کارشناسان می گویند محدودیت های خواندن توییتر ایلان ماسک می تواند تلاش های مدیر عامل جدید برای جذب تبلیغ کنندگان را تضعیف کند.

فایننشال تایمز هفته گذشته گزارش داد یاکارینو به دنبال ترمیم روابط با تبلیغ کنندگانی است که پس از خرید ماسک در سال گذشته از سایت خارج شدند.

کای چنگ یانگ، محقق دانشگاه ایندیانا در بلومینگتون، گفت که به نظر می‌رسد این محدودیت‌ها در مسدود کردن اشخاص ثالث، از جمله موتورهای جستجو، از خراش دادن داده‌های توییتر مانند گذشته مؤثر است.

© تامسون رویترز 2023


موتورولا اج 40 اخیراً به عنوان جانشین اج 30 که سال گذشته عرضه شد، در کشور معرفی شد. آیا باید این گوشی را به جای Nothing Phone 1 یا Realme Pro+ بخرید؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

پیشکسوتان صنعت تبلیغات گفتند که این حرکت مانعی برای یاکارینو، مدیر تبلیغات سابق NBCUniversal که ماه گذشته به عنوان مدیر اجرایی توییتر شروع به کار کرد، ایجاد می کند.

مایک پرولکس، مدیر تحقیقات Forrester روز یکشنبه گفت که محدودیت‌ها برای کاربران و تبلیغ‌کنندگانی که قبلاً به دلیل «آشوب» که ماسک به پلتفرم آورده است، «به‌طور قابل توجهی بد» است.

او گفت: «این حرکت به بازار نشان می‌دهد که او نمی‌تواند به او قدرت دهد تا او را از دست خودش نجات دهد.

پلتفرم‌هایی از جمله Reddit و سازمان‌های رسانه‌ای خبری بزرگ از شرکت‌های هوش مصنوعی که از اطلاعات آنها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، شکایت کرده‌اند، زیرا برخی به دنبال دریافت هزینه‌ها هستند.

این محدودیت بلافاصله پس از آن ایجاد شد که توییتر شروع به الزام کاربران به ورود به یک حساب کاربری در پلت فرم رسانه های اجتماعی برای مشاهده توییت ها کرد، که ماسک آن را “اقدام اضطراری موقت” برای مبارزه با حذف داده ها نامید.

ماسک روز شنبه اعلام کرد که توییتر تعداد توییت‌های روزانه را که حساب‌های مختلف می‌توانند بخوانند، محدود می‌کند تا از «سطوح شدید» حذف داده‌ها و دستکاری سیستم جلوگیری کند.

او گفت: «ممکن است هنوز امکان پذیر باشد، اما روش ها بسیار پیچیده تر و بسیار کمتر کارآمد خواهند بود.

ماسک قبلاً از شرکت‌های هوش مصنوعی مانند OpenAI، صاحب ChatGPT، به دلیل استفاده از داده‌های توییتر برای آموزش مدل‌های زبان بزرگ خود ابراز نارضایتی کرده بود.

کاربران در پاسخ اسکرین شات هایی را ارسال کردند که نشان می داد پس از رسیدن به حد مجاز، قادر به دیدن هیچ توییتی از جمله توییت در صفحات تبلیغ کنندگان شرکتی نیستند.

او گفت: “مطمئناً این کار متقاعد کردن تبلیغ‌کنندگان را برای بازگشت آسان‌تر نمی‌کند. بازگرداندن تبلیغ‌کنندگان در حال حاضر کار سختی است.”

طبق سقف جدید، حساب‌های تایید نشده ابتدا به 600 پست در روز محدود می‌شد و حساب‌های تایید نشده جدید محدود به 300 پست بودند. ماسک در پستی در سایت گفت: حساب‌های تایید شده می‌توانند روزانه 6000 پست را بخوانند.

ساعاتی بعد، او گفت که سقف به 10000 پست در روز برای کاربران تایید شده، 1000 پست در روز برای تایید نشده و 500 پست در روز برای کاربران تایید نشده جدید افزایش یافته است.

سخنگوی توییتر به درخواست ها برای اظهار نظر و پرس و جو درباره مدت زمان ادامه محدودیت ها در روز یکشنبه پاسخی نداد.

به گفته متخصصان صنعت بازاریابی، اقدام ایلان ماسک برای محدود کردن موقت تعداد پست‌هایی که کاربران توییتر می‌توانند در سایت رسانه‌های اجتماعی بخوانند، می‌تواند تلاش‌های لیندا یاکارینو، مدیر اجرایی جدید این شرکت برای جذب تبلیغ‌کنندگان را تضعیف کند.

جاسمین انبرگ، تحلیلگر اصلی در Insider Intelligence، گفت که محدود کردن میزان بازدید کاربران می تواند برای تجارت تبلیغاتی این پلتفرم “فاجعه بار” باشد.

لو پاسکالیس، موسس مشاوره تبلیغاتی AJL Advisory و رئیس سابق بازاریابی در بانک آمریکا، گفت که یاکارینو “آخرین امید” ماسک برای نجات درآمد تبلیغات و ارزش شرکت است.

او گفت: “کسری اعتماد تبلیغ‌کننده که لیندا یاکارینو باید آن را معکوس کند، حتی بیشتر شده است. و نمی‌توان آن را تنها بر اساس اعتبار صنعت او برگرداند.”