نظرسنجی: حدود 39 درصد از خانواده های هندی تقلب مالی آنلاین را تجربه کرده اند

“داده ها نشان می دهد 30 درصد از افراد مورد بررسی دارای یک عضو در خانواده بودند که قربانی کلاهبرداری مالی شده است، در حالی که 9 درصد نشان می دهد که چندین عضو خانواده آنها در سه سال گذشته در معرض کلاهبرداری مالی قرار گرفته اند. از 57 درصد باقی مانده است. شرکت نظرسنجی آنلاین LocalCircles در این گزارش گفت که آنها یا اعضای خانواده‌شان از چنین تجربه‌ای فرار کرده‌اند و 4 درصد هیچ پاسخ روشنی ندادند.

حدود 39 درصد از پاسخ دهندگان از ردیف 1، 35 درصد از ردیف 2، و 26 درصد پاسخ دهندگان از ردیف 3، 4 و مناطق روستایی بودند.

هنگامی که از قربانیان پرسیده شد که آیا قربانیان توانسته‌اند وجوه خود را دریافت کنند، 24 درصد از 11305 پاسخ دریافتی نشان دادند که می‌توانند وجوه خود را پس بگیرند در حالی که 70 درصد نتوانستند هیچ راه حلی برای شکایت خود دریافت کنند.

با این حال، 41 درصد اظهار داشتند که «موضوع هنوز در انتظار است»، 17 درصد احساس درماندگی می‌کنند که «هیچ جایی برای رفتن وجود ندارد»، 12 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعتراف کرده‌اند که تصمیم گرفته‌اند حتی شکایتی را ارائه نکنند و 6 درصد پاسخ روشنی ندادند. ” در این گزارش آمده است.

LocalCircles در گزارشی در روز سه شنبه گفت، حدود 39 درصد از خانواده ها در یک نظرسنجی ادعا کردند که در سه سال گذشته تقلب مالی را تجربه کرده اند و تنها 24 درصد از آنها وجوه خود را پس گرفته اند.

این شرکت گفت که این نظرسنجی نزدیک به 32000 پاسخ از خانواده های واقع در 331 منطقه هند دریافت کرد که شامل 66 درصد پاسخ دهندگان مرد و 34 درصد زن است.

یک مطالعه مقایسه ای با پاسخ دریافتی در سال گذشته نشان می دهد که در حالی که درصد خانواده هایی که کلاهبرداری های مالی را گزارش کرده اند در سال 2023 نسبت به سال 2022 (3 سال قبل) اندکی کاهش یافته است، درصد کسانی که کلاهبرداری از کارت های اعتباری و نقدی را گزارش کرده اند از 18 درصد در سال گذشته افزایش یافته است. اکنون به 23 درصد رسیده است.

طبق این نظرسنجی، 13 درصد توسط وب‌سایت‌هایی که برای محصولات تحویل‌نگرفته پول دریافت می‌کنند، کلاهبرداری شده‌اند، 10 درصد کلاهبرداری از کارت خودپرداز، 10 درصد دیگر به کلاهبرداری از حساب بانکی و 16 درصد به کلاهبرداری‌های دیگر اشاره کرده‌اند.

بیشترین گروه 23 درصدی از پاسخ دهندگان در این نظرسنجی اظهار داشتند که تقلب در کارت اعتباری یا بدهی را تجربه کرده اند در حالی که 13 درصد کلاهبرداری از طریق خرید، فروش و طبقه بندی کاربران سایت را نشان می دهند.

داده‌ها نشان می‌دهد که 18 درصد شکایتی را با پلتفرم یا نهاد تعیین‌شده ثبت کرده‌اند و پول را پس گرفته‌اند و 6 درصد شکایتی را به مقامات ارائه کرده و وجوه را پس گرفته‌اند.

«آنچه امیدوارکننده است این است که درصد خانواده‌هایی که کلاهبرداری مالی را گزارش کرده‌اند و توانسته‌اند وجوه خود را پس بگیرند از ۱۷ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۲۴ درصد در سال ۲۰۲۳ (۳ سال قبل) رسیده است که نشان می‌دهد هم پلتفرم‌ها یا نهادها و در این گزارش آمده است که مقامات نسبت به 12 ماه قبل اقدام به موقع و مؤثرتری انجام می دهند.


Vivo X90 Pro بالاخره در هند معرفی شد، اما آیا گوشی هوشمند پرچمدار این شرکت برای سال 2023 نسبت به نسل قبلی خود به ارتقای کافی مجهز شده است؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع