مدل‌های آیفون 16 پرو مجهز به حافظه سریع‌تر، تراشه 3 نانومتری A18 Bionic: همه جزئیات

بر اساس توییتی که توسط مشاور ShrimpApplePro (@VNchocoTaco) منتشر شده است، نسل بعدی SoC A18 Bionic می تواند بر روی مدل های iPhone 16 Pro بر اساس فرآیند 3 نانومتری پیشرفته TSMC استفاده شود، در حالی که A17 Bionic در مدل های آینده آیفون 15 Pro می تواند از تراشه N3B TSMC استفاده کند. روند. بر اساس این گزارش، منبع اطلاعاتی همچنین گفته است که آیفون 16 پرو می تواند رم LPDDR5X سریع تری داشته باشد. مدل‌های فعلی آیفون 14 پرو دارای حافظه LPDDR5 هستند (آی‌فون 14 پایه شامل رم LPDDR4X است) و آیفون 15 امسال نیز می‌تواند دارای همان حافظه باشد.

در حالی که ممکن است آیفون 15 در بخش چیپست ارتقا پیدا نکند، انتظار می رود که 8 گیگابایت رم دریافت کند، یعنی ارتقای رم 6 گیگابایتی موجود در سری آیفون 14. این به‌روزرسانی‌های مورد انتظار در مدل‌های آینده آیفون می‌تواند عملکرد سریع‌تر و قابلیت‌های چندوظیفه‌ای بهتری را ارائه دهد.

اپل سری آیفون 14 خود را معرفی کرد که شامل آیفون 14، آیفون 14 پلاس می شود. آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس در سپتامبر سال گذشته. سازنده مستقر در کوپرتینوی کالیفرنیا در هر نسل جدید آیفون‌ها به‌روزرسانی‌های مکرر انجام می‌دهد و به نظر می‌رسد خط تولید سال 2024 می‌تواند دارای حافظه و قابلیت‌های پردازشی بهبود یافته باشد. به گفته یک منبع آگاه، آیفون 16 می تواند حافظه سریع تری داشته باشد، در حالی که مدل های آیفون 15 امسال می توانند از سخت افزاری مشابه در بخش حافظه با سری آیفون 14 بهره ببرند.

همچنین انتظار می‌رود که مدل‌های غیر پرو آیفون 15 از پردازنده A16 Bionic استفاده کنند. این تحلیلگر همچنین گفت که اپل بالاخره می تواند پورت USB Type-C را به آیفون 15 بیاورد.

جدیدترین‌های نمایشگاه Consumer Electronics را در Gadgets 360 در مرکز CES 2023 ما مشاهده کنید.



منبع

آیفون 15 آینده شاهد گمانه زنی های مداوم در مورد طراحی و ویژگی های آن بوده است. اخیراً یک تحلیلگر فناوری گفته است که دو مدل غیر پرو در خط تولید یعنی آیفون 15 و آیفون 15 پلاس دارای سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی خواهند بود. در حال حاضر، آیفون 14 و آیفون 14 پلاس دارای سنسور 12 مگاپیکسلی هستند، در حالی که مدل های پرو دارای دوربین 48 مگاپیکسلی هستند.

علاوه بر این، آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس می توانند دارای قاب تیتانیومی و دکمه های حالت جامد با بازخورد لمسی باشند.


اپل این هفته آی‌پد پرو (2022) و آی‌پد (2022) را در کنار تلویزیون اپل جدید عرضه کرد. ما آخرین محصولات این شرکت را به همراه بررسی آیفون 14 پرو در Orbital، پادکست Gadgets 360 مورد بحث قرار می دهیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.