تسلط ایلان ماسک در توییتر باعث افزایش ترس از افزایش اطلاعات نادرست آب و هوا در اجلاس COP27 شد

بویل و جونود در پست روز زمین در وبلاگ توییتر نوشتند: “ما معتقدیم که انکار آب و هوا نباید در توییتر پولی شود و تبلیغات نادرست نباید از گفتگوهای مهم درباره بحران آب و هوا کم کند.”

او به بحث و جدل پیرامون استراتژی های Hill+Knowlton اشاره کرد – یک شرکت روابط عمومی که برای شرکت های بزرگ سوخت فسیلی کار می کند – که بنا بر گزارش ها توسط مصر میزبان برای مدیریت روابط عمومی برای نشست COP27 استخدام شده است.

میلیاردر تسلا و خود را مطلقه آزادی بیان هزاران نفر از کارکنان خود را اخراج کرده است – که مدیران پایداری شان بویل و کیسی جونود در میان افرادی بودند که هفته گذشته از این پلتفرم خارج شدند.

اما من حتی بیشتر از این نگران هستم که وب سایت دانشمندان و طرفداران آب و هوا را که از دیدگاه های راست گرا انتقاد می کنند، شروع کند و از ارتباط آنها با یکدیگر و تصمیم گیرندگان در رسانه ها و دولت جلوگیری کند.

ملیسا آرونچیک، دانشیار ارتباطات و اطلاعات در دانشگاه راتگرز، می‌گوید: «از نظر من، این دری را برای اطلاعات نادرست و دستکاری بسیار هماهنگ باز می‌کند.

دانشمندان در معرض خطر

ژنو گونتر، بنیانگذار گروه فعالیت رسانه ای End Climate Silence، گفت: من نگرانم که دروغ های علمی زیر نظر ماسک بستر بزرگ تری در توییتر پیدا کنند.

ماسک قول داده است که محدودیت‌های محتوای توییتر را کاهش دهد و پس از تصاحب، برنامه‌های خود را برای ایجاد «شورای تعدیل محتوا» برای بررسی سیاست‌ها اعلام کرد.

پس از این خرید، یکی از روزنامه‌نگاران اقلیم در توییتر نوشت که او در این پلتفرم تهدید به مرگ شده است. او بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

توییتر و دیگر غول‌های فناوری مانند فیس‌بوک و گوگل گفته‌اند که در تلاش هستند تا ادعاهای نادرست را کمتر نمایان کنند.

ماسک در 4 نوامبر نوشت که “تعهد قوی توییتر به تعدیل محتوا کاملاً بدون تغییر باقی می ماند.”

هر دو در 4 نوامبر پیام‌هایی با هشتگ «LoveWhereYouWorked» ارسال کردند که نشان می‌دهد پس از تصاحب 44 میلیون دلاری ماسک (تقریباً 337465 کرور) از کار بیکار شده‌اند. آنها بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

بر اساس سیاست توییتر قبل از تصاحب، این شرکت گفت: “تبلیغات گمراه کننده در توییتر که با اجماع علمی در مورد تغییرات آب و هوایی مغایرت داشته باشد، ممنوع است”.

نائومی اورسکس، استاد دانشگاه گفت: “معلوم نیست که آقای ماسک واقعاً چه برنامه‌ای برای انجام دادن دارد. با این حال… اگر همه تلاش‌ها برای تعدیل محتوا را حذف کند، می‌توان انتظار موجی از اطلاعات نادرست و همچنین افزایش تبلیغات گمراه‌کننده و سبز را داشت.” از تاریخ علم در دانشگاه هاروارد که مطالعات پیشرو در مورد اطلاعات نادرست آب و هوا را نوشته است.

تیک آبی در COP؟

ماسک گفت هدف از این اقدام کاهش سخنان تنفرآمیز با گرانی ترول ها برای داشتن چندین حساب کاربری است.

“Greenwashing” یعنی شرکت هایی که از طریق پیام ها و حرکات نشانه ای، مردم را در مورد تأثیر خود بر روی کره زمین گمراه می کنند.

فراتر از اطلاعات نادرست، برخی از متخصصان هشدار دادند که اگر اعتدال از بین برود، خود دانشمندان آب و هوا با تهدیداتی روبرو هستند.

عوامل اجرایی پایداری حذف شدند

تحلیلگران هشدار دادند که در حالی که رهبران در اجلاس COP27 تلاش‌های ضدگرمایشی را دنبال می‌کردند، انکارکنندگان آب و هوا که به دنبال مسدود کردن شرکت‌های «گرین‌شوی» هستند، می‌توانند پس از تصاحب ایلان ماسک کنترل توئیتر را آزاد کنند.

اما اندیشکده انستیتوی گفتگوی استراتژیک در یک مطالعه دقیق در سال جاری اعلام کرد که پیام هایی با هدف «انکار، فریب و تأخیر» در رابطه با اقدامات آب و هوایی در سراسر رسانه های اجتماعی رایج است.

محققان و فعالان کمپین می گویند که علیرغم اقداماتی که توسط پلتفرم های اجتماعی اعلام شده است، اطلاعات نادرست آب و هوا در حال رشد است و اعتقاد به تغییرات آب و هوا و اقدامات لازم برای مقابله با آن را تضعیف می کند.

اورسکس گفت: “ما همچنین ممکن است شاهد افزایش نظرات نفرت انگیز نسبت به دانشمندان و حامیان آب و هوا، به ویژه زنان باشیم.”

Aronczyk استدلال کرد که این سیستم به کسانی که مایل به پرداخت هزینه برای یک تیک آبی برای انجام یک دستور کار هستند، نشانی از اعتبار می دهد.

آرونچیک گفت: “تصویر کنید که هر کارمند Hill+Knowlton که برای COP27 کار می کند، شبکه ای از حساب های چک آبی را برای ترویج ابتکارات تجاری در اجلاس سران ایجاد می کند. یا درگیری ها را کم اهمیت جلوه می دهد. یا اعتراضات را نادیده می گیرد.”

در میان برنامه‌های ماسک، هزینه ماهانه 8 دلار برای کاربران وجود دارد که یک تیک آبی به نام خود داشته باشند – که در حال حاضر نشانه‌ای از اعتبار برای مقامات، افراد مشهور، روزنامه‌نگاران و دیگران است.

افزایش سخنان نفرت انگیز، یوئل راث، رئیس امنیت و یکپارچگی توییتر را وادار به پاسخگویی کرد و سعی کرد نگرانی ها را آرام کند. او در توییتی نوشت که «قابلیت‌های اصلی اعتدال این پلتفرم همچنان پابرجاست».

اساساً اجازه می‌دهیم شستشوی سبز سازمانی به سبک پیش‌فرض ارتباطی پیرامون تغییرات آب و هوایی تبدیل شود.»


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع