اخراج کارکنان توییتر: دادگاه ایالات متحده می‌گوید کارگران سابق نمی‌توانند از طریق دعوای طبقه‌ای مطالبات خود را پیگیری کنند

سال گذشته، دوناتو حکم داده بود که توییتر باید هزاران کارگری را که پس از خرید آن توسط ماسک، در پی یک اقدام دسته جمعی پیشنهادی که شرکت را متهم به عدم اطلاع رسانی کافی قبل از خاتمه دادن به آنها، اخراج کردند، مطلع کند.

دوناتو به درخواست توییتر مبنی بر وادار کردن پنج کارمند سابق به پیگیری ادعاهای خود به صورت جداگانه، با استناد به قراردادهایی که با این شرکت امضا کرده بودند، اجابت کرد.

جیمز دوناتو، قاضی منطقه ای ایالات متحده، روز جمعه حکم داد که پنج کارمند سابق توییتر که به دنبال طرح دعوای دسته جمعی هستند که این شرکت را متهم به عدم اطلاع رسانی کافی قبل از اخراج آنها پس از خرید توسط ایلان ماسک می کنند، باید ادعاهای خود را در داوری خصوصی پیگیری کنند.

همه این کارگران ادعا می‌کنند که بسته کاملی را که توییتر وعده داده بود، قبل از تصدی مسئولیت ماسک دریافت نکرده‌اند. برخی نیز تبعیض جنسی یا ناتوانی را ادعا کرده اند.

توییتر حکمی را به دست آورده است که به شرکت رسانه های اجتماعی اجازه می دهد تا چندین کارگر اخراجی را که به خاطر خاتمه کارشان شکایت می کنند مجبور به پیگیری دعاوی خود از طریق داوری فردی به جای دعوای دسته جمعی کند.

توییتر همچنین با حداقل سه شکایت به هیئت کارگری ایالات متحده مبنی بر اخراج کارگران به دلیل انتقاد از شرکت، تلاش برای سازماندهی اعتصاب و سایر رفتارهای محافظت شده توسط قانون کار فدرال مواجه است.

قاضی سانفرانسیسکو برای یک روز دیگر “براساس تحولات پرونده” تصمیم گرفت که آیا کل دعوای دسته جمعی باید رد شود، هرچند، همانطور که او اشاره کرد که سه کارمند سابق توییتر که مدعی بودند از توافقنامه داوری شرکت انصراف داده بودند به آن ملحق شدند. دعوی پس از طرح اولیه

در دسامبر سال گذشته، توییتر نیز توسط ده‌ها کارمند سابق به تخلفات قانونی ناشی از تصاحب ماسک بر این شرکت، از جمله هدف قرار دادن زنان برای اخراج و کوتاهی در پرداخت تعهداتش متهم شد.

توییتر در اوایل نوامبر در اقدامی کاهش هزینه ها توسط ماسک تقریباً 3700 کارمند خود را اخراج کرد و صدها نفر دیگر متعاقبا استعفا دادند.

توییتر بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

قاضی گفت که قبل از درخواست از کارگران برای امضای قراردادهای جدایی از توانایی آنها برای شکایت از شرکت، توییتر باید “اطلاعیه مختصر و واضح” را به آنها بدهد.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

شانون لیس ریوردان، وکیل مدافع شاکیان، روز دوشنبه گفت که قبلاً 300 درخواست برای داوری به نمایندگی از کارمندان سابق توییتر ارائه کرده است و احتمالاً صدها درخواست دیگر را ارائه خواهد کرد.