گوگل و اتحادیه اروپا پیش از قوانینی که بر هوش مصنوعی حاکم است، پیمان هوش مصنوعی داوطلبانه ایجاد می کنند

او همچنین از کشورهای اتحادیه اروپا و قانونگذاران اتحادیه اروپا خواست تا جزئیات قوانین هوش مصنوعی پیشنهادی کمیسیون را قبل از پایان سال نهایی کنند. هر دو گروه هنوز مذاکراتی را برای رفع اختلافات خود آغاز نکرده اند.

© تامسون رویترز 2023

برتون پیش از این با ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل و شرکت مادرش آلفابت، در بروکسل ملاقات کرد.

ورا ژورووا، معاون رئیس کمیسیون گفت که نگرانی های خود را در مورد گسترش تبلیغات جنگی طرفدار کرملین و اطلاعات نادرست در مورد محصولات و خدمات گوگل و خطرات انتشار اطلاعات نادرست در اتحادیه اروپا و انتخابات ملی به پیچای اعلام کرده است.

مارگرته وستاگر، کمیسر رقابت اتحادیه اروپا، که با پیچای نیز ملاقات کرد، بر نیاز به اقدام مشترک تأکید کرد.

وستاگر روز سه شنبه گفت که اتحادیه اروپا و ایالات متحده قصد دارند همکاری در زمینه هوش مصنوعی را برای ایجاد حداقل استانداردها قبل از اجرایی شدن قانون افزایش دهند.

او در توییتی گفت: “ما در اسرع وقت به قانون هوش مصنوعی نیاز داریم. اما فناوری هوش مصنوعی با سرعت بسیار بالایی تکامل می یابد. بنابراین ما اکنون به توافق داوطلبانه در مورد قوانین جهانی برای هوش مصنوعی نیاز داریم.”

نگرانی‌ها در مورد پتانسیل هوش مصنوعی در حال توسعه سریع برای تغییر نحوه عملکرد جامعه و کسب‌وکارها در حال افزایش است. دولت ها در تلاش هستند تا راهی برای مهار پیامدهای منفی بدون از دست دادن منافع یا سرکوب نوآوری بیابند.

تیری برتون، مدیر صنعت اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گفت که آلفابت و کمیسیون اروپا قصد دارند پیش از ایجاد قوانینی برای حاکمیت این فناوری، یک پیمان هوش مصنوعی (AI) شامل شرکت‌های اروپایی و غیر اروپایی ایجاد کنند.


Google I/O 2023 شاهد بود که غول جستجو به طور مکرر به ما گفت که به هوش مصنوعی اهمیت می دهد، در کنار عرضه اولین تلفن تاشو و تبلت با برند پیکسل. امسال، این شرکت قصد دارد اپلیکیشن ها، خدمات و سیستم عامل اندروید خود را با فناوری هوش مصنوعی سوپرشارژ کند. ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

جوروا گفت پیچای موافقت کرد که مشکلاتی را که رسانه های مستقل روسی در کسب درآمد از محتوای روسیه در یوتیوب با آن مواجه هستند، بررسی کند.

برتون در بیانیه‌ای گفت: «ساندار و من توافق کردیم که نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا مقررات هوش مصنوعی عملاً قابل اجرا شود و با همه توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی همکاری کنیم تا پیش از موعد قانونی، یک پیمان هوش مصنوعی را به صورت داوطلبانه ایجاد کنیم.»