Naatu Naatu از RRR، همه آن چه نفس می کشد، نجواگران فیل نامزد اسکار 2023: جزئیات


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک سه‌شنبه اعلام کرد که سه فیلم از هند در بخش‌های مربوط به اسکار ۲۰۲۳ نامزد شده‌اند. RRR از SS Rajamouli به لطف آهنگ رقص پرانرژی “Naatu Naatu” جایگاهی را در بین بهترین آهنگ اصلی سال به دست آورد. در همین حال، نمایش چلو به کارگردانی پان نالین – منتخب رسمی هند برای اسکار – در بخش بهترین فیلم بین‌المللی قرار نگرفت. حتی فیلم معمایی شهوانی نامحسوس تصمیم به ترک پارک چان ووک نیز به طور عینی در این رده رد شد. نود و پنجمین دوره جوایز اسکار قرار است 12 مارس برگزار شود.

همه آن چیزی که نفس می کشد، شاناک سن
تمام زیبایی و خونریزی، لورا پویتراس
آتش عشق، سارا دوسا
خانه ای ساخته شده از تراشه ها، سایمون لرنگ ویلمونت
ناوالنی، دانیل روهر

نامزدهای مستند کوتاه اسکار 2023

همانطور که گفته شد، تولیدات هندی دو نامزدی دیگر را در بخش های مستند کسب کردند. اولی تمام آن چیزی است که نفس می‌کشد، مستندی از دهلی نو از Shaunak Sen، که به داستان دو برادر می‌پردازد که زندگی خود را وقف درمان پرندگان زخمی در میان سطوح آلودگی هوا در منطقه کرده‌اند. این فیلم در میان 15 فیلم برتری بود که توانستند به فهرست نهایی آکادمی راه پیدا کنند، پس از اینکه از رقابت شدید در برابر 143 فیلم دیگر جان سالم به در بردند. با وجود این، All That Breathes هنوز عرضه هند را تضمین نکرده است. این فیلم نامزد بهترین فیلم مستند بلند در میان امثال این فیلم شده است ناوالنی – داستانی که تجربه نزدیک به مرگ الکسی ناوالنی مخالف روسی را با یک سوء قصد و بعد از آن بررسی می کند.

در اینجا لیست کامل نامزدهای اسکار 2023 برای آهنگ اصلی، مستند بلند و فیلم کوتاه مستند آمده است:

نامزدهای اسکار 2023 آهنگ اصلی

«تشویق،» مثل یک زن به آن بگویید – موسیقی و ترانه از دایان وارن
«Hold My Hand»، Top Gun: Maverick – موسیقی و ترانه توسط لیدی گاگا و بلاد پاپ
«مرا بلند کن»، پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه – موسیقی توسط تمس، ریحانا، رایان کوگلر و لودویگ گورانسون. متن ترانه توسط تمس و رایان کوگلر
“Naatu Naatu,” RRR — موسیقی توسط MM Keeravaani; متن ترانه از Chandrabose
«این یک زندگی است»، همه چیز در همه جا به یکباره – موسیقی از رایان لات، دیوید برن و میتسکی. ترانه توسط رایان لات و دیوید برن

نامزدهای فیلم مستند بلند اسکار 2023

نجواگران فیل، کارتیکی گونسالوس
Haulout، Evgenia Arbugaeva و Maxim Arbugaev
چگونه یک سال را اندازه می گیرید؟، جی روزنبلات
اثر مارتا میچل، آن آلورگ
غریبه در دروازه، جاشوا سفتل

نجواگران فیل به کارگردانی کارتیکی گونسالوز نیز جایزه بهترین فیلم کوتاه مستند را از آن خود کرد. در آن، ما زندگی روزمره یک زوج مسن را دنبال می کنیم که زندگی خود را وقف مراقبت از یک بچه فیل کرده اند و در نهایت یک پیوند خانوادگی ایجاد می کنند. این مستند ۴۱ دقیقه‌ای هم‌اکنون در نتفلیکس منتشر شده است.