آشوینی وایشناو وزیر فناوری اطلاعات می گوید لایحه مخابرات احتمالا ظرف 6 تا 10 ماه اجرا می شود

“اگر تماس ها می توانند از پلتفرم های مختلف انجام شوند، هر پلتفرمی باید تحت یک نوع مقررات قرار گیرد. این فقط در هند نیست، این فرآیند فکری در سراسر جهان است. فناوری تغییرات زیادی ایجاد کرده است که تمایز بین تماس صوتی ایجاد کرده است. وایشناو گفت و تماس داده ناپدید شده است.

وزیر گفت که به ارائه دهندگان خدمات مخابراتی این امکان داده می شود تا به قانون جدید تغییر مسیر دهند. لایحه جدید مخابرات برای ارائه هویت جعلی برای استفاده از خدمات مخابراتی تا یک سال حبس و حداکثر مجازات اپراتورهای مخابراتی را به یک میلیون روپیه کاهش می دهد. 5 کرور از روپیه. 50 کرور در هر دایره تحمیل شده در حال حاضر. انتظار می رود این مجازات از صفر تا حداکثر روپیه باشد. 5 کرور

وزیر گفت: این وظیفه اساسی کاربران است که ضمن دریافت خدمات از اپراتورها، اطلاعات صحیح را ارائه دهند.

این پیش‌نویس همچنین پیش‌بینی‌هایی برای بازپرداخت هزینه‌ها در صورتی دارد که یک ارائه‌دهنده مخابرات یا اینترنت مجوز خود را تسلیم کند.


امروزه خرید یک گوشی هوشمند 5G مقرون به صرفه معمولاً به این معنی است که در نهایت “مالیات 5G” پرداخت می کنید. این برای کسانی که به دنبال دسترسی به شبکه های 5G به محض راه اندازی هستند چه معنایی دارد؟ در قسمت این هفته بدانید. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.



منبع

در صورت بروز شرایط فوق العاده، دولت می تواند تصمیم به تعویق پرداخت، تبدیل بخشی یا تمام مبالغ به سهام واحد تجاری، حذف مبلغ یا بخشی از آن و یا حتی معافیت از پرداخت این مبالغ کند. جدا از هم.

آشوینی وایشناو، وزیر ارتباطات روز جمعه گفت، لایحه جدید مخابرات، که جایگزین قانون 137 ساله تلگراف هندی خواهد شد، انتظار می رود طی 6 تا 10 ماه آینده اجرایی شود، اما دولت عجله ندارد. این لایحه همچنین به دنبال جایگزینی قانون تلگراف بی سیم هند، 1933 و قانون سیم های تلگراف (تصرف غیرقانونی) 1950 است.

اگر این لایحه تأیید شود، بازیکنان برتر مانند Whatsapp، Zoom و Google Duo که خدمات تماس و پیام رسانی را ارائه می دهند، ممکن است برای فعالیت در کشور به مجوز نیاز داشته باشند.

این لایحه چارچوبی را برای مرکز پیشنهاد می‌کند تا به نکول پرداخت‌ها توسط دارنده مجوز، نهاد ثبت‌شده یا صاحب امتیاز رسیدگی کند.

این لایحه به همه برنامه‌های تماس اینترنتی و پیام‌رسانی پیشنهاد می‌کند که در مواقعی که تحت مجوز مخابرات قرار می‌گیرند، از مقررات «مشتریان خود را بشناسید» (KYC) پیروی کنند.

در حالی که دولت به دنبال مرجعی از سازمان تنظیم مقررات مخابرات هند در مورد چارچوب مجوز برای اینترنت و پیام های تماس است، این لایحه به وضوح نشان می دهد که دولت قصد دارد برنامه های OTT را تحت رژیم مجوز قرار دهد.

وایشناو گفت که دولت در صورت ورشکستگی شرکتی بر تداوم خدمات تمرکز خواهد کرد زیرا در پایان این طیف به دولت بازخواهد گشت.

وزیر بیش از 36 دقیقه به ارائه تفصیلی پیش نویس لایحه پرداخت.

وزیر امور خارجه گفت: اولین فکر اساسی در لایحه حمایت از کاربران است و هر مصرف کننده حق دارد بداند چه کسی تماس برقرار می کند.

او گفت که هنجارهای KYC همچنین به مهار کلاهبرداری های سایبری کمک می کند.

دولت در این لایحه حکمی را برای معافیت از عوارض و جریمه ارائه دهندگان خدمات مخابراتی و اینترنتی پیشنهاد کرده است.

وی افزود: “بر اساس روند مشاوره، ما پیش نویس نهایی را ایجاد خواهیم کرد. آن پیش نویس سپس از طریق فرآیندهای کمیته پارلمان می گذرد. ​​سپس باید (به) پارلمان برود. من یک جدول زمانی 6 تا 10 ماهه می بینم، اما ما در یک مرحله نیستیم. عجله کنید.” وایشناو در پاسخ به سوالی درباره زمانبندی اجرای لایحه نهایی گفت.

“OTT در حال حاضر با تفسیر تلگراف تحت مقررات قرار گرفته است. روند مشاوره برای تنظیم آن از قبل آغاز شده است. تمرکز این لایحه این است که ما باید یک محیط نظارتی ملایم ایجاد کنیم. هر جا که لازم باشد باید مقررات دقیق و موثر وجود داشته باشد و وزیر گفت: در بقیه جاها تنظیم لمس سبک وجود دارد.