مقامات Flipkart توسط پلیس دهلی در مورد فروش اسید بر روی پلت فرم با وجود ممنوعیت دادگاه عالی مورد بازجویی قرار گرفتند

“حقوق مصرف کننده” همانطور که در بخش 2 (9) قانون حمایت از مصرف کننده، 2019 تعریف شده است، شامل حق محافظت در برابر بازاریابی کالاها، محصولات یا خدماتی است که برای زندگی و دارایی خطرناک هستند.

ساگار پریت هودا، کمیسر ویژه پلیس، قانون و نظم در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته بود که اسید مورد استفاده در این حمله از طریق درگاه تجارت الکترونیکی تهیه شده و پرداخت توسط آرورا از طریق یک کیف پول الکترونیکی انجام شده است.

پلیس گفته است که آیا آنها دوباره مورد بازجویی قرار خواهند گرفت، بعداً تصمیم گیری خواهد شد.

در بازجویی معلوم شد که آرورا و مقتول تا ماه سپتامبر با هم دوست بودند. هودا گفت: آنها با هم درگیر شدند و متهم به او حمله کرد و افزود که او در همسایگی دختر زندگی می کرد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

لازم به ذکر است که در ادامه دستورات دیوان عالی در مورد لاکسمی علیه اتحادیه هند و اورس، وزارت کشور توصیه‌ای در مورد اقدامات لازم برای جلوگیری از اسیدپاشی به مردم و برای درمان و توانبخشی صادر کرده بود. از بازماندگان در 30 اوت 2013.

پلیس دهلی از مقامات شرکت تجارت الکترونیک فلیپ کارت به اتهام فروش اسید بر روی پلتفرم خود با وجود ممنوعیت این ماده توسط دادگاه عالی بازجویی کرده است.

این وزارتخانه اعلام کرد: فروش اسیدهای بسیار خورنده به صورت آسان، در دسترس و بدون نظارت و بدون هیچ گونه دقت لازم توسط نهاد بازار الکترونیک می تواند عواقب فاجعه باری برای مصرف کنندگان به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه یعنی زنان و کودکان داشته باشد.

دو مرد نقابدار سوار بر دوچرخه دقایقی پس از اینکه دختری در 14 دسامبر از خانه خود در غرب دهلی به قصد مدرسه خارج شد، اسید پرتاب کردند و او را با جراحات جدی مواجه کردند.

پلیس در 15 دسامبر پس از اینکه متهم اصلی اسیدپاشی به دختری در دوارکا، دهلی گفت که این ماده را از وب سایت تجارت الکترونیک خریده است، اطلاعیه ای به Flipkart صادر کرد.

این شرکت به این اطلاعیه پاسخ داده بود و گفته بود که اسید توسط یک شرکت مستقر در آگرا فروخته شده است.

طبق بخش 4 (3) قوانین حمایت از مصرف کننده (تجارت الکترونیک)، 2020، هیچ نهاد تجارت الکترونیکی نباید هیچ گونه رویه تجاری ناعادلانه ای را اتخاذ کند، چه در جریان تجارت بر روی پلت فرم خود یا در غیر این صورت.

سه نفر — متهم اصلی ساچین آرورا و دو دوستش هارشیت آگاروال (19) و ویرندر سینگ (22) — دستگیر شده اند.

به گفته پلیس، مسئولان روز چهارشنبه مورد بازجویی قرار گرفتند و از پاسخ این شرکت قانع نشدند.

وزارت کشور از همه ایالت‌ها/سرزمین‌های اتحادیه خواسته بود تا اقدامات فوری را برای اجرای اقدامات ذکر شده در توصیه برای کاهش اسیدپاشی و درمان و توانبخشی بازماندگان اسیدپاشی انجام دهند.