قانون رقابت دیجیتال توصیه شده توسط هیئت پارلمانی برای تنظیم مقررات شرکت های بزرگ فناوری

شرکت‌هایی از جمله فیس‌بوک (META.O)، توییتر و گوگل (GOOGL.O) برای سال‌ها نگران بسیاری از مقرراتی هستند که دولت برای بخش فناوری پیشنهاد کرده است و شرکت‌ها از بارهای بیش از حد رعایت شکایت دارند. این شکایات گاهی اوقات روابط بین دهلی نو و واشنگتن را تیره کرده است.

این کمیته توصیه می کند که دولت باید یک قانون رقابت دیجیتال را برای تضمین یک اکوسیستم دیجیتال منصفانه، شفاف و قابل رقابت در نظر بگیرد و معرفی کند، که نه تنها برای کشور ما و اقتصاد نوپای آن بلکه برای کل جهان یک موهبت خواهد بود. این هیئت در گزارشی که در مجلس سفلی هند ارائه شد، گفت.

آمازون، گوگل، متا، توییتر و اپل بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ ندادند.

این پنل شناسایی بازیگران برتر فناوری را به عنوان واسطه‌های دیجیتال مهم سیستمی برای مقابله با انحصار توصیه کرد و هشدار داد که آنها “نباید پیشنهادات خود را بر پیشنهادات رقبای خود ترجیح دهند” هنگامی که به عنوان میانجی برای بازارهای عرضه و فروش عمل می‌کنند.

دولت نخست وزیر نارندرا مودی روابط تیره ای با بسیاری از شرکت های بزرگ فناوری داشته است و دهلی نو مقررات شرکت هایی مانند فیس بوک، یوتیوب و توییتر را تشدید کرده است.

یک هیئت پارلمانی روز پنجشنبه به دولت توصیه کرد که قانون رقابت دیجیتالی را برای تنظیم شیوه های تجاری ضد رقابتی شرکت های فناوری بزرگ در پلتفرم های خود تصویب کند.

گوگل و اپل متعلق به آلفابت در گذشته به دلیل سوء استفاده از بازار برنامه‌های کاربردی با نظارت ناظر رقابت این کشور، کمیسیون رقابت هند (CCI) مواجه شده‌اند.

آمازون و رقیبش Flipkart با اتهاماتی مبنی بر اقدامات ضدرقابتی در کشور، مانند تبلیغ فروشندگان ترجیحی در وب سایت ها و اولویت دادن به لیست برخی از فروشندگان، مواجه هستند.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این هیئت گفت که باید یک واحد تخصصی بازارهای دیجیتال در داخل ناظر رقابت ایجاد شود و افزود که رفتار رقابتی شرکت‌های بزرگ فناوری باید از قبل نظارت شود و نه پس از انحصار بازارها.