مطالعه یک سوم از سیارات راه شیری که به دور معمول‌ترین ستارگان می‌چرخند، می‌توانند آب را نگه دارند، زندگی بندرگاهی: مطالعه

ساگر گفت: “فاصله واقعاً بخش کلیدی اطلاعاتی است که قبلاً از دست داده بودیم و به ما امکان می دهد اکنون این تجزیه و تحلیل را انجام دهیم.”

همانطور که سیاره با تغییر نیروهای گرانشی در مدار نامنظم خود کشیده و تغییر شکل می دهد، اصطکاک آن را گرم می کند. در نهایت، این می تواند سیاره را بپزد و تمام شانس آب مایع را از بین ببرد.

آنها افزودند که از آنجایی که یک سوم سیارات در این نمونه کوچک دارای مدارهای ملایمی برای میزبانی بالقوه آب مایع بودند، این به احتمال زیاد به این معنی است که کهکشان راه شیری صدها میلیون هدف امیدوارکننده برای کاوش در نشانه‌های حیات در خارج از منظومه شمسی دارد.


سامسونگ گلکسی A34 5G اخیرا توسط این شرکت در هند در کنار گوشی هوشمند گران قیمت Galaxy A54 5G راه اندازی شد. عملکرد این گوشی در برابر Nothing Phone 1 و iQoo Neo 7 چگونه است؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

بالارد می گوید: «فقط برای این ستاره های کوچک است که منطقه قابل سکونت به اندازه کافی نزدیک است تا این نیروهای جزر و مدی مرتبط باشند.

این تحلیل که در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است، نشان می دهد که دو سوم سیارات اطراف این ستارگان کوچک همه جا حاضر را می توان با شدت جزر و مد برشته کرد و آنها را عقیم کرد.

شیلا سیگر، دانشجوی دکترا در دانشگاه فلوریدا (UF) در ایالات متحده، گفت: “من فکر می کنم این نتیجه برای دهه آینده تحقیقات سیارات فراخورشیدی بسیار مهم است، زیرا چشم ها به سمت این جمعیت از ستارگان تغییر می کند.”

رایج ترین ستارگان در کهکشان ما به طور قابل توجهی کوچکتر و سردتر هستند و حداکثر جرم آنها نصف خورشید است. میلیاردها سیاره به دور این ستاره های کوتوله معمولی می چرخند.

بر اساس مطالعه ای که بر اساس آخرین داده های تلسکوپ انجام شده است، یک سوم از سیاراتی که به دور رایج ترین ستارگان در سراسر کهکشان راه شیری می چرخند، ممکن است آب مایع را حفظ کنند و احتمالاً حیات را در خود جای دهند.

با این حال، این باعث می شود که یک سوم از سیارات – صدها میلیون نفر در سراسر کهکشان – که می توانند در مدار طلایی به اندازه کافی نزدیک و ملایم باشند که احتمالاً قابل سکونت باشند.

این تیم دریافت که ستارگان با سیاره های متعدد، بیشترین احتمال را دارند که مدارهای دایره ای داشته باشند که به آنها اجازه می دهد آب مایع را حفظ کنند.

برای اندازه گیری مدار سیارات، آنها به ویژه بر روی مدت زمان حرکت سیارات در عرض ستاره ها تمرکز کردند. مطالعه آنها همچنین بر داده های جدید تلسکوپ گایا تکیه کرد که فاصله تا میلیاردها ستاره در کهکشان را اندازه گیری کرده است.

ساجار و استاد نجوم UF، سارا بالارد، خروج از مرکز نمونه‌ای از بیش از 150 سیاره را در اطراف ستاره‌های کوتوله M، که تقریباً به اندازه مشتری هستند، اندازه‌گیری کردند.

محققان از داده های تلسکوپ کپلر ناسا استفاده کردند که اطلاعات مربوط به سیارات فراخورشیدی را هنگام حرکت در مقابل ستارگان میزبان خود ثبت می کند.

به گفته محققان، ستارگانی که تنها یک سیاره دارند، بیشترین احتمال را داشتند که جزر و مدهای افراطی را ببینند که سطح را عقیم می کند.

ساجیر در بیانیه ای گفت: “این ستارگان اهداف عالی برای جستجوی سیارات کوچک در مداری هستند که در آن می توان تصور کرد که آب ممکن است مایع باشد و بنابراین سیاره ممکن است قابل سکونت باشد.”

هرچه یک مدار بیضی‌تر باشد، برون‌مرکزتر است. اگر سیاره ای به اندازه کافی نزدیک به ستاره خود بچرخد، تقریباً در فاصله ای که عطارد به دور خورشید می چرخد، یک مدار خارج از مرکز می تواند آن را تحت فرآیندی قرار دهد که به عنوان گرمایش جزر و مدی شناخته می شود.