مارک زاکربرگ با وجود از دست دادن 13.7 میلیارد دلار در سال 2022، شرط بندی متاورس را بزرگ نگه می دارد

دنیای مجازی کاملاً کاربردی که بر روی شبکه‌های بلاک چین غیرمتمرکز ساخته شده است، متاورس مردم را قادر می‌سازد تا در دنیایی موازی زندگی کنند. بومیان Metaverse قادر خواهند بود به عنوان آواتارهای دیجیتال در دنیای مجازی ملاقات، کار، مهمانی و بازی کنند.

Reality Labs، بخش متا محور متا، 13.7 میلیارد دلار (تقریبا 112200 کرور) در سال گذشته از دست داد. بین سپتامبر و دسامبر سال گذشته، واحد متاورس متا بزرگترین زیان سه ماهه خود را به میزان 4.3 میلیارد دلار (تقریباً 35200 کرور) ثبت کرد. علی‌رغم این ضررهای خیره‌کننده، امیدهای مارک زاکربرگ که به متاورس بسته شده بود، بی‌تأثیر باقی مانده‌اند. رئیس Meta آماده است تا به توسعه فناوری برای چشم‌اندازهایی که در سال‌های آینده دارد ادامه دهد.

رئیس متا تصمیم گرفته است که پنج تا ده سال فرصت دهد تا متاورس در صنعت امیدوار کننده ای که در زمان حاضر به نظر می رسد شکوفا شود.

در دسامبر 2021، زاکربرگ فاش کرده بود که در این زمان، تنها 20 درصد تمرکز کاربردی متا بر روی توسعه سخت افزار و نرم افزار برای پشتیبانی از اکوسیستم متاورس است.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع زاکربرگ که در سال 2004 شبکه های اجتماعی را با فیس بوک متحول کرد، با تغییر نام فیس بوک به متا در سال 2021 به ایمان خود به متاورس شهادت داد.

کوین تلگراف گزارش داد، در واقع، زاکربرگ و همچنین سوزان لی، مدیر ارشد مالی متا، انتظار دارند در سال 2023 شاهد زیان های بیشتری در واحد آزمایشگاه های واقعیت باشند.

گزارش‌های تحقیقاتی نشان می‌دهند که بازار خدمات متاورس می‌تواند در دو سال آینده به 800 میلیارد دلار (تقریباً 59,58,700 کرور) برسد.

در تماس درآمد متا در 1 فوریه، زاکربرگ گفت که هیچ سیگنالی برای تغییر استراتژی متا برای آزمایشگاه های واقعیت برای طولانی مدت ندیده است.

در ژانویه سال جاری، Nishant Batra، مدیر ارشد فناوری نوکیا، در گزارشی از مجمع جهانی اقتصاد گفت که انتظار می‌رود فناوری متاورس در زمان‌های آینده شاهد پذیرش صنعتی در مقیاس وسیع باشد.

انتظار می‌رود رسانه‌های اجتماعی، بازی‌ها، تبلیغات و همچنین صنایع خودروسازی از رونق پذیرش متاورس صنعتی بهره‌مند شوند.