نسل ششم را در خود جای داده است. علاوه بر این، فناوری صرفه جویی انرژی فوق العاده آن، وظایف کاهش نویز هوش مصنوعی (AI-NR) و وضوح فوق العاده هوش مصنوعی (AI-SR) را امکان پذیر می کند.

این دستگاه می‌تواند نمایشگرهای فول اچ‌دی پلاس با نرخ تازه‌سازی 240 هرتز، صفحه‌نمایش‌های WHQD با نرخ تازه‌سازی تا 144 هرتز و نمایشگرهای 5K (2.5Kx2) با نرخ تازه‌سازی تا 60 هرتز را مدیریت کند. مدیاتک می گوید که MediaTek Dimensity 9200 SoC اولین پلت فرم تلفن همراه آماده وای فای 7 است که می تواند تا 6.5 گیگابیت بر ثانیه سرعت داده را پشتیبانی کند. علاوه بر این، فناوری همزیستی بلوتوث و وای‌فای این امکان را فراهم می‌کند که وای‌فای و لوازم جانبی بی‌سیم کم‌انرژی بلوتوث (LE) به طور همزمان بدون تداخل به یکدیگر متصل شوند.

همانطور که قبلا ذکر شد، انتظار می رود سری Vivo X90 با تراشه مدیاتک Dimensity 9200 معرفی شود. شایعات اخیر حاکی از آن است که Vivo X90 معمولی می تواند دارای نمایشگری با وضوح 1.5K باشد. این می تواند یک باتری 4700 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 120 واتی داشته باشد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

برای آخرین اخبار و بررسی‌های فنی، Gadgets 360 را دنبال کنید توییتر، فیس بوک و اخبار گوگل. برای آخرین ویدیوها در مورد ابزارها و فناوری، در کانال YouTube ما مشترک شوید.

Redmi K60 در وب سایت چین 3C مشاهده شد، ممکن است از شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی کند

تسلط ایلان ماسک در توییتر باعث افزایش ترس از افزایش اطلاعات نادرست آب و هوا در اجلاس COP27 شد

ویدیوی برگزیده روز

چگونه یک گوشی هوشمند به توسعه برنامه ها کمک کرد





منبع