آلفای بیجو متهم به مخفی کردن 500 میلیون دلار از وام دهندگان شد زیرا شرکتی با دعوای آمریکایی بر سر کنترل مبارزه می کند.


وام دهندگان یکی از داغ ترین شرکت های فناوری هند، Byju’s Alpha را متهم کردند که 500 میلیون دلار (تقریباً 4134 کرور) را به عنوان بخشی از دعوای بین طلبکاران و بزرگترین شرکت فناوری آموزش در جهان مخفی کرده است.

این ادعا در جلسه دادگاه در روز پنجشنبه در دلاور مطرح شد، جایی که Byju’s Alpha با یک دعوای قضایی روبرو شد که چه کسی باید شرکت را کنترل کند. وام دهندگان ادعا می کنند که به دلیل نکول در اوایل سال جاری، آنها این حق را دارند که نماینده خود، تیموتی آر.پول، را مسئول این کار کنند.

این اختلاف آخرین شکست برای استارت‌آپ پرپرواز است که توسط Byju Raveendran تأسیس شده است. زمانی که بازرسان دولتی در ماه آوریل دفاتر شرکت را جستجو کردند، Byju در حال کار برای راضی کردن طلبکارانی بود که تلاش می کردند یک وام مدت دار 1.2 میلیارد دلاری (تقریباً 99274 کرور روپیه) بازسازی کنند. این شرکت مستقر در بنگالورو چندین سال است که برای عرضه اولیه عمومی واحد آموزشی خود کار می کند.

براک چشین، یکی از وکلای پول، در این جلسه گفت: در اوایل سال جاری، زمانی که دو طرف با هم درگیر بودند، یکی از مدیران ارشد بیجو آلفا “اعتراف کرد که نیم میلیارد دلار به خارج از شرکت منتقل کرده است.” تلفن.

جو سیسرو، وکیل بیجو آلفا، طی جلسه دادرسی گفت که بیجو آلفا در تلاش بود از پول در برابر وام دهندگان غارتگر محافظت کند. او گفت که شرکت حق انتقال پول را بر اساس قرارداد وام دارد.

شرون کورپوس، وکیل آلفای Byju، در مصاحبه ای گفت: شرکت در تمام پرداخت های بدهی جاری است و هرگونه نکول باید به عنوان نقض فنی قرارداد وام در نظر گرفته شود.

محاکمه آینده

مورگان زورن، قاضی دادگاه سلطنتی دلاور، هیچ حکمی درباره مناسب بودن انتقال پول نداد. زورن با دستور دادن به مدیران آلفای بیجو که هیچ تغییر اساسی در شرکت ایجاد نکنند، از وام دهندگان حمایت کرد. قاضی دادگاهی را برای تعیین اینکه چه کسی آلفای بیجو را در اواخر سال جاری کنترل می کند، برنامه ریزی کرد.

این شکایت توسط شرکت Glas Trust علیه Byju’s Alpha، کارگردان آن، Riju Ravindran و Tangible Play تنظیم شد. دو شرکت مورد شکایت، واحدهای Think and Learn Private، امپراتوری edtech هستند که توسط Byju Raveendran تأسیس شده است. طبق یک پرونده نظارتی، راویندران همچنین مدیر Think and Learn است.

چشین در این جلسه گفت که Byju’s Alpha فقط یک شرکت هلدینگ است که وام دهندگان باید آن را کنترل کنند تا از حقوق خود محافظت کنند. او گفت که وام دهندگان در تلاش برای تصاحب کل شرکت edtech نیستند.

Byju’s Alpha در جلسه دادگاه ادعا کرد وام دهندگان سرمایه گذاران بدهی مضطرب هستند که به اشتباه سعی می کنند از بدهی های شرکت سود ببرند. سیسرو در دادگاه گفت که این شرکت در حدود دو هفته “سرمایه بزرگی” دریافت خواهد کرد که به Alpha Byju اجازه می دهد 1.2 میلیارد دلار (تقریبا 99274 کرور) بدهکار به طلبکاران را بپردازد.

سیسرو به Zurn گفت: وام دهندگان “درگیر کمپینی برای آسیب رساندن به این تجارت شده اند و نمی خواهند شرکت را اداره کنند.”

پرونده Glas Trust Company در مقابل Riju Ravindran، 0488-2023، دادگاه سلطنتی دلاور (ویلمینگتون) است.

© 2023 بلومبرگ LP


OnePlus به تازگی اولین تبلت خود را در هند به نام OnePlus Pad عرضه کرده است که تنها در رنگ سبز Halo به فروش می رسد. OnePlus با این تبلت وارد قلمرو جدیدی شده است که تحت سلطه iPad اپل است. ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع