کرافتون تایید کرد که BGMI به زودی پس از ممنوعیت 10 ماهه به هند باز می گردد

Battlegrounds Mobile India (BGMI) در حال بازگشت است و به زودی برای دانلود در این کشور در دسترس خواهد بود. ناشر کره‌ای Krafton تأیید کرده است که دولت هند به آنها اجازه داده است تا عملیات بازی محبوب بتل رویال را پس از ممنوعیت آن در جولای سال گذشته، به دلیل حفظ حریم خصوصی و نگرانی‌های امنیتی، از سر بگیرند. این بازی طبق بخش 69 قانون فناوری اطلاعات به طور کامل از فروشگاه Google Play و App Store اپل حذف شد – به نوبه خود بر صحنه ورزش های الکترونیکی تلفن همراه در کشور تأثیر گذاشت. BGMI اکنون اولین برنامه ای است که به هند بازگشته است، در میان صدها برنامه ای که دولت در چند سال گذشته ممنوع کرده است.

در ماه مارس، MeitY همچنین Dead by Daylight Mobile، بازی ترسناک بقای مشارکتی را از Behavior Interactive، از ویترین فروشگاه های موبایل هند حذف کرد. هیچ دلیل صریحی ارائه نشده است، اگرچه می‌توان حدس زد که مربوط به ناشر بازی NetEase است که یک شرکت چینی مسئول توزیع این عنوان در آسیای جنوب شرقی، ژاپن و کره است. همانطور که قبلا ذکر شد، دولت قبلاً چندین برنامه چینی را به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع کرده بود.

جمله آخر قابل تامل است زیرا گزارشی از News18 نشان می‌دهد که BGMI در ابتدا فقط برای سه ماه باز خواهد گشت – یک دوره آزمایشی، زیرا وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات (MeitY) به نظارت بر فعالیت آن ادامه می‌دهد و از انجام آن اطمینان می‌دهد. هیچ قوانین تعیین شده توسط دولت هند را نقض نمی کند. علاوه بر این، گفته می‌شود که بازی با چندین تنظیمات، از جمله محدودیت زمانی تعیین‌شده برای محدود کردن تعداد ساعت‌هایی که می‌توان انجام داد، در کنار تغییراتی در افکت‌های گور، بازگشت. در حالی که قبلا بازیکنان می توانستند رنگ خون را از طریق تنظیمات درون بازی به آبی یا سبز تغییر دهند، انتظار می رود این تغییر دائمی/پیش فرض باشد.

پس از ممنوعیت PUBG Mobile، BGMI، نسخه انحصاری هندی این بازی وارد صحنه شد و اکوسیستم ورزش های الکترونیکی در کشور را با رویدادهای رسمی و غیر رسمی متعدد، از جمله پخش در تلویزیون اصلی، احیا کرد. این مسابقات که «مسترز سری» نام داشت، سال گذشته به صورت زنده از شبکه Star Sports 2 پخش شد و Global Esports جام را بالای سر برد. ویبور کوکرتی، رئیس امور دولت کرافتون هند در بیانیه ای آماده گفت: «کرافتن یک سازمان مسئول در کره جنوبی است که به قانون پایبند است و اقدامات متعددی را برای اطمینان از انطباق با تمام مقررات قابل اجرا انجام داده است». ما قویاً کاربران خود را تشویق می‌کنیم که رفاه خود را در اولویت قرار دهند و از شیوه‌های بازی مسئولانه پیروی کنند.»

در حال حاضر، جزئیات انتشار دقیقی برای Battlegrounds Mobile India (BGMI) وجود ندارد، اما می‌توان انتظار داشت که مانند گذشته برای اندروید و iOS در دسترس باشد.

ما از مقامات هندی که به ما اجازه دادند تا عملیات Battlegrounds Mobile India (BGMI) را از سر بگیریم بسیار سپاسگزاریم. شان هیونیل سون، مدیرعامل کرافتون هند در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: ما می‌خواهیم از جامعه بازی‌های هندی خود برای حمایت و صبرشان در چند ماه گذشته تشکر کنیم. “ما هیجان زده هستیم که اعلام کنیم Battlegrounds Mobile India به زودی برای دانلود در دسترس خواهد بود و نمی توانیم منتظر باشیم تا شما را به پلتفرم خود بازگردانیم.” او همچنین به نقاط عطف قابل توجهی که بازی در این کشور به دست آورد اشاره کرد و از مرز 100 میلیون کاربر در یک سال پس از عرضه در جولای 2021 گذشت.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع